HJÄLP!! 2st RAMMADE PARKERADE BILAR ÖREBRO MÄSSAN!!!!! fredag till lördag kväll/natt !

krutmats
31 januari 2010 · 1 892 Inlägg

Fan vad trött jag blir, att idioter vänder det här till att det vore trådskaparens fel.
Synd att såna inlägg kommer i VARENDA jävla tråd...

discokapten Kapten på disco!
31 januari 2010 · 1 729 Inlägg

myran skrev:

groze skrev:
Helt otroligt hur folk kan byta ämne på en tråd och börja anklaga trådskaparen för att vara oansvarig!?
Trådskaparen skriver dessutom att det var på hans egna parkeringsplatser som bilarna stod. Han får äga 100st avställda och oförsäkrade bilar om han vill, så länge han inte brukar dem, det har ingen annan med att göra.
Är det någon som är oansvarig så är det personen som sladdade in i bilarna och smet!

Står inget om egen parkeringsplats. Dessutom är det parkeringsförbud på hela området nattetid. (eller till 99% av området).

Skulle inte kalla det oansvarigt.
Fel ord.

Snarare lite dumdristigt. då alla som bor i Örebro vet att både sommar och vinter så är det rena lekstugan för bilnördar under kvällstid. Samt rejäl stöldrisk då det är ett obevakat industriområde där det inte passerar något annat folk en diverse bilnödrar ute för o bränna lite gummi.

Helt enkelt dåligt ställe och ha 2st oförsäkrade bilar stående på.

Men nu handlar det mera om att våga stå för det man gjort. Att personen som gjorde detta vågar stå för kostnaderna som ägaren drabbas av.

Det står klart och tydligt att det är TS parkering, han väljer själv hur han vill ha sina bilar, skattade och försäkrade, vilken grad av försäkring han vill ha eller vart han parkerar dom, det ska inte spela någon roll.
Tråden handlade inte om vad TS har gjort utan vad någon annan gjort och inte tagit ansvar för.

TS: Hoppas du får ersättning ifrån TSF iaf.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
volvoentusiasten
31 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Bilder?

N1ck
31 januari 2010 · 7 Inlägg

Så jävla synd när sånt här händer,....

Faniskogen Skogsfan
31 januari 2010 · 649 Inlägg

discokapten skrev:

myran skrev:

groze skrev:
Helt otroligt hur folk kan byta ämne på en tråd och börja anklaga trådskaparen för att vara oansvarig!?
Trådskaparen skriver dessutom att det var på hans egna parkeringsplatser som bilarna stod. Han får äga 100st avställda och oförsäkrade bilar om han vill, så länge han inte brukar dem, det har ingen annan med att göra.
Är det någon som är oansvarig så är det personen som sladdade in i bilarna och smet!

Står inget om egen parkeringsplats. Dessutom är det parkeringsförbud på hela området nattetid. (eller till 99% av området).

Skulle inte kalla det oansvarigt.
Fel ord.

Snarare lite dumdristigt. då alla som bor i Örebro vet att både sommar och vinter så är det rena lekstugan för bilnördar under kvällstid. Samt rejäl stöldrisk då det är ett obevakat industriområde där det inte passerar något annat folk en diverse bilnödrar ute för o bränna lite gummi.

Helt enkelt dåligt ställe och ha 2st oförsäkrade bilar stående på.

Men nu handlar det mera om att våga stå för det man gjort. Att personen som gjorde detta vågar stå för kostnaderna som ägaren drabbas av.

Det står klart och tydligt att det är TS parkering, han väljer själv hur han vill ha sina bilar, skattade och försäkrade, vilken grad av försäkring han vill ha eller vart han parkerar dom, det ska inte spela någon roll.
Tråden handlade inte om vad TS har gjort utan vad någon annan gjort och inte tagit ansvar för.

TS: Hoppas du får ersättning ifrån TSF iaf.

Ja, han har ju skrivit klart och tydligt att det är hans egna p-platser?

Sluta nu att vara så negativa bara för att ni inte orkar läsa hela tråden. Då kan man lika gärna låta bli att skriva.

TS har ju inte gjort något som helst fel utan har bara efterlyst iakttagningar på förövarna. De är de enda som är ruttna i detta fall!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
camaro67 Meister
31 januari 2010 · 6 763 Inlägg

Ingen höjdare de här. Men ser jag en 7/940 som ser lagom kvaddad ut så kan jag ta reggnumret och ge till dig

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
WeDo
31 januari 2010 · 3 390 Inlägg

Lägg upp bilder på skadorna samt delarna från den andra bilen. Kan kanske hjälpa.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
fast_porsche911
31 januari 2010 · 11 Inlägg

smile  bilder kommer på bilarna .

Senast redigerat av fast_porsche911 (31 januari 2010)

Turbomatte Lackerare/Rekondare
31 januari 2010 · 834 Inlägg

J-P-R skrev:

Froborg skrev:

fast_porsche911 skrev:
Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.
NR 2:betalar du mina försäkringar+skatt på bilar jag äger så är du välkommen,så ska dom nog vara påställda alla & helfösäkrade !

NR 3:den dagen det händer dig , snacka då !men det tar nog ett århundrade innan du kommer till den dagen du äger lite för mkt bilar & eget parkeringsgarage för alla!.. men hojta till om du har plats jag kan ställa dom på!

Att man inte får tag på den som körde på vill jag inte yttra mig om men skador lämnare alltid spår å alltid ngn som ser när det står ca 30st sladdnissar på samma område... problemet att det är nog många som håller ryggen vad som skett på varandra.


Den dagen du är ute å åker kanske ngn klipper dig så du blir invalid, då ÄR du oansvarig....

Om du inte har råd att ha dom på ställda och försäkrade så kan man faktiskt sälja dom och köpa en som är billigare att äga. om man har för mycke bilar så finns de en väldigt bra sida och den heter Blocket.se.

Vilket onödigt inlägg! Man ska kunna ha sin bil avställd utan att någon driftingkung kommer och demolerar den.

Du vet att man kan ha en bil försäkrad även fast den är avställd. Tyvärr så finns det svin som inte bryr sig om annans egendom, så är våran verklighet, därav en av anledningarna till just försäkringar och har du inte dina grejjer försäkrade så får man lite skylla sig själv om något sådant händer. Även fast det är jävligt tråkigt.

Froborg
31 januari 2010 · 323 Inlägg

Kommer göra samma som camaro67.

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
Swec
1 februari 2010 · 153 Inlägg

Fan vad ni pajkastar då.  Vet många som åkt runt med oförsäkrade och skattade bilar. (på släp och lastat av - dragbilen är självklart allt i sin ordning)
Det är en liten Gråzon om man har släp och sen kör dit och lastar av de för att visa upp (tror inte ens någon blivit dömd för det)

Sen mängder med folk har bilar stående på sina tomter och på gatan på ett lagligt sätt dock får de ej framföras!

Hoppas du får tag i de.
Är inte guds barn kanske men smäller man så står man för det man gjort iaf.

Senast redigerat av Swec (1 februari 2010)

Opelmadness German cars, quality and beyond
1 februari 2010 · 8 197 Inlägg

krutmats skrev:
Fan vad trött jag blir, att idioter vänder det här till att det vore trådskaparens fel.
Synd att såna inlägg kommer i VARENDA jävla tråd...

Jag begriper det inte heller... Så förb... tråkigt.


Topic:
Men det är synd det som hände dina bilar. sad
Hoppas du får fatt i den som gjorde det.
MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
gamlingen
1 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Opelmadness skrev:

krutmats skrev:
Fan vad trött jag blir, att idioter vänder det här till att det vore trådskaparens fel.
Synd att såna inlägg kommer i VARENDA jävla tråd...

Jag begriper det inte heller... Så förb... tråkigt.


Topic:
Men det är synd det som hände dina bilar. sad
Hoppas du får fatt i den som gjorde det.
MVH T.

Finns de som inte gör nåt annat på olika forum än skiter på andra. oftast samma personer på alla forum. De har inget eget liv.

Rock-Star
2 februari 2010 · 2 982 Inlägg

Hoppas pu**yn som fackade åker dit. Någon måste ha sett ngt. En fjolla skyddar en annan fjolla.

Dock Illa att ha 2 av sina bilar oförsäkrade men det ger ingen rätt att skada bilarna.
Oavsett om bilarna står felparkerade så ger detta ingen rätt att orsaka skador påbilarna såvida den inte är life nn death och parkerat framför en brandpost.
Hoppas det löser sig smidigt för dig TS, trots otroliga omständigheter!

ola_volvo Biltokig
2 februari 2010 · 310 Inlägg

myran skrev:

groze skrev:
Helt otroligt hur folk kan byta ämne på en tråd och börja anklaga trådskaparen för att vara oansvarig!?
Trådskaparen skriver dessutom att det var på hans egna parkeringsplatser som bilarna stod. Han får äga 100st avställda och oförsäkrade bilar om han vill, så länge han inte brukar dem, det har ingen annan med att göra.
Är det någon som är oansvarig så är det personen som sladdade in i bilarna och smet!

Står inget om egen parkeringsplats. Dessutom är det parkeringsförbud på hela området nattetid. (eller till 99% av området).

Skulle inte kalla det oansvarigt.
Fel ord.

Snarare lite dumdristigt. då alla som bor i Örebro vet att både sommar och vinter så är det rena lekstugan för bilnördar under kvällstid. Samt rejäl stöldrisk då det är ett obevakat industriområde där det inte passerar något annat folk en diverse bilnödrar ute för o bränna lite gummi.

Helt enkelt dåligt ställe och ha 2st oförsäkrade bilar stående på.

Men nu handlar det mera om att våga stå för det man gjort. Att personen som gjorde detta vågar stå för kostnaderna som ägaren drabbas av.

Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.


står det på sida 1...

Harè bra
r2d2artur
2 februari 2010 · 283 Inlägg

Lägg av och tjata på trådskaparen. Det är för jävligt att man inte kan ha sina grejer ifred.
Även jag har en bil avställd och det skulle vara jälvligt surt om någon snorrunge som inte kan hantera en bil körde rakt in i den.

Har du hört med trafikförsäkringsföreningen(TFF) ifall de kan hjälpa dig med reparationerna? Du har ju polisanmällt där de dessutom tagit bilder på brottsplatsen.

Sen får man ju hoppas att personerna som orsakade detta åker dit och förlorar körkortet.
Om man inte vet vad man ska göra när man orsakat en olycka, då ska man tillbaka till skolbänken.

fast_porsche911
2 februari 2010 · 11 Inlägg

Snaran krymper!!!

Bilen som skadade mina bilar är en Volvo 745, blå/grå metallic. Den sågs vid fredag till lördag natt vid 2 tiden i korsningen Statoil norr. Polare åkte mot lindesbergs hållet från stan då denna volvo kom upp bakom honom med kraschat höger framljus. I stoppljuset efter statoil lite före Volvo Rejmes kom bilen upp bredvid i stoppljuset å ville rejsa, i volvon satt två små kepsbärande killar. Polaren lät dom rejsa iväg å upptäckte då att höger bakljus lös starkt vitt sken då bakljuset var krossat . I rondellen efter fortsatte bilen mot linde-hållet å polaren åkte upp på E18.

Polaren visste inte vad som hänt då så inte tog han reg-nr , men han känner igen ena killen som satt i volvon å om han skulle se honom igen skulle han känna igen honom till 110% .

Bakljuset glaset som är krossat som jag har ligger från skadan ÄR från en 745, plockade ihop det .

Senast redigerat av fast_porsche911 (2 februari 2010)

zshoe Kokar ris
2 februari 2010 · 923 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
Snaran krymper!!!

Bilen som skadade mina bilar är en Volvo 745, blå/grå metallic. Den sågs vid fredag till lördag natt vid 2 tiden i korsningen Statoil norr. Polare åkte mot lindesbergs hållet från stan då denna volvo kom upp bakom honom med kraschat höger framljus. I stoppljuset efter statoil lite före Volvo Rejmes kom bilen upp bredvid i stoppljuset å ville rejsa, i volvon satt två små kepsbärande killar. Polaren lät dom rejsa iväg å upptäckte då att höger bakljus lös starkt vitt sken då bakljuset var krossat . I rondellen efter fortsatte bilen mot linde-hållet å polaren åkte upp på E18.

Polaren visste inte vad som hänt då så inte tog han reg-nr , men han känner igen ena killen som satt i volvon å om han skulle se honom igen skulle han känna igen honom till 110% .

Bakljuset glaset som är krossat som jag har ligger från skadan ÄR från en 745, plockade ihop det .

hah, låter som en spännande csi-avsnitt det där!

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Thedriftking
2 februari 2010 ·

synd om bilarna, så himla fegt o bara sticka!

hoppas du/ni får tag i dom! åk o leta upp dom j******a!

Rock-Star
2 februari 2010 · 2 982 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
Snaran krymper!!!

Bilen som skadade mina bilar är en Volvo 745, blå/grå metallic. Den sågs vid fredag till lördag natt vid 2 tiden i korsningen Statoil norr. Polare åkte mot lindesbergs hållet från stan då denna volvo kom upp bakom honom med kraschat höger framljus. I stoppljuset efter statoil lite före Volvo Rejmes kom bilen upp bredvid i stoppljuset å ville rejsa, i volvon satt två små kepsbärande killar. Polaren lät dom rejsa iväg å upptäckte då att höger bakljus lös starkt vitt sken då bakljuset var krossat . I rondellen efter fortsatte bilen mot linde-hållet å polaren åkte upp på E18.

Polaren visste inte vad som hänt då så inte tog han reg-nr , men han känner igen ena killen som satt i volvon å om han skulle se honom igen skulle han känna igen honom till 110% .

Bakljuset glaset som är krossat som jag har ligger från skadan ÄR från en 745, plockade ihop det .

Att köpa nytt glas till en bil speciellt till en VOLVO 745 är BILLIGT med tanke på hur mycket stryk de LÄR få.
hoppas du hinner ta dem innan de hunnit köpa nytt glas och neka till allt....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang