Volvo S70 2.5 Turbo (Nu återställning)

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
7 april 2010 · 616 Inlägg

Söker efter en M50 motor från bmw. Miltal spelar ingen roll, bara motorn är frisk och går bra. Kan vara lite billigare än alla andras med. big_smile med eller utan Vanos. mellan 5000-6000 kr kan ja betala.


Kapning kan säkert börja idag på Volvo S70 big_smile Någon som kan längden och bredden på Zf låda från bmw ?


Sådan motor i en S70 vore ju mer kul ! (COOLT)
http://forumbilder.se/images/362010110827Ac7d0.jpg

Panzar_Audi
7 april 2010 · 820 Inlägg

Nej nej nej... satsa på femma istället wink

Om man säger
R_Dahlin Volvo galen R freak ;D
7 april 2010 · 334 Inlägg

Kör med volvo femma helt klart wink

Chippen88
7 april 2010 · 1 309 Inlägg

tycker du ska köra på volvos raka 6a med turbo smile

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
ErikAxelsson
7 april 2010 · 517 Inlägg

Det är 3:e projektet på denna bil, & frågan är om detta likväl de andra aldrig kommer bli klart?

Bevisa mer än gärna motsatsten, men börjar tröttna på att följa denna bil, för att det sedan ska bli nerlagt och sen uppdagat igen med nya, ännu värre planer..

Jag vill se ett färdigt resultat, gärna med dina nuvarande planer. Lycka till!

strandberg31
7 april 2010 · 2 419 Inlägg

Grymt projekt!!! men kör på volvos femma eller sexa tycker jag tongue

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
joas
7 april 2010 · 28 Inlägg

det blir bra det där men om du ändå ska bygga en bakhjulsdriven s70 så är det en cheva 350 med överladdning som gäller för då är garanterat ensam i sverige.smile

att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld
FreddeLi Studerande maskiningenjör
7 april 2010 · 1 903 Inlägg

detta var riktigt häftigt ju smile kommer följas!

lycka till!

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
7 april 2010 · 616 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
Det är 3:e projektet på denna bil, & frågan är om detta likväl de andra aldrig kommer bli klart?

Bevisa mer än gärna motsatsten, men börjar tröttna på att följa denna bil, för att det sedan ska bli nerlagt och sen uppdagat igen med nya, ännu värre planer..

Jag vill se ett färdigt resultat, gärna med dina nuvarande planer. Lycka till!

Jaha jag är inne på garaget nu igen wink Gnällspikar, iställer att man vet saker och ting så kan man också hålla tyst. Många är det inte som förstör forum på garaget då ? (MÅNGA) Och jag vill nu inte alla ska bomba ner denna tråd om skit. Isf lägger ja ner det här inne och fortsätter på ett annat ställe. (PUNKT) Vill inte höra mera......

Aja tackar att du gillar detta. Bilen har blivigt klar förr, bara efter lackering har de blivigt skit ! wink

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
7 april 2010 · 616 Inlägg

joas skrev:
det blir bra det där men om du ändå ska bygga en bakhjulsdriven s70 så är det en cheva 350 med överladdning som gäller för då är garanterat ensam i sverige.smile

Vore häftigt men jag vet inte riktigt än så wink Den som lever får se !

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
7 april 2010 · 616 Inlägg

Som sagt alla som tycker jag ska ha en Volvo t5 motor kan inte hindra mig om det bara. Det blir en Bmw M50 turbo som jag nästan har tänkt klart på nu !

Vore ju kul att bygga lite annat mot andra gör ! big_smile

Joakim-S Hobby Fotograf
7 april 2010 · 650 Inlägg

Kul att du har bestämt dig för BMW motorn kommer nog gå riktigt bra! smile Men jag tycker ändå det är synd att du väljer bort volvo femman tongue Men i övrigt grymt projekt!

MG e-HS (2021)
laaantz
7 april 2010 · 465 Inlägg

kör på bmw motor.. mkt grymmare än  volvo 5a:) mer unikt oxå! vad jag vet så finns det inte allt för många s70 rwd med bmw snurra.. go for it smile

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
7 april 2010 · 616 Inlägg

Hittar jag en Bmw M50 motor i rimligt pris så blir det så. Annars har jag ju ett AAN 2.2l 5cyl motor hemma med wink Vore kul med en sådan motor också !

Kan lugnt säga att jag har svårt att välja mellan tre olika motorer.....

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
7 april 2010 · 616 Inlägg

Update 7 April


Som sagt väldigt svårt med motor valet här :S Bmw M50 bra med mos, T5 mkt lätt motor, Audi aan 5cyl motor morrar och går otrligt bra ! Som sagt svårt att välja. två av motorer har jag. AAN och volvo 5an.


Gick lite lös med kapen idag, inte kanske det värsta, men kommer mera när jag bestämt motor och låda. Så man kan måtte mera. Eller så kör man bara på wink Racestol är ett måste så jag kolla hur de blir wink

Sista gången de ser ut så wink
http://forumbilder.se/images/972010102533P9891.jpg

big_smile
http://forumbilder.se/images/7d2010103329Pa5c1.jpg

Måste kapa ännu mera nu big_smile
http://forumbilder.se/images/b52010103515P0a91.jpg

Racestol är ett måste wink
http://forumbilder.se/images/132010103650Pee29.jpg

Mer kapning kommer wink
http://forumbilder.se/images/3b2010103854P51db.jpg

Janken Driver
8 april 2010 · 2 111 Inlägg

wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink wink...

På dig själv du wink

Trevligt projekt! Ska bli kul o se resultatet sen smile!

Lycka till!  (Röstar för bmw eller audimotor!)

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
fredde85
8 april 2010 · 1 798 Inlägg

Ja skulle säga kör på bmw motor eller audi snurran varför ha t5 som alla andra den är väl dessutom inte någe mer hållbar precis. Coolt objekt

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Algeroth
8 april 2010 · 510 Inlägg

Nu är jag ingen motorbyggare så på något sätt, men en tanke jag hade var bara att hade det inte varit bättre att ha väntat med att ha kapat torpedväggen tills att du har lådan? Fast kanske inte spelar någon roll... nu bara du formar nya torpen runt lådan istället för att forma befintliga torpeden. Tänkte bara att det kanske hade varit mindre jobb smile

Jag röstar också BMW motor. Kan bli rätt häftigt, och BMWn har ju en stabil drivlina med så det kanske gör det smidigare om du kan lyfta fler delar tillsammans.

Kommer i vart fall följa projektet smile Har helt klart potential. Har du tänkt något övrigt stuk på bilen? Sleeper? Drifter? osv osv...

Lycka till i vilket fall smile
Mvh

Emil

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
8 april 2010 · 616 Inlägg

Algeroth skrev:
Nu är jag ingen motorbyggare så på något sätt, men en tanke jag hade var bara att hade det inte varit bättre att ha väntat med att ha kapat torpedväggen tills att du har lådan? Fast kanske inte spelar någon roll... nu bara du formar nya torpen runt lådan istället för att forma befintliga torpeden. Tänkte bara att det kanske hade varit mindre jobb smile

Jag röstar också BMW motor. Kan bli rätt häftigt, och BMWn har ju en stabil drivlina med så det kanske gör det smidigare om du kan lyfta fler delar tillsammans.

Kommer i vart fall följa projektet smile Har helt klart potential. Har du tänkt något övrigt stuk på bilen? Sleeper? Drifter? osv osv...

Lycka till i vilket fall smile
Mvh

Emil

Roltigt att många gillar detta bygge, trodde många skulle vara emot men icke alltså big_smile Skönt och skoj gör att jag bara vill skruva hela tiden. Bara pengar som fattas nu sad Sen nu på måndag börjar jag skolan igen (Tungkort ska tas nu)


Algeroth: Det du skriver kan vara sant. Men jag ska kapa mycket mycket mera. Efter som ny torpedväg ska byggas om helt, kanske 10-20 av originala av torped kommer vara kvar typ wink Lådan kommer ju göra hela mallen helt klart. Men ska bara hitta någon bra låda och motor före. Bilden ska ju användas på strippen, drifting, show på stan wink Men skulle vara något racestuk av sig blir det allt !



Janken: wink wink wink På dig själv också big_smile Hehe..... Tackar att du gillar skiten. Många röstar på bmw M50, vem vet hur det slutar big_smile


fredde85: Som många säger hemma, T5 motor plastsaker wink Haha. Tackar för du gillar detta. Tror nog det luter mot Bmw mest nu, fast kan ju också ändra sig direkt :S Audi kan jag inte få någon bra låda utan att bygga om allt för mkt. Riktigt synd......

Wee
9 april 2010 · 501 Inlägg

Bara att köpa motorn från min 525a de. Dock så är det en automatlåda till den.. Men ge mig ett vettigt bud så får du komma o skruva ur skiten big_smile

OBS: Ironi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang