Renoverade en Amazon kombi -67 och under renoveringens gång kom en envis smålänning in i bilden och det slutade med att jag sålde bilen till honom och tillsammans gjorde vi en GT version av kombin, en 223 GT med andra ord.
Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]
Man kanske kan hoppas på en kombi i tidigt sportutförande 58-61 (typ en P222S) från hr Carlén någon gång i framtiden, appropå modeller som egentligen inte finns..
Tack för era kommentarer, allt är möjligt då det gäller kommande projekt, tycker personligen att just amazon kombi är en fantastiskt snygg modell, så det är mycket möjligt att det blir en till om rätt objekt dyker upp. Men just nu ska jag lägga lite energi på min 60as Amazon som behöver en liten service
Tack för era kommentarer, allt är möjligt då det gäller kommande projekt, tycker personligen att just amazon kombi är en fantastiskt snygg modell, så det är mycket möjligt att det blir en till om rätt objekt dyker upp. Men just nu ska jag lägga lite energi på min 60as Amazon som behöver en liten service
Äh så mycket rost var det ju inte!
Sant, för att vara en 60a, har den klarat sig bra, kommer snart en uppdatering i den tråden
Äh så mycket rost var det ju inte!
Sant, för att vara en 60a, har den klarat sig bra, kommer snart en uppdatering i den tråden
Precis! Har sätt en 60a som ja... Mer fred flinta bil än en bil...
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Ja mig är det ingen idé att fråga om Vrom, bor 100 mil åt fel håll Fick en bild av Christer på kombin, tidningen Nostalgia har varit på besök och gjort ett repotage. Ska bli hur kul som helst att läsa
Hur gammal tror du jag är eller Är född 1989 Hallå fyller 23 inte 50 typ Haha
hehe, jag förstår, minns knappt då man var så ung. Vi byggde en egen modell kan man säga, en kombi med en hel del amazon 123 GT delar och döpte den till 223 GT