2501
Sök

ToXtreme Reborn - Honda Civic 1.5 Vtec -99 Update 2/3 Sökandet efter ny bil i full gång!

3 627 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Update!

Så nu har jag äntligen fått in bottenplattan och bakväggen i bilen efter mycket om och men, kan ju säga att det var tajt som en liten thailändska och passformen om jag får säga det själv är helt grym!

Har ingen bild på när jag höll på med allt, men tog iaf en bild på när allt var inne smile Notera passformen på bakväggen kontra sidorna på bagaget wink Och ni som undrat över de där konstiga kanterna jag gjort på bottenplattan så var dem till för att jag ska kunna använda utrymmet där som fack smile

http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/Honda%20Civic/20100212194.jpg

Vad är då kvar att göra? Jo det ska tillverkas ett lock ovanpå, men detta blir ett senare projekt. Sen så ska 6x9orna kopplas in (förhoppningsvis idag) och så ska jag dra kablar från dörrarna fram för att kunna 6,5orna på steg smile

Glöm inte kommentera nu wink

Ha de gött gott folk!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

3 627 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Idag hände något som aldrig får lov att hända..

Låg på motorvägen i höjd med påfarten från motorvägen från Frölundahållet, alltså i kurvan där E6/E20 går ihop med denna leden. Mitt i kurvan känner jag hur bakvagnen bara släpper .. får världens ställ på bilen men lyckas hålla den ifrån att dra in i räcket med fronten, problemet var bara kastet som kom efter. Det kastet resulterade i att jag snurrade 180grader och slår i fronten i räcket, slungas sedan in med bakdelen i räcket och blir stillaståendes åt fel håll på motorvägen. Det hela hände i en 70-80km/h tror jag, men har ingen aning, kommer knappt ihåg hur det gick till, har fått det mesta berättat för mig av min passagerare. Som tur är så blev det inga personskador, bara en sträckning i nacken för min del.

Bilen hände det däremot mer med, dock tycker jag det blir för mycket att skriva så visar bild på det istället!
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/20100213194.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/20100213195.jpg

Tacka gudarna så har jag iaf helförsäkring på den, så det blir till att ringa försäkringsbolaget så får vi väl se om bilen kommer repareras eller om dem löser ut den... hoppas verkligen det blir reparationer för jag trivs fruktansvärt bra med den sad

MVH en chockad Jimmy

740 T5
53 Inlägg
13 februari 2010
Skönt att det gick bra med dig Jimmy, det är viktigast ! smile

Tråkigt med bilen, men kanske var tur i oturen att det hände precis i början av ägandet så du inte hunnit bygga om den för mycket.

Krya på dig min vän smile

//Stellan

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 februari 2010
Det var tur att ingen kom till skada, kunde gått mycket värre. Sen är det ju tråkigt med bilen, men det ser inte helt hopplöst ut att fixa. Dock får ju försäkringsbolaget säga sitt med

3 627 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Tack!

Jag hoppas på att de inte löser in bilen, men risken är nog väldigt stor då huv, baklucka, stötfångare, framskärm, bakskärm, bakljus, strålkastare, grill.. ja det mesta har fått sig en kyss.. finns nog även en viss risk för att den blev en aning skev hmm

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
13 februari 2010
livet är värt mer än en bil....även om man känner starka känslor för ens bil.

glad att du klarade dig så bra!

3 627 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Tack Stickan!

Jo det är klart det är det, men detta var en bil jag verkligen ville ha.. den är perfekt för mig.. och det gör mig så jävla irriterad på mig själv hmm

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 februari 2010
Förstår att det är surt ändå, men bilar finns det ju fler av. Finns ju fler civicar där ute smile Kroppsdelar är lite svårare att ersätta wink

3 627 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Jo det är klart, det som är surt är att jag hittade ett sånt guldfynd, ett som toppexemplar till ett riktigt bra pris. Det suger i mina ögon sad Men som du säger, det finns fler Civic där ute!

407 Inlägg
13 februari 2010
tur att folket klarade sig och synd som fan på bilen...

om du får behålla bilen så har polaren ett twinpipe system som är special byggt hos simons till den modellen om du är intresserad..

3 627 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Jo vi får väl se om jag får den reparerad eller ej.. är ju skador för rätt många tusen dessvärre hmm

Ska ha det i åtanke smile

3 627 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Kollat på bilen lite noggrannare idag.

I fram så är det framskärmen, stötfångaren, innerskärmen och strålkastaren som fått sig en smäll, dock inget allvarligt vad jag kunde se.. alltså att det inte är något mer som fått sig en smäll eller att den blivit skev.

I bak så är det bakskärmen, innerskärmen, stötfångaren och som det verkar så har den dessutom vridit sig en typ 5mm i sidled så bakluckan sitter lätt skevt. Frågan är om det är lätt att rikta?

Huh? (`´,)
518 Inlägg
14 februari 2010
Hellre plåtskador än person skador. För plåt kan riktas och formas men människa är inte lika lätt att reparera (visdoms ord från min far).

Men tala med försäkrings bolaget för i vissa fall är styling delar billigare att köpa än original delar så med lite flyt kan du få bilen snyggare än innan.
Om inte annat så är bilar som bussar dom kommer minst var femte minut. Så oroa dig inte för det.
Ta hand om nacken så du inte blir stel.

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

3 627 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Vis man din far smile

Är glad att det inte blev några skador, vi hade ju trots allt tur att vi inte drog med sidan rakt in i räcket iaf wink

Ska ta och kolla med dem.. frågan var om jag gör vissa saker själv, typ byter framstötfångare själv tillexempel för då kan jag bygga om den själv, så som jag vill ha den. Och då blir det billigare för försäkringsbolaget för då slipper dem punga ut med en massa arbetskostnader på det.

Men ska som sagt kolla med dem, det mesta kan jag fixa själv, det är bara bakskärmen och eventuell riktning jag inte kan fixa själv, lack och sånt går alltid att fixa billigare smile

3 627 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
så nu är bilen inne på skadebesiktning, han ville riva ner stötfångaren bak för att kolla. Så ska hämta den om någon timme.. Håll tummarna för att den inte e skev=)

2 763 Inlägg
16 februari 2010
Vi får verkligen hoppas att den klarar sig sad Tråkigt att bli av med en bil när man precis köpt den sad

Volvo - For Life

3 627 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
ne de känns riktigt surt, framförallt nu när jag precis fått klart bygget där bak också som jag blev skitnöjd med, passformen är millometersprecision.

Menmen vi får la se vad som händer, går denna i graven blir det nog en Mitsu Colt som kommer JDMas istället:)

3 627 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Så nu är bilen uthämtad igen

Den har fått sig en såpass smäll bak så den är sne, som jag oroade mig för att den blivit. Han sa att kostnaden för att rikta den och fixa bakskärmen skulle hamna på 6000+kr ...

Så får se vad Folksam säger när de fått hela rapporten, ska dock inte ge mig utan en fajt smile

2 763 Inlägg
16 februari 2010
Tråkigt att den var sne sad

Volvo - For Life

3 627 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Japp hmm

Men som sagt, man får inte ge upp hoppet smile

Sök