3357
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Ljud freak !
928 Inlägg
24 mars 2010
Tycker synd om lee han försöker göra något ingen annan har gjort typ så får han bara dålig respons av folk visst de kostar att sugtrimma en bil men va fan vi här på garaget har väl motor intresse ? Då tycker jag vi ska hjälpa honom istället för att dra ner honom! Fan jag ska liksom sugtrimma en bmw v8? Ingen som ger mig något dåligt för det när liksom bara kammaxlar går på 25K sen. Men jag vill se vad man kan få för tider med en sugtrimmad. Sen om man inte blir nöjd då kan man kolla över överladd men låt han försöka? Ser iallafall ingen annan som gör?

396 Inlägg
24 mars 2010
Tycker att det är ett grymt projekt! Helt klart. Tycker även att det är kul att se nått annat än dessa jävla singelturbo suprorna som växer på träd nästan! Riktigt kul tanke och jag önskar dig all lycka med bilen!

MVH Johan

695 Inlägg
24 mars 2010
ImprezaGC8 skrev:
Vilken tråd... Man märker direkt att det är dom utan någon som helst kunskap som hejar på detta projektet och tycker att det är apballt. Det är ju ren dårskap för att tala klarspråk. "Gör det bättre själva istället för att klaga" är ju en klassiker här på Garaget.org.

Men det är ju ditt problem _lee_jr om du i princip vill bränna dina pengar helt i onödan, fast jag hade nog hellre använt femhundringarna som dasspapper än att dra igång ett sånt här "projekt".

okej...hur vet du att dom inte har nån kunskap? vadå i onödan? de e ungefär lika mycket i onödan som att lägga pengarna på en impreza gt när de finns WRX STI.....eller? man lägger väl pengarna på vad man vill.

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

271 Inlägg
24 mars 2010
En rejält sugtrimmad 6:a ger ju ett jävla fint ljud, kanske därför han gör det? smile

Vill man bara åka fort ska man klart ha tag i en med höfläkt men vill man göra nått annorlunda och få en annan karaktär på sin bil sugtrimmar man. Inte svårar än så..

979 Inlägg
24 mars 2010
vansinnigt att sugtrimma en supra, dyrt, dyrt och återigen dyrt!!!! Men fan vad jag gillar det big_smile trodde jag va enda människan som sugtrimmar på denna jord. Snacka om att du kommer va ensam om detta smile

Hpc

657 Inlägg
25 mars 2010
Är detta en projekttråd? Jag har läst som en dåre här nu men det verkar inte vara mkt till projekt att läsa om MEN däremot en sjujävla debatt om man ska ha turbo eller inte. VA FAN!!! Ge tillbaka tiden jag la ner på att läsa här

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Volvofreak
356 Inlägg
25 mars 2010
Snygga bilder Lee!

// Andreas
S40N T5-04

323 Inlägg
25 mars 2010
Måste fråga. Är de billigare att trimma en TT till max?
Nä tänkte väl de, men man får givetvis ut mer i en TT men inte billigare att maxa motorn, utan dyrare.
som tex

Stor turbo
Fler skivig koppling
Andra ramlager överfall
Måste satsa på riktig kvalite i både kolvar o stakar
Annan topp packning
Intercooler
Värre spridare
Värre drivlina

men sen är resten samma som, porta, balansera, andra kammar, annat grenrör, annat insug, annat sprut.

Och ni som gnäller på Lee bör tänka om en gång till, de finns dom som tycker att en turbo motor inte ha riktiga hk. Dessutom så finns de inget skönare ljud en en högvarvig motor som pressas.

Bara så du vet Lee. Om du vill ha hjälp så är de bara att höra av dig. Morgan ha mitt nummer

1 212 Inlägg
25 mars 2010
Froborg skrev:
Nä tänkte väl de, men man får givetvis ut mer i en TT men inte billigare att maxa motorn, utan dyrare.
som tex

Stor turbo
Fler skivig koppling
Andra ramlager överfall
Annan topp packning
Intercooler
Värre spridare
Värre drivlina

men sen är resten samma som, porta, balansera, andra kammar, annat grenrör, annat insug, annat sprut.

Och ni som gnäller på Lee bör tänka om en gång till, de finns dom som tycker att en turbo motor inte ha riktiga hk. Dessutom så finns de inget skönare ljud en en högvarvig motor som pressas.

Bara så du vet Lee. Om du vill ha hjälp så är de bara att höra av dig. Morgan ha mitt nummer

härligt Froborg!
LEE- vet att du lyckas, men det kostar. låt det ta tiden det tar.
mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

245 Inlägg
25 mars 2010
Dajje skrev:
Xabin skrev:
Det är sjukt mycket man måste ha kolla om man ska plocka effekt i en sugis det är du medveten om??

Det är inte säkert att en orörd TT tar den han kan varva mer på växlarna och har väldigt rapp motor smile..

Jag tror det går att plocka mer än 300hk sug faktiskt.. Det går att plocka 300 sug HK i en 1,6L Toyota motor big_smile

Vet inte om det första uttalande är riktat till mig eller Lee, men det var lite av det jag menade... att det är ganska komplicerat och framförallt dyrt att försöka få ur massa effekt ur en sugmotor... Speciellt när det finns en med turbos original...
Självklart går det att plocka mer än 300 hästar men jag tror knappast det är något som är värt att göra.

Hur som helst var min poäng att det krävs så sjukt mkt pengar, energi och kunskap för att försöka få ur lika mkt effekt ungefär som en orörd TT har... Känns väldigt ovärt i min mening...

Tittar man istället på en TT kan man nästan bara spotta på den så har den 400+ hästar.

Du vet att man kan plocka 300 sughästar ur ett gammalt rödblock med rätt grejer va? (2.5l)  så det borde gå att ta bra med effekt ur en 3 liters sexa, strokar man dom till 3.4l och lämnar toppen på portning med så blir det nog bra med effekt i en sådan motor.

S.v.r

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
25 mars 2010
Froborg skrev:
som tex

Stor turbo
Fler skivig koppling
Andra ramlager överfall
Annan topp packning
Intercooler
Värre spridare
Värre drivlina

Det som behövs för ca. 600hk i en turbo supra är ungefär detta:
Riktig intercooler
Singelturbo grenrör (kan vara ett japan-rör)
EN hyffsad turbo i lämplig storlek
Wastegate
Värre koppling
Större spridare
Mappning

Innehållet i en 2jz-gte (supra tt motor) håller för ca. 650-700hk utan problem.
Drivlinan skall enligt supra kunniga hålla för ca. 800hk+ utan att gå sönder sålänge man inte våldar sönder något, men om man gör det så håller ju inget.

Det är alltid dyrt att trimma en bil, men det är alltid billigare att trimma en turbobil än en sug-motorbil.
Så är det bara.

Men som sagt, en högvarvig sugmotor låter riktigt gott, men krävs en del pengar för att komma dit.
Folk snackar om 300hk volvo rödblocksmotorer, visst dem finns, men dem har nog kostat ca. 50000-100000kr att bygga också. Är som sagt dyrt att trimma sugmotor sad

/Påsen

PÅSEN RACING

5 Inlägg
25 mars 2010
påsen skrev:
Froborg skrev:
som tex

Stor turbo
Fler skivig koppling
Andra ramlager överfall
Annan topp packning
Intercooler
Värre spridare
Värre drivlina

Det som behövs för ca. 600hk i en turbo supra är ungefär detta:
Riktig intercooler
Singelturbo grenrör (kan vara ett japan-rör)
EN hyffsad turbo i lämplig storlek
Wastegate
Värre koppling
Större spridare
Mappning

Innehållet i en 2jz-gte (supra tt motor) håller för ca. 650-700hk utan problem.
Drivlinan skall enligt supra kunniga hålla för ca. 800hk+ utan att gå sönder sålänge man inte våldar sönder något, men om man gör det så håller ju inget.

Det är alltid dyrt att trimma en bil, men det är alltid billigare att trimma en turbobil än en sug-motorbil.
Så är det bara.

Men som sagt, en högvarvig sugmotor låter riktigt gott, men krävs en del pengar för att komma dit.
Folk snackar om 300hk volvo rödblocksmotorer, visst dem finns, men dem har nog kostat ca. 50000-100000kr att bygga också. Är som sagt dyrt att trimma sugmotor sad

/Påsen

eh dyrt o dyrt, allt verkar handla om dyrt de finns fan primera motorer sugis på 300 hk och den kör över en 5-600 hk supra tt fan både på bana o strippen mycket handlar om vikt o hur man trimmar. och pengar är inte huvudsaken här jag tror att han vet att det kostar pengar o trimma som alla påpekar det hela tiden. han vill slösa pengar han har för mycket av det punkt slut men finns ingen snabb eller stark sug supra så han vill ha något unikt inte nåt som finns miljoner av. alla kan bara röra nån skruv här o där och få upp ladd me en turbo men det är ingen utmaning killen vill ha lite utmaning så visa han vägen o inte blockera det.
alla gör sitt val de e bara att peppa de alla gillar inte samma sak. hur kul skulle det vara att äta samma maträtt resten av sitt liv om alla gör samma sak.

2 788 Inlägg
26 mars 2010
Mycket snack och lite verkstad i denna tråden wink Fast det känns som att det går åt rätt håll tongue Hur går det egentligen? smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 mars 2010
Min far och jag vart med och byggde en ascona med volvo b23 som vart sugis. I bänken gav motorn 265 hästar med fugge. Ganska bra, dock gick bygget på ganska mycket. Men känslan vid körningen, så vart mödan värd.

Bygg på helt klart, som vissa säger så är det mycket pengar och mycket räknande som gäller, men i slutändan så har du som sagt en unik och jävligt ball sugis motor.

Kör på big_smile

152 Inlägg
26 mars 2010
Fräscht med nya idéer även om de kan vara lite svårt att utföra. Men de är ju bara att bygga special, 3.5L, 3mm oversize ventiler, högkompskolvar, metanol så kanske du får ut lite mer effekt.

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
26 mars 2010
Jag bygger ju en sugmotor... och det krävs ju en del att få ut lite hk... det kan jag lugnt säga dig... men hoppas du får ut det du vill ha!

Go Faster Motorevents, TuneTec

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/888358_vznvhr.jpg
var köper jag en sån här ITB(engelska) elelr någon här på forum vet om nån kan bygga en sån? hör av er gärna till mig

128 Inlägg
31 mars 2010
Läste på sidan tre att du skulle bromsa motorn nu i april. Hur går det och vilket datum är spikat?

Mvh Mattias

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Matte_s skrev:
Läste på sidan tre att du skulle bromsa motorn nu i april. Hur går det och vilket datum är spikat?

Mvh Mattias

det är bestämt i april men ej ett spikat datum eftersom jag och ett par supror till som ska bänka samtidigt
men jag hör av mig när det blir av
MVH/Lee
Senast redigerat av _lee_jr (1 april 2010)

Sök