Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

youask
8 juni 2010 · 271 Inlägg

Bygg inte avgas i alu , har läst som folk som gjort det och det har inte slutat bra.

Slamd
8 juni 2010 · 185 Inlägg

940RDALLE skrev:

Slamd skrev:
Jädrigt häftigt med sug trimmad supra. jag är själv torsk på sugmotorer och har väl gjort snart det mesta med min m3a utom strokerkit. men om du kört ifrån både en bpu trimmad tt supra och en z3m så ursäkta uttrycket. kan dom fan inte vetad vad dom sysslade med. en bpu tt supra har i sämsta fall ca 150hk mer än dig och en z3m har i sämsta fall lika mycket hästar och väger ett par hundra kilo mindre än din bil. så ja det är möjligt att du körde ifrån dom men jag lovar dig att då var det inte bilens förtjänst.

men jag säger det igen. ballt som fasen med sug trimmad supra!

Man ska alldrig säga alldrig, skulle ni tro mig om jag säger att jag kört ifrån en skyline r33 gtt??? Då kan jag säga att det är sant finns även filmbevis, tog honom 3/3 race. jag hade 230hk uppskattat i motorn och han 295 bänkade bakhjulshästar, båda relativt skickliga förare och båda utan hjulspinn.

Vem kunde tro det?? inte ens jag trodde jag skulle köra ifrån honom, men min 940 med det trimmet som sitter i har jag ALLDRIG sett någon annan 940 gå så bra!!!! ( Chipade boxar, 1,6 ladd, 3" utan kat, portat grenrör )

Så glappa inte för mycket förens ni vet hur lees bil går, för alla bilar är inte densamma efter 10 år!!!!!

nej jag skulle inte tro dig. därför det är en fysisk omöjlighet om båda var lika bra förare och ingen spann på däcken. antingen så körde du inte ifrån honom lr så har hans bil inte så mycket hästar som han/du påstår.

BMW 330Ci Individual "Maggie" (2002)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
8 juni 2010 · 1 570 Inlägg

men tjat.. trodde detta va en projekt tråd, inte tjatter tråd.. mera bilder och updates tack

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
mkiv77
8 juni 2010 · 1 153 Inlägg

Nomenia skrev:
men tjat.. trodde detta va en projekt tråd, inte tjatter tråd.. mera bilder och updates tack

+1big_smile

Eisenhut
8 juni 2010 · 1 827 Inlägg

camaro67 skrev:

Sauce skrev:

attackhamster skrev:
Det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv

Fast... om man kläcker ur sig att man ska ha sveriges snabbaste supra så är det väl klart som fan att folk klagar när inte ett jävla skit händer som gör att skiten går snabbare?

mitt bygbge kommer inte bli snabbast eller snyggast i sverige, inte ens i sundsvall, förmodligen inte ens i kvarteret.. men jag kliver inte ut och påstår det heller smile

Han säger inte att han ska ha sveriges snabbaste supra. Sveriges snabbaste sugis är vad det handlar om.

Sveriges snabbaste sugis var det ja...

Hamed körde precis 10.94 på edps Piteå med sin helt gatlegala Honda CRX. Framhjulsdrift och N/A. För att komma ner i dom siffrorna med en supra krävs det en hel del mos. wink

Lycka till i övrigt! Kommer du över 100hk/l så ska jag faktiskt lyfta på hatten!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Aerodynamik ...
8 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Han försöker få sveriges snabbaste N/A Supra, inte sveriges snabbaste sugis smile

Lozinmust "Unloaded"
8 juni 2010 · 1 557 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Han försöker få sveriges snabbaste N/A Supra, inte sveriges snabbaste sugis smile

Precis, till Eisenhut; tråden heter: "Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A"
Men visst blir det jävligt knepigt att ta den där CRX:en du nämnde, älskar låg vikt smile

Och håller med KHRacing; lätta för allt i himmelens namn så kommer du tjäna något sjukt mkt i tid, jag har börjat märka fantastiskt mkt med en massa kvar att lätta, frågan är hur gat-"bekväm" du vill ha bilen, vill du ha en som en stylingbil eller som racebil? Du kan i min mening bara välja det ena med tanke på ditt mål, och jag skulle stötta det helhjärtat! Helhjärta som är hålborrat maximalt för att rensa så mkt vikt som möjligt big_smile

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
attackhamster
8 juni 2010 · 475 Inlägg

Nomenia skrev:
men tjat.. trodde detta va en projekt tråd, inte tjatter tråd.. mera bilder och updates tack

sluta tjattra då? tongue

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Eisenhut
8 juni 2010 · 1 827 Inlägg

Ja jag förstår... Jag kommenterade bara vad som stod i tråden, läs min quote. wink

Det är väl inga större bekymmer att få fram Sveriges snabbaste N/A Supra? Alla spyr ju av någon anledning galla på den så ingen vågar bygga på den. Tycker du gör helt rätt även om jag inte tror du kommer nå dina mål, men det är en annan sak.

Var bra sugen på att skaffa mig en N/A auto Supra för ett tag sedan, dom kan man få för kaffepengar i England och dom får dra 1500kg! Sätt dragkrok och ha den som riktigt glidig dragbil till Integran. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Nomenia ÖstersundsGatbilar
8 juni 2010 · 1 570 Inlägg

attackhamster skrev:

Nomenia skrev:
men tjat.. trodde detta va en projekt tråd, inte tjatter tråd.. mera bilder och updates tack

sluta tjattra då? tongue

mitt andra inlägg här dårå.. sa tidigare att de bara är att nöta på, han's pengar han's val.
men som sagt bara tjat i denhär tråden tycker att admin ska stänga den här tråden eller flytta den. den ligger under PROJEKT inte under allmänt eller nått liknande tjatter.

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Lozinmust "Unloaded"
8 juni 2010 · 1 557 Inlägg

Nomenia skrev:

attackhamster skrev:

Nomenia skrev:
men tjat.. trodde detta va en projekt tråd, inte tjatter tråd.. mera bilder och updates tack

sluta tjattra då? tongue

mitt andra inlägg här dårå.. sa tidigare att de bara är att nöta på, han's pengar han's val.
men som sagt bara tjat i denhär tråden tycker att admin ska stänga den här tråden eller flytta den. den ligger under PROJEKT inte under allmänt eller nått liknande tjatter.

Vilkas fel är det att det bara blir massa tjatter då? The haters. Så gå och lägg er och sluta klottra ner projektråden. Även om jag tycker det är bra att diskutera ämnet så håller jag med om att detta inte är tråden att ha den diskussionen i. Alltså N/A Supra vs. allt annat, eller vafan ni vill kalla det ;D

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Lozinmust "Unloaded"
8 juni 2010 · 1 557 Inlägg

Eisenhut skrev:
Ja jag förstår... Jag kommenterade bara vad som stod i tråden, läs min quote. wink

Det är väl inga större bekymmer att få fram Sveriges snabbaste N/A Supra? Alla spyr ju av någon anledning galla på den så ingen vågar bygga på den. Tycker du gör helt rätt även om jag inte tror du kommer nå dina mål, men det är en annan sak.

Var bra sugen på att skaffa mig en N/A auto Supra för ett tag sedan, dom kan man få för kaffepengar i England och dom får dra 1500kg! Sätt dragkrok och ha den som riktigt glidig dragbil till Integran. smile

Ah ja då gjorde du ju inget misstag tekniskt sett =P My bad.

Nej det borde inte vara några bekymmer, om det inte gömmer sig någon holk där ute i vilda skogarna och bygger en brutal supermega N/A-supra för fullt =P

Den duger säkert som dragbil och för utseendet, men en N/A som är automat är verkligen att skita sig i handen, det blir lite varmt först men sen inser man att det är mänsklig avföring, och det är äckligt osv ja ni fattar den oerhört dåliga metaforen. Förlåt för dagisnivån där =/ Jag skyller på att jag är trött. Auton är säkert jättebra osv.

"When innovation meets passion!"
Ohscar
8 juni 2010 · 356 Inlägg

håller helt klart med om att det är mycket gnäll, tjatter och offtopic här.. men varför starta en projekttråd nästan ETT år i förväg? klart som fasen att folk kommer klaga på att det är "mycket snack och liten verkstad" när inget vettigt händer på fler månader förutom att "det sägs att bilen är snabb och ska bli snabbaste sugis supran i sverige"

personligen så tror jag aldrig att du kommer nå 350+hk i motorn, men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag har fel, för det vore extremt läckert om du kunde slå alla (ink mig) på fingrarna genom att visa upp en bänkpapper lagomt till nästa säsong på 350+hk smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
sirmiro Double-Unicorn Rider
8 juni 2010 · 2 486 Inlägg

Sauce skrev:
håller helt klart med om att det är mycket gnäll, tjatter och offtopic här.. men varför starta en projekttråd nästan ETT år i förväg? klart som fasen att folk kommer klaga på att det är "mycket snack och liten verkstad" när inget vettigt händer på fler månader förutom att "det sägs att bilen är snabb och ska bli snabbaste sugis supran i sverige"

personligen så tror jag aldrig att du kommer nå 350+hk i motorn, men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag har fel, för det vore extremt läckert om du kunde slå alla (ink mig) på fingrarna genom att visa upp en bänkpapper lagomt till nästa säsong på 350+hk smile

Tråden startades i samband med projektet. Det är mindre saker som är gjorda - precis som i alla projekttrådar.
Dock är Lee bland de få som har en tidsplan om när saker ska göras.
Det sker konstant små förändringar, det kommer uppdateringar här, men allt drunknar i tjatet om att inget händer.
Det finns många projekttrådar som är 2-3år gamla och inte har över 100inlägg, och det har inte hänt mycket mer än byte av lampor, så ha tålamod och sluta tjata om tempo.

Sommaren 2011 är det upp till bevis, sommaren 2010 är att sortera ut vad som ska göras...

KHRacing
8 juni 2010 ·

youask skrev:
Bygg inte avgas i alu , har läst som folk som gjort det och det har inte slutat bra.

Min tanke var endast ett rakt rör efter där grenrören går ihop, ett helt rakt rör till baken på bilen med en liten dämpare längst bak, ett rakt rör ger mindre värme tendenser än ett böjt. men Detta är bara vad jag fått förklarat för mig, är det enligt Mattias en dålig ide så litar jag på han & avrekommenderar ett alu-rör.

mvh k

DalleRacing
8 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Slamd skrev:

940RDALLE skrev:

Slamd skrev:
Jädrigt häftigt med sug trimmad supra. jag är själv torsk på sugmotorer och har väl gjort snart det mesta med min m3a utom strokerkit. men om du kört ifrån både en bpu trimmad tt supra och en z3m så ursäkta uttrycket. kan dom fan inte vetad vad dom sysslade med. en bpu tt supra har i sämsta fall ca 150hk mer än dig och en z3m har i sämsta fall lika mycket hästar och väger ett par hundra kilo mindre än din bil. så ja det är möjligt att du körde ifrån dom men jag lovar dig att då var det inte bilens förtjänst.

men jag säger det igen. ballt som fasen med sug trimmad supra!

Man ska alldrig säga alldrig, skulle ni tro mig om jag säger att jag kört ifrån en skyline r33 gtt??? Då kan jag säga att det är sant finns även filmbevis, tog honom 3/3 race. jag hade 230hk uppskattat i motorn och han 295 bänkade bakhjulshästar, båda relativt skickliga förare och båda utan hjulspinn.

Vem kunde tro det?? inte ens jag trodde jag skulle köra ifrån honom, men min 940 med det trimmet som sitter i har jag ALLDRIG sett någon annan 940 gå så bra!!!! ( Chipade boxar, 1,6 ladd, 3" utan kat, portat grenrör )

Så glappa inte för mycket förens ni vet hur lees bil går, för alla bilar är inte densamma efter 10 år!!!!!

nej jag skulle inte tro dig. därför det är en fysisk omöjlighet om båda var lika bra förare och ingen spann på däcken. antingen så körde du inte ifrån honom lr så har hans bil inte så mycket hästar som han/du påstår.

Jahopp det säger du!! här får du lite bevis, är en gtst eller vad dom heter, kan ej modelerna så bra!!
Han hade var och bänkat o mappat bilen samma dag som träffen o racet var 295 på bakhjulen
vart papret är får du fråga honom!! kolla även hur jämt han kör mot övriga bilar, en svart BPU supra mm

ägaren!!!
http://www.garaget.org/?car=155437

kolla vid 1:23
http://www.garaget.org/video/ygi5ss241b2p

Senast redigerat av 940RDALLE (8 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Aerodynamik ...
8 juni 2010 · 7 120 Inlägg

940RDALLE skrev:
kolla vid 1:23
http://www.garaget.org/video/ygi5ss241b2p

Du körde bra där, han verkar inte få till andra växeln dock. tongue

kenny_crx
8 juni 2010 · 836 Inlägg

0-100 km/h - 4,79 sec
enligt hans fakta...så 940RDALLE du påstår att din volvo gör liknande :S:S...herrejisses vad folk får för sej bara för att man kan dra lika någon gång mot nån bil :S

Att folk inte bara fattar ren fakta, har en bil 300 hk och väger cirka 1300 kg och den bilen möter en annan bil me 230 hk som väger över 1500 då säjer det väl för helvete sej själv att bilen me 300 hk 1300kilo vinner om nu förarna e lika bra...sen kan man diskutera vilket avstånd det ska köras på..kör man bara 0-100 så e det klart att det e jämnt race...

Du har ditt "bevis" du har det filmat att ni drar jämnt men det har inte me bilarna att göra det har me förarna att göra

nä nu måste jag låta denna tråden vara ett tag blir så trött på folk som skriver både det ena och det andra

Honda CRX "Sparkles" (1988)
DalleRacing
8 juni 2010 · 1 738 Inlägg

kenny_crx skrev:
0-100 km/h - 4,79 sec
enligt hans fakta...så 940RDALLE du påstår att din volvo gör liknande :S:S...herrejisses vad folk får för sej bara för att man kan dra lika någon gång mot nån bil :S

Att folk inte bara fattar ren fakta, har en bil 300 hk och väger cirka 1300 kg och den bilen möter en annan bil me 230 hk som väger över 1500 då säjer det väl för helvete sej själv att bilen me 300 hk 1300kilo vinner om nu förarna e lika bra...sen kan man diskutera vilket avstånd det ska köras på..kör man bara 0-100 så e det klart att det e jämnt race...

Du har ditt "bevis" du har det filmat att ni drar jämnt men det har inte me bilarna att göra det har me förarna att göra

nä nu måste jag låta denna tråden vara ett tag blir så trött på folk som skriver både det ena och det andra

Men hallå!!!!! jag tog honom 3/3 race behöver jag säga mer???? jag känner honom ens inte och jag vet inte vad min gör från 0-100 men jag tycker det är nog bevisat när jag tog honom, han låg 1m bakom mig varenda race på en sträcka av 300m. synd att jag har börjat att renovera bilen annars hade jag personligen hämtat dig så du fick se ett race igen mot honom!!! och han kan köra det lovar jag wink tydligen har JAG och LEE bevista att "tyngre bilar" med mindre hk kan åka ifrån de lite värre bilarna big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
kenny_crx
8 juni 2010 · 836 Inlägg

940RDALLE skrev:

kenny_crx skrev:
0-100 km/h - 4,79 sec
enligt hans fakta...så 940RDALLE du påstår att din volvo gör liknande :S:S...herrejisses vad folk får för sej bara för att man kan dra lika någon gång mot nån bil :S

Att folk inte bara fattar ren fakta, har en bil 300 hk och väger cirka 1300 kg och den bilen möter en annan bil me 230 hk som väger över 1500 då säjer det väl för helvete sej själv att bilen me 300 hk 1300kilo vinner om nu förarna e lika bra...sen kan man diskutera vilket avstånd det ska köras på..kör man bara 0-100 så e det klart att det e jämnt race...

Du har ditt "bevis" du har det filmat att ni drar jämnt men det har inte me bilarna att göra det har me förarna att göra

nä nu måste jag låta denna tråden vara ett tag blir så trött på folk som skriver både det ena och det andra

Men hallå!!!!! jag tog honom 3/3 race behöver jag säga mer???? jag känner honom ens inte och jag vet inte vad min gör från 0-100 men jag tycker det är nog bevisat när jag tog honom, han låg 1m bakom mig varenda race på en sträcka av 300m. synd att jag har börjat att renovera bilen annars hade jag personligen hämtat dig så du fick se ett race igen mot honom!!! och han kan köra det lovar jag wink tydligen har JAG och LEE bevista att "tyngre bilar" med mindre hk kan åka ifrån de lite värre bilarna big_smile

Ja det har ni båda gjort så fall! MEN fortfarande e era bilar inte snabbare om nu faktan stämmer smile det går emot fysikens lagar förstår du inte det själv?

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang