3962
Sök

Volvo 850 blir svårstartad efter varmkörning

878 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#1
Hej!.
Efter vi bytt topplockspackning på min volvo 850 blir den alltid svårstartad när den är varm, exempel när jag kört en bit och stänger av och ska starta igen, oftast går den bra på tomgången när jag fått igång den ibland går den inte alls bra och dör hela tiden.

Vad kan det vara för fel ? hmm

Testat lite allt möjligt hehe...

Ibland får den blå rök med, men inte alltid utan ibland, kan det vara topp packningen som är lite i läckage igen??
Är själv duktig i mecka och polaren är även studerande mekaniker den tredje året så vi kan våran grej, men man vet verkligen inte vad det kan vara....

Och ajo, den ryker en del, men inte jätte överdrivet men den ryker, den skummast är att ingen kylarvatten försvinner heller .

Tänkte testa denna:
Artikelnr: 41-CR2065
Artikel: Oljeläckagetätning
Fabrikat: CRC
Förp.: CRC
Förp.: Flaska 250 ml
Info: Blockerar läckaget, motorn kommer i fortsättningen att dra mindre olja. Räcker till ca 5 liter motorolja. Tätar oljeläckage efter ca 10 mils körning.
Info: CRC

Som Mekonomen säljer?

Vad kan svårstarten bero på när den är varm?

Finns något annat som skulle kunna fixa topp packningen om det nu är den som spökar, ingen lust att öppna toppen igen och lägga flera hundra kr igen hehe.

Tack
//
Jonas.L
Senast redigerat av ejon_850 (29 januari 2010)

All The best
MVH
Jonas .L

1 321 Inlägg
29 januari 2010
#2
Ang blårök: Säkert tät vevhusventilation på den, vanligt som satan på volvo 850, att den stannar och håller på/svårstartad kan bero på Tempgivaren till motorstyrning.

Kolla om du har några felkoder.
Senast redigerat av Volvofarfar (29 januari 2010)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

878 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#3
Okej, ska titta på detta!.

All The best
MVH
Jonas .L

2 852 Inlägg
29 januari 2010
#4
Hurpass varm gick den? Kan va kolvringar med som gör att den blåryker.

Ang. sån där oljetätare skulle inte jag ha i motorn, kanske hjälper ett tag, kanske gör mer skada än nytta med!

878 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#5
Den går som bilar brukar bli när man kör en bit.

All The best
MVH
Jonas .L

2 852 Inlägg
29 januari 2010
#6
ejon_850 skrev:
Den går som bilar brukar bli när man kör en bit.

ok, fattade som den har gått varm (Kokat) och du bytt toppackning därför.

878 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#7
uhlin skrev:
ejon_850 skrev:
Den går som bilar brukar bli när man kör en bit.

ok, fattade som den har gått varm (Kokat) och du bytt toppackning därför.

nejnej, bytte fö den läckte lite bara:)

All The best
MVH
Jonas .L

878 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#8
Nu låter bilen även som att den går på 4 cylindrar eller 3 inte på alla ialfall, man hör tydligt när man gasar.
Fan är det nu med den ?

All The best
MVH
Jonas .L

1 321 Inlägg
31 januari 2010
#9
Testat givaren?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

878 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#10
Volvofarfar skrev:
Testat givaren?

Nu visade detta sig, tog loss stiften och 4 stycken hade olja där dom tänder och en var inte oljig.
Hmm, och nu har jag putsat dom och bilen går sopm en klocka, frågan är.. kan oljan kommit dit då vi tog loss ventilkåpan och limmade eller hur fan har oljan kommit dit ?

All The best
MVH
Jonas .L

878 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#11
Nu varm körde jag den:S, när jag startar fläkten så börjar tomgången vabbla som fan!, den är på gränsen att dö sen går den upp som fan igen:S, och ibland fungerar det utmärkt när fläkten är på:S, tomgången så jämn så ?

All The best
MVH
Jonas .L


Sök