5117
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 mars 2010
#201
AirOne skrev:
pattilatti2 skrev:
innan detta är upp i de HK så tror jag trådskaparen är less.. att spara pengar för varje del, är knappast det ultimata.

Det är väl knappast omöjligt att nå dessa resultat, men hur bra fungerar dessa komponeter som behövs utan varandra tongue

nåväl, mna ska inte bara ge kritik.. så hoppas du lyckas, det är ju kul att försöka iaf, men du lär ju inte dra nå turbo supror med de HK. men kanske nån gammal M3a tongue

Har väl aldrig varit meningen heller med bilen? Det ska bli snabbaste Supran som åker UTAN turbo:rolleyes:

läser man i tråden så står de ju ett par ggr tongue


Forummoderator
26 465 Inlägg
15 mars 2010
#202
pattilatti2 skrev:
AirOne skrev:
pattilatti2 skrev:
innan detta är upp i de HK så tror jag trådskaparen är less.. att spara pengar för varje del, är knappast det ultimata.

Det är väl knappast omöjligt att nå dessa resultat, men hur bra fungerar dessa komponeter som behövs utan varandra tongue

nåväl, mna ska inte bara ge kritik.. så hoppas du lyckas, det är ju kul att försöka iaf, men du lär ju inte dra nå turbo supror med de HK. men kanske nån gammal M3a tongue

Har väl aldrig varit meningen heller med bilen? Det ska bli snabbaste Supran som åker UTAN turbo:rolleyes:

läser man i tråden så står de ju ett par ggr tongue

Var då..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
16 mars 2010
#204
Varför lägger du inte upp bilderna på att vingen är monterad redan ?
Eller du vill lägga upp dem precis som om att du monterar den just nu ? För enligt bilderna på din bil i din profil så att säga så har ju vingen varit monterad sedan den 12/3

Vad är det som gjort med motorn för att få den bättre än en vanlig NA supra ?
Grenrör ? Och vad mer ?

/Påsen

PÅSEN RACING

1 335 Inlägg
16 mars 2010
#205
Sattsa på att ballensera hela motorn! Vev, stakar, kammar, kolvar. Vi sparade 40hk på det. Men kostar mycket att få det seriöst gjort av en firma som kan. Och bygg eget grenrör isf som är anpassat till resten av motorn. visst det kanske blir bättre med E-bay röret men du kan få det mycket bättre än så. Samma gäller insug. Kör med ett riktigt data sprut, kompletera med vatten/alkohol insprutning, finns en hel del hk att vinna där.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
#206
OphanWitehall skrev:
Sattsa på att ballensera hela motorn! Vev, stakar, kammar, kolvar. Vi sparade 40hk på det. Men kostar mycket att få det seriöst gjort av en firma som kan. Och bygg eget grenrör isf som är anpassat till resten av motorn. visst det kanske blir bättre med E-bay röret men du kan få det mycket bättre än så. Samma gäller insug. Kör med ett riktigt data sprut, kompletera med vatten/alkohol insprutning, finns en hel del hk att vinna där.

oki
tack för tipsen och råden
jag börja med och kolla det med custom racing i örebro kolla vad de kan


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
45 Inlägg
16 mars 2010
#208
härligt att den är på plats!


Honda Performance Club
236 Inlägg
16 mars 2010
#209
mycket fint. btw kör inte utan vinge, vingen är där av en anledning och det är för o trycka ner röven. audi tt släppte ut de första bilarna utan "vinge" men sjuukt många fick sladd pga att de inte hade vinge så audi tog in de och satte på en liten läpp/vinge och så vips var problemet borta

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
#210
kourosh skrev:
mycket fint. btw kör inte utan vinge, vingen är där av en anledning och det är för o trycka ner röven. audi tt släppte ut de första bilarna utan "vinge" men sjuukt många fick sladd pga att de inte hade vinge så audi tog in de och satte på en liten läpp/vinge och så vips var problemet borta

jo det stämmer
i högre farter typ 150++ så känner skillnad direkt


I <3 my Honda
483 Inlägg
16 mars 2010
#211
Snygg med den vinge. Lycka till med bilen.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
16 mars 2010
#212
påsen skrev:
Vad är det som gjort med motorn för att få den bättre än en vanlig NA supra ?
Grenrör ? Och vad mer ?


/Påsen

Citerar mig själv och väntar på svar som många andra här också väntar på.

/Påsen

PÅSEN RACING

Honda Performance Club
236 Inlägg
16 mars 2010
#213
påsen skrev:
påsen skrev:
Vad är det som gjort med motorn för att få den bättre än en vanlig NA supra ?
Grenrör ? Och vad mer ?


/Påsen

Citerar mig själv och väntar på svar som många andra här också väntar på.

/Påsen

verkar som du inte kommer att få svar, oj då vad kan det betyda, eeeeeeeeeeeh jag tror att både jag och du vet vad svaret till din fråga är

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

Herr
1 722 Inlägg
16 mars 2010
#214
kourosh skrev:
påsen skrev:
påsen skrev:
Vad är det som gjort med motorn för att få den bättre än en vanlig NA supra ?
Grenrör ? Och vad mer ?


/Påsen

Citerar mig själv och väntar på svar som många andra här också väntar på.

/Påsen

verkar som du inte kommer att få svar, oj då vad kan det betyda, eeeeeeeeeeeh jag tror att både jag och du vet vad svaret till din fråga är

Jag tror väl tanken är att det kommer komma mer eftersom=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
#215
LocKtar skrev:
kourosh skrev:
påsen skrev:

Citerar mig själv och väntar på svar som många andra här också väntar på.

/Påsen

verkar som du inte kommer att få svar, oj då vad kan det betyda, eeeeeeeeeeeh jag tror att både jag och du vet vad svaret till din fråga är

Jag tror väl tanken är att det kommer komma mer eftersom=)

jag håller med dig
mer godis kommer på bilen med tiden


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
#216
påsen skrev:
påsen skrev:
Vad är det som gjort med motorn för att få den bättre än en vanlig NA supra ?
Grenrör ? Och vad mer ?


/Påsen

Citerar mig själv och väntar på svar som många andra här också väntar på.

/Påsen

om du läser igenom informationen igen så hittar du lite mer fakta
men då säger jag så här nu då
jag har lite olika delar och välja mellan just nu och fundera på vilken del ska på bilen först


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
17 mars 2010
#217
Dem understrukna meningarna är det jag skrivit:

Grenrör - Ökar effekten lite
camrem - Ökar inte effekten
downpipes - Ökar effekten lite (om man har räknat på motstånd i avgaset osv.)
camdrev.(ställbara) - Ökar inte effekten
d2 coilvers - Ökar inte effekten
hks luftfilter - Ökar inte effekten
borttagen katalysesatorna - Ökar effekten lite
hks supper dragger II - Ökar troligtvis inte effekten
lätta på bilen - Ett bra sätt istället för trimning, tummen upp
lätta på remskivorna - Ökar responsen vid gaspådrag lite
lätta på svänghjul - Ökar responsen vid gaspådrag samt gör motorn varvvilligare
shortshift - Ökar inte effekten


den som jag ska göra:
mappa - Detta är ett MÅSTE (allra helst ska du dit med ett nytt sprut så du slipper fördelartändningen
porta och planad - Gör en del effekt om det är riktigt gjort och grenrör samt insug är byggt efter detta
borttagen baksättet - Ger ingen effekt
supra TT spridare - Ger ingen effekt utan mappning
supra TT uk spec broms system - Ger ingen effekt
lacka om bilen - Ger ingen effekt

Det är som sagt inte mycket du har gjort för att få den snabbare.
Och inte heller så mycket inplanerat som kan få den att bli så mycket snabbare sålänge du inte lägger ner en hel del pengar på det.

Läste även någonstans (tror det va i denna tråden) att du hade planer på kompressor eller något senare, stämmer det ?
Om det gör det så tycker jag att du ska köra på det direkt, innan du lägger ner för mycket pengar på sugtrim.

/Påsen

PÅSEN RACING

Med.lem
3 759 Inlägg
17 mars 2010
#218
påsen skrev:
massa text

Kanoninlägg!
Sitter och uppdaterar som en galning här och väntar på ett svar. smile
Senast redigerat av Mr_EmCom (17 mars 2010)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Got VTEC?
1 593 Inlägg
18 mars 2010
#219
Men seriöst, har ni inget bättre för er än att klanka ner på snubben? Han gör så gott han kan och har tid till, hans mål kanske inte är att bygga den snabbaste N/A Supran på en dag. Antar att det är ett rullande projekt. Börjar hur som helst bli väldigt drygt nu..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Gorgilus addictus
4 772 Inlägg
18 mars 2010
#220
påsen skrev:
Läste även någonstans (tror det va i denna tråden) att du hade planer på kompressor eller något senare, stämmer det ?
Om det gör det så tycker jag att du ska köra på det direkt, innan du lägger ner för mycket pengar på sugtrim.

/Påsen

Varför göra som alla andra igentligen och överladda?

Vill han sugtrimma så låt han göra det!!
Är ju fan bara idiotiskt när ni håller på och klankar ner på hans bygge.

Ontopic:

Lycka till med projektet Lee! Ska bli kul att se vad som händer!

Mvh/ Nicklas

Allt för den där jävla hatten!


Sök