Golf V GTI Banprepp samt styling.

Zeeeta
3 april 2010 · 228 Inlägg

Påskharen var förbi med lite klappar:)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/72388/890664_urx0i0.jpg
Frontstöt från oettinger!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/72388/890665_1v1be4.jpg
Lite stolar och en mysig mockaratt!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Nafets86
3 april 2010 · 821 Inlägg

schysst front!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Zeeeta
3 april 2010 · 228 Inlägg

sengstr skrev:
schysst front!

Jo fronten är riktigt stilig! Dock får vi se om de finns tid och ekonomi till att klämma dit den i år..??

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
3 april 2010 · 228 Inlägg

Tog på mig ett litet lördagsprojekt idag!



https://www1.garaget.org/gallery/archive/72388/890705_p1fjjl.jpg
Då Jag letat och letat efter Mörktonade bakljus men ej hittat de, så tänkte jag prova "toningsspray".. Ser helt ok ut, funderar på om man ska lägga nått lager klarlack på också? Förhoppningsvis får jag tillbaka bilen snart så jag kan se hur mörkt de blev.

Senast redigerat av Zeeeta (3 april 2010)

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
6 april 2010 · 228 Inlägg

Svår gasabstinens nu när solen tittar fram på allvar!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
TripleC
9 april 2010 · 222 Inlägg

Fet mannen smile som jag har sagt Fetaste golfen och du vet varför vill ej säga deras namn men du vet smile Keep it up smile

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Zeeeta
17 april 2010 · 228 Inlägg

Ja, de har inte hänt mycke sen sist jag tittade förbi.. Men nu i veckan ska väl alla delar komma hem och Mattias får do his magic!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72388/907216_quxq5w.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/72388/907218_s5vv9n.jpg

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
19 april 2010 · 228 Inlägg

12 dagar kvar till premiären på mantorp...

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
22 april 2010 · 228 Inlägg

jaha, då blev man lidande av islands lilla olycka iaf då... Tack vare askmolnet kan inte diffen flygas hit från usa och utan diff är det ingen idé att slå ihop motorn! ser inte ljust ut att hinna med mantorp.. suck..

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
GTI_Jocke
26 maj 2010 · 217 Inlägg

händer nu då?? skriv mer! smile

Das Auto
Zeeeta
30 maj 2010 · 228 Inlägg

GTI_Jocke skrev:
händer nu då?? skriv mer! smile

Ja de börjar dra ihop sig! Tanken var att jag skulle få bilen i veckan som gick! Men de drar ut på tiden så jag håller tummarna för att jag ska få hämta den i veckan..
Bug Run närmar sig med stormsteg och det är lite pill på bilen innan det är dax att besegra mantorp!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
5 juni 2010 · 228 Inlägg

Suck, när det äntligen började närma sig.. skulle fått bilen i förra veckan, men nu hittade grabbarna på stertman tydligen något fabrikationsfel på soppapumpen som gör så att motorn få betydligt mer soppa än vad den behöver! Inge bra med andra ord. Ny pump ska dyka upp på måndag (7/6) Och nästa datum att hämta bilen blir på onsdag! Två dagar innan Bug Run.. Har en del som jag vill hinna med innan avresa mot mantorp så de blir troligtvis skruva in i de sista! Jag håller tummen..

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Nomenia ÖstersundsGatbilar
5 juni 2010 · 1 570 Inlägg

as nice bil... håller tummarna att du kommer iväg på Bug Run... keep up the good work

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Zeeeta
8 juni 2010 · 228 Inlägg

Japp så har bakbromsarna helt rostat ihop efter några månaders stillastående. Fick stackars Mattias riva isär dom och smörja upp! Känner inte för mer motgångar nu, Bug Run är bara tre dagar bort:(

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
14 juni 2010 · 228 Inlägg

Hänt ganska mycke under ett par dagar nu! Torsdag innan Bug Run Var det äntligen dax att hämta bilen hos Stertman motorsport! Äntligen skulle jag få köra pärlan efter ca 9 månaders frånvaro!! Ganska tight med tid blev de då det var en del småfix innan jag kunde rulla iväg till Mantorp på fredagen, tur att jag hade tagit ledigt från jobbet då de blev att skruva från sju på morgonen till sex på kvällen i ett sträck! Men iväg kom jag, med en bil som inte blivit tvättad på nästan ett år! Utseéndet är inte allt för prioriterat i år utan nu ligger all energi på att få bilen att gå så bra som möjligt! Bankörningen blev ett riktigt lyft sen tidigare år, lite för att det nu finns lite mer pulver under huven men mest tack vare den nyinstallerade diffbromsen!
Nu är det näst intill full gas ur kurvorna! Klart nöjdast med den uppgraderingen.

Lite mer info och bilder dyker upp inom kort då då verkar strula med uppladdningen av bilder!

Senast redigerat av Zeeeta (14 juni 2010)

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Jani Hast
14 juni 2010 · 213 Inlägg

Var det kopplingen som gav upp förr dig på lördagen ?
Var jag som kom fram till dig på andra sidan räcket du du "parkera"

GTI_Jocke
14 juni 2010 · 217 Inlägg

vill ju veta vad som hänt med motorn oxå! smile

Das Auto
Zeeeta
15 juni 2010 · 228 Inlägg

Jani Hast skrev:
Var det kopplingen som gav upp förr dig på lördagen ?
Var jag som kom fram till dig på andra sidan räcket du du "parkera"

Det var en hydraulslang till kopplingen som hade släppt i en snabbkoppling. Men de var bara att sätta ihop de igen, lufta kopplingen och köra!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
15 juni 2010 · 228 Inlägg

GTI_Jocke skrev:
vill ju veta vad som hänt med motorn oxå! smile

Jag uppdaterade en del i informationsfältet för bilen, så att nu står allt där.

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Zeeeta
27 juni 2010 · 228 Inlägg

Blir en uppdatering med lite bilder från Bla Bug Run när nån programerare från tummen och ordnar så att de går att ladda upp bilder i tråden!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang