3852
Sök

Höga avgasvärden Ford Sierra 2,0i -92

\m/(><)\m/
742 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Var och besiktade min Sierra med 2,0i doch motor -92 och fick nedslag på väldigt höga avgasvärden
CO 8,4. CO 2500 5,3. HC 467. LAMBDA 0,84. Vid första mätningen så låg CO-halten på drygt 2 men det här är vad värdena blev efter varmkörning. Själv så misstänker jag att lambdasonden eller tempgivaren till sprutet har pajat. Något som vet hur man kan mäta upp sonden för det känns surt att bara köpa en ny om det inte är fel på den. Eller om någon har någon idé på vad annars det kan vara fel på? Tycker inte att den drar onormalt mycket bensin, ligger på strax under litern
Senast redigerat av isso (26 februari 2010)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

371 Inlägg
30 januari 2010
Låter som det är sonden som har pajat. Men för säkerhetens skull så kan du ta ut felkoder ur bilen och se vad den säger.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
need_4_boost skrev:
Låter som det är sonden som har pajat. Men för säkerhetens skull så kan du ta ut felkoder ur bilen och se vad den säger.

Fan trodde inte det fanns något diagnosuttag på sånt här gammalt mög men efter nån minuts googlande så hittade jag hur man kan göra en egen felkodsläsare så det svaret tackar man så mycket för

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

371 Inlägg
31 januari 2010
De va så lite så wink

Sök