2975
Sök

Akut, bilbälte hakat sig, besktning på måndag kl 9!! hjälp

GARAGET V.D.
900 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
som rubriken lyder.. var ute imorse å skulle kika på min ford mondeo 97a, då jag har besiktning på måndag. jag skulle kolla runt om det var något fel som jag kunde fixa inför bilprovningen. det visade sig att mitten bältet har hakat sig, den vill varken in eller ut!
jag försökte få den lös ur sätet men den sitter i själva sätet så den kommer nog inte ut! vad gör jag? jag uppskattar snabb hjälp då tiden går fort å jag jobbar hela dan imon
tack på för hand
Marcus

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

3 235 Inlägg
6 februari 2010
menar du bältet i baksätet i mitten?
Jag har upplevt att just bältet i mitten har ibland annorlunda fäste än de övriga, så om man sätter bältet från vänster eller höger sida i fästet i mitten kan det fastna eller inte låsa sig alls. Vet inte om det är samma på Ford...

GARAGET V.D.
900 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
engolf skrev:
Jag har upplevt att just bältet i mitten har ibland annorlunda fäste än de övriga, så om man sätter bältet från vänster eller höger sida i fästet i mitten kan det fastna eller inte låsa sig alls. Vet inte om det är samma på Ford...

ja det finns väl inte nåt annat bälte som sitter i mitten än det, inte va ja vet iallafall ?!
bilen har stått ett bra tag ca 2 år så nu åker ja me den igen å skulle besikta på måndag sad . bältet satt inte i fästet, utan det har bara fastnat å det vill inte röra sig... jag kanske ska byta baksätet? e det inte lättare?

kika gärna på mina bilar

5 198 Inlägg
6 februari 2010
MaRcUs_BMW skrev:
engolf skrev:

ja det finns väl inte nåt annat bälte som sitter i mitten än det, inte va ja vet iallafall ?!
bilen har stått ett bra tag ca 2 år så nu åker ja me den igen å skulle besikta på måndag sad . bältet satt inte i fästet, utan det har bara fastnat å det vill inte röra sig... jag kanske ska byta baksätet? e det inte lättare?

prova med crc 56 gjorde jag på ett bälte..

GARAGET V.D.
900 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:
MaRcUs_BMW skrev:
engolf skrev:

prova med crc 56 gjorde jag på ett bälte..

jag vet inte, det känns lite försent.. jag har pillat i bältet "där det rullar in" å det känns som att jag har förstört det helt men det rör sig ej ett skit, å det få mig att bli jävligt irriterad. ska försöka få lös sätet å åka till skroten  kl 8 på morgonen! vilken utmanning alltså, har en timme på mig innan besktningen hmm

kika gärna på mina bilar

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 februari 2010
Bältet MÅSTE sitta i RÄTT vinkel för att "släppa". Jag hade samma "problem" med mittersta rullbälte, demonterat var det stört omöjligt att mata ut, när man väl monterat de på på plats så det satt korrekt så kunde man mata ut bältet efter några försök. Så kontrollera att bältet sitter monterat som det skall som första åtgärd.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 982 Inlägg
6 februari 2010
varför inte boka om besiktningstiden? du har ju hela feb på dig?

GARAGET V.D.
900 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
Residence skrev:
varför inte boka om besiktningstiden? du har ju hela feb på dig?

nej det e körföbud på bilen sad så jag måste beskta den annars betalar man massa onödiga böter

kika gärna på mina bilar

Sök