Hej!.
Efter vi bytt topplockspackning på min volvo 850 blir den alltid svårstartad när den är varm, exempel när jag kört en bit och stänger av och ska starta igen, oftast går den bra på tomgången när jag fått igång den ibland går den inte alls bra och dör hela tiden.
Vad kan det vara för fel ?

Testat lite allt möjligt hehe...
Ibland får den blå rök med, men inte alltid utan ibland, kan det vara topp packningen som är lite i läckage igen??
Är själv duktig i mecka och polaren är även studerande mekaniker den tredje året så vi kan våran grej, men man vet verkligen inte vad det kan vara....
Och ajo, den ryker en del, men inte jätte överdrivet men den ryker, den skummast är att ingen kylarvatten försvinner heller .
Tänkte testa denna:
Artikelnr: 41-CR2065
Artikel: Oljeläckagetätning
Fabrikat: CRC
Förp.: CRC
Förp.: Flaska 250 ml
Info: Blockerar läckaget, motorn kommer i fortsättningen att dra mindre olja. Räcker till ca 5 liter motorolja. Tätar oljeläckage efter ca 10 mils körning.
Info: CRC
Som Mekonomen säljer?
Vad kan svårstarten bero på när den är varm?
Finns något annat som skulle kunna fixa topp packningen om det nu är den som spökar, ingen lust att öppna toppen igen och lägga flera hundra kr igen hehe.
Tack
//
Jonas.L