2864
Sök

Volvo 850R problem med laddtryck !

1 587 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Börjar med att förklara situationen..
Igår bytte jag tändkablar, rotor, fördelarlock, tändstift.. (beru platina stift)..
Bilen gick bra inga konstigheter alls..
Idag när jag var på väg hem från Ullared så tänkte ja gasa på lite, höll farten på 80-90 ungefär och trycker ner gaspedalen till max, precis innan pedalen klickar till till kickdown (automatare) då händer nåt kosntigt..
Den accellerar lite segt laddtrycket stiger från 0.7bar till 1.0 fint, och fortsätter till 1.1, precis när den når 1.1 bar, den passerar det vita området på original laddtrycksmätaren lite grann och även den externa laddtrycksmätaren visar 1.1 bar, precis då hugger bilen till som fan o stannar upp accelerationen, smäller till i avgas systemet lite och vill inte accelerera förens jag tryckt ner pedalen över klicket, (kickdownen)..

Förstår inte vad problemet kan vara, den har aldrig betett sig så här sad... Hjälp mig grabbar..

1 587 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa mig ?

8 267 Inlägg
30 januari 2010
Kollat gnistgap på stiften och provat att byta tillbaks till dem gamla? Min första gissning är stiften, man kan få såna bekymmer du har då.

1 587 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Kollat gnistgap på stiften och provat att byta tillbaks till dem gamla? Min första gissning är stiften, man kan få såna bekymmer du har då.

Jasså, okej.. Ska jag då mäta dom med ett skjutmått typ o kolla skillnaden ?!
ja slängde dom gamla tyvärr sad .. Nån som vet vad det ska vara för gap mellan stiften ?

Förresten så var jag ute med bilen nyss och de känns som den går lite bättre än förr men att den lägger av bara sådär är nog inget bra.. Dessutom testade jag att göra de i Sportläget på lådan (automat).. Då hände de där inte alls faktiskt, den gick hur bra som helst då, var lite chockad eftersom den går mkt bättre nu än förr, i sportläget då alltså..

8 267 Inlägg
30 januari 2010
Det är bladmått som gäller när man kollar gnistgap och det får vara 0,7-0,8mm

1 587 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är bladmått som gäller när man kollar gnistgap och det får vara 0,7-0,8mm

Ok, ska ta loss ett och mäta, konstiga är att den inte gjorde så där att den la avv att accelerera när jag hade i sportläget o tryckte på.. hmm

Sök