2760
Sök

Bilen slutar att svara på gasen

139 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
Har fått problem med farsans Ford mondeo -02 med 1,8 liters duratec motorn.

Det började i förrgår med att bilen slutade svara på gasen. Jag körde in på väggrenen och stannade bilen en liten stund men lät motorn gå på tomgång och då gick fint på tomgången.

Men igår vart det värre. Efter några kilometer på motorväg så slutade motorn att svara p gasen igen. Körde in på vägrenen och nu gick bilen på tre cylindrar til lsut på tomgången och sne dog bilen.

Jag startade om bilen och den startade direkt och svarade på gasen så det var bara att köra iväg sen.

MEN efter några kilometer börjar samma sak igen som jag beskrev ovan, så ma nfick göra om samma sak igen efter typ var 4-5:te kilometer.

När man kör i stan så går bilen felfritt.

Vad kan det vara?

15 Inlägg
9 februari 2010
Har samma problem med min volvo 850... Började med att bilen startade som den skulle...(Gick lite ojämt på tomgången men de brukar den göra vid kallstart -10 ute nu.)
Efter 1km så slutade den svara på gasen o jag körde in på en liten väg o lät den stå på tomgång en stund. Sen körde jag hemåt o då va de samma igen. De varar kanske 10 sek sen går den bra igen... Behöll sen bilen på tomgång när jag kom hem o efter 5min så dog den... Startade den igen o den gick fint igen...

Vad e felet??

Sök