3933
Sök

Bmw 325i "vad ska man göra efter man har satt på extraktorgrenröret"?

171 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Jag har med en gammal 325:a och har även kört/haft fler Volvo, bla T5 och BMW:n har inte en chans från 50 och uppåt typ.
Dina polare har nog inte fattat att man måste trycka den högra pedalen längst ner för att bilen ska sticka iväg så fort som möjligt.

Jag har kört S70R och den gick som ett skott och hade värdens accs men vet du vad skillanden mellan bilarna är? bak och fram ljusdrift...stor skillnad på dessa två om du ska köra dem! Men antagligen så är det något i min bil som gör aå den går bra. eller så är jag en bra förare?  jag har varit uppe i 240 kh/t och den s70r körde också i det fast den hade lite bättre accs upp till 240.

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
21 januari 2010
jag har då kört ett race med min 850 t5 ca 280-290 hk mot en bmw 325i rullande start från 50 med start på 2:ans växel, och bmw:n hade då inte en suck mot mig

4 001 Inlägg
21 januari 2010
lås tråden, den kommer att spåra ur fullständigt inom kort

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

171 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
hewra skrev:
jag har då kört ett race med min 850 t5 ca 280-290 hk mot en bmw 325i rullande start från 50 med start på 2:ans växel, och bmw:n hade då inte en suck mot mig

280-290? Vad är det för monster volvo du hade? hade du gjort något speciellt med den? för min kompis bil toppade bara 240 ändå hade han 330hk? den var spärrad vid 240.

4 001 Inlägg
21 januari 2010
Bakrani skrev:
hewra skrev:

280-290? Vad är det för monster volvo du hade? hade du gjort något speciellt med den? för min kompis bil toppade bara 240 ändå hade han 330hk? den var spärrad vid 240.

läs om läs rätt och lägg ner tjafset

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

171 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Vi tjafsar inte.. alla berätat om vad dem har gjort. och ibland kan man läsa fel;P

502 Inlägg
22 januari 2010
haha, "den toppade bara 240 ändå hade han 330hk, den va spärrad vid 240."

Konstigt den borde ju toppa 280 om den är spärrad vid 240 big_smile

skulle gissa att antingen så är dina polare sveriges sämsta bilförare eller så har de mätt sin effekt själva med en grovt felkalibrerad rövmätare

själv har jag kört ifrån en inte allt för begåvad polare i sin 150hk eclipse med morsans 75hk renault, så väldigt mycket sitter i förarna
Senast redigerat av JoeyJ (22 januari 2010)

716 Inlägg
22 januari 2010
hihi åter till tråden va Bakrani flyger ju. Är du en sån som rycker dig fram bakom ratten när du växlar för att du tror när du gör yucket så går bilen fram 2m utan kraft och snabbare? :o

Min s40 me 230hk kör jämsides med orginal 850t5r så kom inte här o säg att din fygande matta på 192hk kör ifrån t5r's och och andra R modeller.

Men drömar blir till verklighet någon dag. Lycka till!

4 001 Inlägg
22 januari 2010
Jag själv vill inte skryta men jag är riktigt bra på växla hör det från alla som har åkt med mig. Ligger inte så långt bakom volvo t5r och liknade över 300hk.

har recat mot min kompis som hade s70r också han hade 330 hk och jag låg exakt samma mot han

du är iaf. övertygad om att du själv är väldigt duktig, du kanske är polare med killen som sökte ett WRC-stall som behövde ha en världsmästare? lollollol

Med.lem
3 759 Inlägg
22 januari 2010
kolvas skrev:
Jag själv vill inte skryta men jag är riktigt bra på växla hör det från alla som har åkt med mig. Ligger inte så långt bakom volvo t5r och liknade över 300hk.

har recat mot min kompis som hade s70r också han hade 330 hk och jag låg exakt samma mot han

du är iaf. övertygad om att du själv är väldigt duktig, du kanske är polare med killen som sökte ett WRC-stall som behövde ha en världsmästare? lollollol

Tänkte ochså på han lol

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 januari 2010
Bakrani skrev:
Vi började runt 50-60km/h och 2-3 växel så var hans starkare men sen så var min den starkare bilen och jag höll på att komma i kapp men sen slutade han gasa vi körde drygt 5-6km. har recat mot min kompis som hade s70r också han hade 330 hk och jag låg exakt samma mot han. men har kört stillastående start också och när dem inte spinner så drar dem verkligen iväg men för det mesta brukar dem spinna.
Men jag vet inte om han som jag reca mot först var bra växlare eller inte.

den s70r har knappast haft 330häst på framdäcken iaf.
Hade den haft det så hade du inte haft någon chans hur du vrider o vänder på det.
Vill inte låta dryg, bara säga som det är smile

C H E V R O L E T <3

171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Haha herre jävlar va folk komenterar. Nej jag drog inte dem bilarna om ni har läst igenom men dem var inte långt före än mig! Och jag vet inte varför hans toppade 240 bara men den hade 330hk den var trimmad hos bsr! Sen om någon inte tror mig så kan vi ju dra ett race på sommaren? någon som vill det i göteborgs morådet?

171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Krist skrev:
hihi åter till tråden va Bakrani flyger ju. Är du en sån som rycker dig fram bakom ratten när du växlar för att du tror när du gör yucket så går bilen fram 2m utan kraft och snabbare? :o

Min s40 me 230hk kör jämsides med orginal 850t5r så kom inte här o säg att din fygande matta på 192hk kör ifrån t5r's och och andra R modeller.

Du kan ju komma ner till göteborg om du inte tror mig.. I sommras drog jag en sån bil som du har en T4 steg 1 chipad hur lätt som helst! Kom ner och testa om du tror din s40 ligger jämt med en t5r?big_smile
En annan fråga också? Hur i helvete kan en s40 2,0T som har 163hk få 231hk med ett chip? och 355 Nm?  Jag trodde ett chip gav MAX 30-40hk men ditt chip värkar ha gett drygt 68 smile
Senast redigerat av Bakrani (22 januari 2010)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
22 januari 2010
Är helt beroende på bil och motor ex en turbo bil så kan man öka soppan och laddet så har man vipps mer effekt. däremot på våra bilar så hjälper det inte att bara spruta ner mer soppa utan den måste även få extra syre. Beror även på hur styrboxen är programerad. endel motorer är "nertrimmade" för att kunna hamna i "rätt grupp". andra är är välprogramerade för att få max efekt. ex din(våra) motorer så ger det bara några få hk.

Dock kan man ju passa på och plocka bort varvstopp och sådant och kan varva mer.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

716 Inlägg
22 januari 2010
Bakrani skrev:
Krist skrev:

Du kan ju komma ner till göteborg om du inte tror mig.. I sommras drog jag en sån bil som du har en T4 steg 1 chipad hur lätt som helst! Kom ner och testa om du tror din s40 ligger jämt med en t5r?big_smile
En annan fråga också? Hur i helvete kan en s40 2,0T som har 163hk få 231hk med ett chip? och 355 Nm?  Jag trodde ett chip gav MAX 30-40hk men ditt chip värkar ha gett drygt 68 smile

Jaa du, tydligen så flyger jag oxå i tankarna ang mina HK och kraft. Vet inte riktigt, jag satte bilen på någon sorts bänk där en person koppla in bilen till en dator etc sen börja han köra och växla tills bilen nådde sina max varv sen helst magiskt så visade en dator 230,64hk, avrundat uppåt till 231hk och 355,12NM avrundat neråt till 355 nm. roll 

Sen har jag ju en superknapp som får mig att slå ferrarri f50 och köra jämsides med enzo. Slog nästan en koenigsegg en gång.

Men seriöst, hade jag hafft buisness i gbg hade jag dragit ett race, filmat och slagit dig alla dagar, vått, tort, hagel, snö eller glashalka... Min kusin hade en 328 med vanos chip som jag slog alla dar under sommaren. Ko inte å säg att din orginala gör 0-100 på 4 sekunder oxå?

171 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Krist skrev:
Bakrani skrev:
Krist skrev:

Jaa du, tydligen så flyger jag oxå i tankarna ang mina HK och kraft. Vet inte riktigt, jag satte bilen på någon sorts bänk där en person koppla in bilen till en dator etc sen börja han köra och växla tills bilen nådde sina max varv sen helst magiskt så visade en dator 230,64hk, avrundat uppåt till 231hk och 355,12NM avrundat neråt till 355 nm. roll 

Sen har jag ju en superknapp som får mig att slå ferrarri f50 och köra jämsides med enzo. Slog nästan en koenigsegg en gång.

Men seriöst, hade jag hafft buisness i gbg hade jag dragit ett race, filmat och slagit dig alla dagar, vått, tort, hagel, snö eller glashalka... Min kusin hade en 328 med vanos chip som jag slog alla dar under sommaren. Ko inte å säg att din orginala gör 0-100 på 4 sekunder oxå?

asså va trevligt! Sen så vaknade du upp ur drömmen? Säg mig varför drog jag en T4 som är en starkare bil än din PLUS att den var chippad? så det är väldigt konstigt isåfall tycker du inte? sen har jag ju en kompis med en  530i 04 M5 pack som är kopi av m5an med 2,8l motor han drar jag också ändå har han 258hk, aja hans bil är tyngre men om vi startar på motorvägen så drar ja han men från stillastående start är hans bil starkare.
Hade varit ett nöje att reca mot dig, du kan ju höra av dig om du kommer mot gbg någon gång?

716 Inlägg
22 januari 2010
Vet inte, din bil verkar ha en m3 csl motor under huven isåfall. Att du slår bilar med 50-150hk mer än dig... Låter ju för bra för att vara sant. Att du slog T4'an är inget att va glad över. Antingen suger han som förare eller så var den bilen otroligt dålit skött, sotsvart olja etc där har du en bil som en snigel. Du kan ju göra en film på motorvägen, där borde det vara som torrast, hur dina mätare går upp när du gasar. Bevisa det för oss, att dina mätare flyger upp fortare än en s70r, t5r'or och s40 t4 fulltrycksturbo 235hk. Bevisa det eller så kan du ju slyta drömma.

Nu kommer du börja att din bil är avställd inför vintern, har inga vinterdäck eller ratten blev stulen igår, eller att det är olagligt att köra bilen avställd. Olagligare saker har du gjort. Bevisa för oss, speciellt mig. Du har videos på hur min bil går, gämför me din. Och visa oss.

Med lem
1 127 Inlägg
22 januari 2010
ToTTeN skrev:
Dock kan man ju passa på och plocka bort varvstopp och sådant och kan varva mer.

Ja för det vinner man ju så mycket på att bara göra.

Sann garaget-anda på denna tråd, eliternas elit..

502 Inlägg
22 januari 2010
kanske sitter en kompressor under huven som han inte vet om tongue

Med lem
1 127 Inlägg
22 januari 2010
JoeyJ skrev:
kanske sitter en kompressor under huven som han inte vet om tongue

Kanske har en sån här i skuffen.

http://www.biltema.se/products/product. … mId=153610

Sök