Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
31 maj 2010 · 5 650 Inlägg

va 1 tag sen ja kollade i tråden tydligen så är nerklankandet fortfarande här.
tråkigt med gnällade folk som inte gör bättre sj.

jobba på nu lee så du får alla gnäll folk och hålla käft 1 gång för alla big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Froborg
31 maj 2010 · 323 Inlägg

Sauce skrev:

attackhamster skrev:
Det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv

Fast... om man kläcker ur sig att man ska ha sveriges snabbaste supra så är det väl klart som fan att folk klagar när inte ett jävla skit händer som gör att skiten går snabbare?

mitt bygbge kommer inte bli snabbast eller snyggast i sverige, inte ens i sundsvall, förmodligen inte ens i kvarteret.. men jag kliver inte ut och påstår det heller smile

Tror att du få läsa tråden igen.

Det står att bygget kommer ta fart vintern 2010, 2011, o sen som fler skriver att hans mål är att få Sveriges snabbaste N/A Supra. De som kommer ske med bilen i sommar är små förbättringar o öva stater tongue

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
sirmiro Double-Unicorn Rider
1 juni 2010 · 2 486 Inlägg

meatos skrev:
"jag bänkade sugis och fick 174Kw/236hk och 293Nm"

Har du bänkat supran nu i vår? har inte sett att du skrivit det här i tråden iaf

Bilen bänkades förra veckan.

fembot
1 juni 2010 · 58 Inlägg

Vad ligger orginal vridet på?

Ohscar
1 juni 2010 · 356 Inlägg

camaro67 skrev:

Sauce skrev:

attackhamster skrev:
Det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv

Fast... om man kläcker ur sig att man ska ha sveriges snabbaste supra så är det väl klart som fan att folk klagar när inte ett jävla skit händer som gör att skiten går snabbare?

mitt bygbge kommer inte bli snabbast eller snyggast i sverige, inte ens i sundsvall, förmodligen inte ens i kvarteret.. men jag kliver inte ut och påstår det heller smile

Han säger inte att han ska ha sveriges snabbaste supra. Sveriges snabbaste sugis är vad det handlar om.

det vet jag mycket väl, tyvärr skrev jag inte ut det... men jag har full koll på att det hela handlar om en NA

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Arcangelus <3 Japs
1 juni 2010 · 680 Inlägg

Ignore the haters m8! Lycka till!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
sirmiro Double-Unicorn Rider
1 juni 2010 · 2 486 Inlägg

fembot skrev:
Vad ligger orginal vridet på?

Wikipedia säger 164kW vid 5800varv och ett vrid på 280Nm vid 4800 för sugmotorn.


(Twinturbo har 206kW vid 5800varv och ett vrid på 431Nm vid okänt varvtal. Japanska versionen.)

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra




Sen hur bra wikipedia stämmer vet man aldrig, men det är en bra utgångspunkt. smile

attackhamster
2 juni 2010 · 475 Inlägg

nu är lee´s färgar tillbaka.. typ.. eller.. snart iaf.. nu finns dom på Uppsala polisen
länk här till hela historian
länk

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
youask
7 juni 2010 · 271 Inlägg

http://www.zatzy.com/teknik/365381-supra-n.html

Ditt mål och äta snabbast NA supran kan du säkert lyckats med. Men 350hk. det kommer kosta flis.

NETTAN Girls go fast
7 juni 2010 · 893 Inlägg

Kan medela att Supran går jävligt bra och jag tror att Lee kan fixa sina mål. Fortsätt kämpa Lee! Jag håller på dig!

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Slamd
7 juni 2010 · 185 Inlägg

Jädrigt häftigt med sug trimmad supra. jag är själv torsk på sugmotorer och har väl gjort snart det mesta med min m3a utom strokerkit. men om du kört ifrån både en bpu trimmad tt supra och en z3m så ursäkta uttrycket. kan dom fan inte vetad vad dom sysslade med. en bpu tt supra har i sämsta fall ca 150hk mer än dig och en z3m har i sämsta fall lika mycket hästar och väger ett par hundra kilo mindre än din bil. så ja det är möjligt att du körde ifrån dom men jag lovar dig att då var det inte bilens förtjänst.

men jag säger det igen. ballt som fasen med sug trimmad supra!

BMW 330Ci Individual "Maggie" (2002)
joelimmo
7 juni 2010 · 1 380 Inlägg

hur går det för dig lee ?

BMW E28 (1982)
DalleRacing
7 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Slamd skrev:
Jädrigt häftigt med sug trimmad supra. jag är själv torsk på sugmotorer och har väl gjort snart det mesta med min m3a utom strokerkit. men om du kört ifrån både en bpu trimmad tt supra och en z3m så ursäkta uttrycket. kan dom fan inte vetad vad dom sysslade med. en bpu tt supra har i sämsta fall ca 150hk mer än dig och en z3m har i sämsta fall lika mycket hästar och väger ett par hundra kilo mindre än din bil. så ja det är möjligt att du körde ifrån dom men jag lovar dig att då var det inte bilens förtjänst.

men jag säger det igen. ballt som fasen med sug trimmad supra!

Man ska alldrig säga alldrig, skulle ni tro mig om jag säger att jag kört ifrån en skyline r33 gtt??? Då kan jag säga att det är sant finns även filmbevis, tog honom 3/3 race. jag hade 230hk uppskattat i motorn och han 295 bänkade bakhjulshästar, båda relativt skickliga förare och båda utan hjulspinn.

Vem kunde tro det?? inte ens jag trodde jag skulle köra ifrån honom, men min 940 med det trimmet som sitter i har jag ALLDRIG sett någon annan 940 gå så bra!!!! ( Chipade boxar, 1,6 ladd, 3" utan kat, portat grenrör )

Så glappa inte för mycket förens ni vet hur lees bil går, för alla bilar är inte densamma efter 10 år!!!!!

Senast redigerat av 940RDALLE (7 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
KHRacing
7 juni 2010 ·

Har vi hunnit diskutera TOKLÄTTNING i denna tråden lee ?

en orginal plastfront är ganska mkt lättare än en likadan stylingfront i glasfiber, rensa
fronten på ALLA delar som är skruvade /nitade i denna så du bara ha kvar själva fronten,
sedan monterar du den med små tunna al-stag som är hålborrade.

man kan bort en
herrejösses massa delar på ett fordon utan att Bilprovningen.
säger nåt.

bla kan du göra följande:

krockbalkar fram o bak.. säkert 20-25kg st.
dimljusen
dörrsidor ersatta av 0,5mm aluplåt (våger nästan ingenting alls, jag har sådana i min bil)
ta bort innertaket
ta bort eltaklucka, ersätta med en bit 3mm lexan som limmas eller popnitas fast
kapa bort hela insidan på dörrarna (har jag gjort)
borra hål i bakkant samt underkant på dörrarna (har jag gjort)
ta bort ABS-enheten med alla givare (minst 20-25kg)
golvmattan (väger mer än du tror)
rensa kabelgärvan (kan ge ett par kg lätt)
smalare däck & lättare fälgar (finns ingen anledning att ha stora 18") 195/50-16 fram & 225/45-16 bak e lagom)
alla små plåtblek som är fästanordningar till olika saker & ersätt dem med buntband
lättare stolar
baksätet
alu-rör från downpipe till slurör 2,5" borde vara väldigt lagom på din bil.
värmeskyddsplåtar under bilen
underredsmassa

svara svänghjul =mera respons)
m.m

Senast redigerat av KHRacing (7 juni 2010)

Aerodynamik ...
7 juni 2010 · 7 120 Inlägg

KHRacing skrev:
Har vi hunnit diskutera TOKLÄTTNING i denna tråden lee ?

en orginal plastfront är ganska mkt lättare än en likadan stylingfront i glasfiber, man kan bort en

Min stylingfront är mycket lättare än org med tanke på alla fästen och förstärkningar i olika metaller till originalet.

kenny_crx
7 juni 2010 · 836 Inlägg

940RDALLE skrev:

Slamd skrev:
Jädrigt häftigt med sug trimmad supra. jag är själv torsk på sugmotorer och har väl gjort snart det mesta med min m3a utom strokerkit. men om du kört ifrån både en bpu trimmad tt supra och en z3m så ursäkta uttrycket. kan dom fan inte vetad vad dom sysslade med. en bpu tt supra har i sämsta fall ca 150hk mer än dig och en z3m har i sämsta fall lika mycket hästar och väger ett par hundra kilo mindre än din bil. så ja det är möjligt att du körde ifrån dom men jag lovar dig att då var det inte bilens förtjänst.

men jag säger det igen. ballt som fasen med sug trimmad supra!

Man ska alldrig säga alldrig, skulle ni tro mig om jag säger att jag kört ifrån en skyline r33 gtt??? Då kan jag säga att det är sant finns även filmbevis, tog honom 3/3 race. jag hade 230hk uppskattat i motorn och han 295 bänkade bakhjulshästar, båda relativt skickliga förare och båda utan hjulspinn.

Vem kunde tro det?? inte ens jag trodde jag skulle köra ifrån honom, men min 940 med det trimmet som sitter i har jag ALLDRIG sett någon annan 940 gå så bra!!!! ( Chipade boxar, 1,6 ladd, 3" utan kat, portat grenrör )

Så glappa inte för mycket förens ni vet hur lees bil går, för alla bilar är inte densamma efter 10 år!!!!!

Var finns film beviset på detta? och papper på bänkningen från skyline och sen gärna varför du kallar det för en r33 GTT???? gtst eller gtr annars har det varit en r34 GTT.


Jag ska köra mot lee här nån dag och filma det så får vi se hur hans bil står sej mot en bil me 300+ i motorn

Honda CRX "Sparkles" (1988)
KHRacing
7 juni 2010 ·

Aerodynamik skrev:

KHRacing skrev:
Har vi hunnit diskutera TOKLÄTTNING i denna tråden lee ?

en orginal plastfront är ganska mkt lättare än en likadan stylingfront i glasfiber, man kan bort en

Min stylingfront är mycket lättare än org med tanke på alla fästen och förstärkningar i olika metaller till originalet.

mjo... men väg dem igen efter att du tatt bort ALLA fästen o kanske även kapat bort överflödiga bitar som inte anses behövas i fronten.

min glasfiberfront sitter monterat med endast 4st 5mm breda 20cm buntband, inget annat, inga fästen m.m

CarpeDiem German Engineering
7 juni 2010 · 9 083 Inlägg

Mkt gnäll

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
myran Foto/Bilnörd
7 juni 2010 · 1 541 Inlägg

kenny_crx skrev:

940RDALLE skrev:

Slamd skrev:
Jädrigt häftigt med sug trimmad supra. jag är själv torsk på sugmotorer och har väl gjort snart det mesta med min m3a utom strokerkit. men om du kört ifrån både en bpu trimmad tt supra och en z3m så ursäkta uttrycket. kan dom fan inte vetad vad dom sysslade med. en bpu tt supra har i sämsta fall ca 150hk mer än dig och en z3m har i sämsta fall lika mycket hästar och väger ett par hundra kilo mindre än din bil. så ja det är möjligt att du körde ifrån dom men jag lovar dig att då var det inte bilens förtjänst.

men jag säger det igen. ballt som fasen med sug trimmad supra!

Man ska alldrig säga alldrig, skulle ni tro mig om jag säger att jag kört ifrån en skyline r33 gtt??? Då kan jag säga att det är sant finns även filmbevis, tog honom 3/3 race. jag hade 230hk uppskattat i motorn och han 295 bänkade bakhjulshästar, båda relativt skickliga förare och båda utan hjulspinn.

Vem kunde tro det?? inte ens jag trodde jag skulle köra ifrån honom, men min 940 med det trimmet som sitter i har jag ALLDRIG sett någon annan 940 gå så bra!!!! ( Chipade boxar, 1,6 ladd, 3" utan kat, portat grenrör )

Så glappa inte för mycket förens ni vet hur lees bil går, för alla bilar är inte densamma efter 10 år!!!!!

Var finns film beviset på detta? och papper på bänkningen från skyline och sen gärna varför du kallar det för en r33 GTT???? gtst eller gtr annars har det varit en r34 GTT.


Jag ska köra mot lee här nån dag och filma det så får vi se hur hans bil står sej mot en bil me 300+ i motorn

Har ägt en r33 gtst som var ganska maxad vad det går med orginal snurran. (justerad soppa + 0.9-1bar. justeringen av soppan gjorde sjuuk skilnad).

Den gick nästan jämt med lees supra (snäppet snabbare).

NA supran har en sjukt bra effekt kurva med bra moment genom hela registret. tror det är en stor del av hemligheten. (kört runt endel i en av lees NA surpror senaste dagarna).

NA supran är inget monster.. men det är tamefan underskattad.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
kenny_crx
7 juni 2010 · 836 Inlägg

myran skrev:

kenny_crx skrev:

940RDALLE skrev:

Man ska alldrig säga alldrig, skulle ni tro mig om jag säger att jag kört ifrån en skyline r33 gtt??? Då kan jag säga att det är sant finns även filmbevis, tog honom 3/3 race. jag hade 230hk uppskattat i motorn och han 295 bänkade bakhjulshästar, båda relativt skickliga förare och båda utan hjulspinn.

Vem kunde tro det?? inte ens jag trodde jag skulle köra ifrån honom, men min 940 med det trimmet som sitter i har jag ALLDRIG sett någon annan 940 gå så bra!!!! ( Chipade boxar, 1,6 ladd, 3" utan kat, portat grenrör )

Så glappa inte för mycket förens ni vet hur lees bil går, för alla bilar är inte densamma efter 10 år!!!!!

Var finns film beviset på detta? och papper på bänkningen från skyline och sen gärna varför du kallar det för en r33 GTT???? gtst eller gtr annars har det varit en r34 GTT.


Jag ska köra mot lee här nån dag och filma det så får vi se hur hans bil står sej mot en bil me 300+ i motorn

Har ägt en r33 gtst som var ganska maxad vad det går med orginal snurran. (justerad soppa + 0.9-1bar. justeringen av soppan gjorde sjuuk skilnad).

Den gick nästan jämt med lees supra (snäppet snabbare).

NA supran har en sjukt bra effekt kurva med bra moment genom hela registret. tror det är en stor del av hemligheten. (kört runt endel i en av lees NA surpror senaste dagarna).

NA supran är inget monster.. men det är tamefan underskattad.

Är just den anledningen varför jag ska köra mot honom...jag tror utan tvekan att han hänger med riktigt bra! men jag vill få det på film så att idioterna som underskattar hans bil så kraftigt kan vara lite tystare i framtiden smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang