Är det en projekt tråd det här eller bara en skryt tråd om hur du kommer stå där vid startlinken med Sveriges snabbaste nonturbo supra? Upp med lite bilder på skruvandet isåfall..
ska försöka hitta fram lite bilderna tog bara bilder på när delarna var isär och ihopskruvade det var dumt att inte ta några bilder på när man skruvade men det vet ju de som hjälper mig i garaget att jag skruvade med bilen:cool:
Inge illa menat eller så men ja det skulle vara mycke roligare för oss att se bilder t.ex när du fått hem paket med delar, få se bilder på när du skruvar dit det och eventuella problem du stöter på.. tills det är färdigt.. då tar nog fler detta bygge mer seriöst också..
jo jag förstår det var lite dum av mig:( men ska ta ett par bilder på varje del jag skruvar o när delarna kommit hem jag har en massa såna bilder i mitt projekt&galleri från att bilen var från england o sedan hemma fast de är 1-2år gamla nu;)
tackar snälla du nu vet jag att det finns mycket folk som stöttar mig också:P) jag har även lämnat in min supra för en ny lackering så jag sparar spengar just nu till insuget sikta in mig på att skaffa den innan sommaren
Jag var o kollade in din pärla i söndags.
Men skaffa kamaxlerna innan du skaffar insugningsrör, för då kan du anpassa insuget efter kammarna och få de fungera bättre ihop.
Än och köpa ett "standard" eftermarknads insug och kammar som inte stämmer bra ihop och förlora både effekt o vrid.
Helst så ska även grenröret anpassas för kammarnas effekt register
jaha oki då då ska jag spara pengarna till kammarna först innan insuget mogge ville att jag skulle skaffa insuget då bilen ska få så mkt luft som möjligt hmm annars har jag så roligt med bilen i sommar o kammarna o porta o plana sånt bli nästa vinter
Som jag fattat så ska toppen, kamaxlar och insug (även avgasystemet) va avstämt med varandra beroende på vilken karaktär på motorn du vill ha... Har inte riktigt koll på 4-takts trimmning än men de kommer nog. Rätta mig om jag har fel?
Som du säger så tror jag de kan va en bra ide att samla ihop tillräckligt med pengar för att sedan köpa allt kul godis som finns till nästa vinter. Och samla all fakta du kan hitta innan du börjar riva. Kommer ju som sagt kosta en hel del men sånt har ju aldrig hindrat folk med stort intresse innan så
Men skaffa kamaxlerna innan du skaffar insugningsrör, för då kan du anpassa insuget efter kammarna och få de fungera bättre ihop.
Än och köpa ett "standard" eftermarknads insug och kammar som inte stämmer bra ihop och förlora både effekt o vrid.
Helst så ska även grenröret anpassas för kammarnas effekt register
jaha oki då då ska jag spara pengarna till kammarna först innan insuget mogge ville att jag skulle skaffa insuget då bilen ska få så mkt luft som möjligt hmm annars har jag så roligt med bilen i sommar o kammarna o porta o plana sånt bli nästa vinter
Som jag fattat så ska toppen, kamaxlar och insug (även avgasystemet) va avstämt med varandra beroende på vilken karaktär på motorn du vill ha... Har inte riktigt koll på 4-takts trimmning än men de kommer nog. Rätta mig om jag har fel?
Som du säger så tror jag de kan va en bra ide att samla ihop tillräckligt med pengar för att sedan köpa allt kul godis som finns till nästa vinter. Och samla all fakta du kan hitta innan du börjar riva. Kommer ju som sagt kosta en hel del men sånt har ju aldrig hindrat folk med stort intresse innan så
allt roligt är inte gratis kul att det kosta en slant ibland:D det bli roligare när man får se resultatet istället tack för de svaren
är det inte onödigt att lägga pengarna på en ny lack ( den är ju redan fin i lacken) och istället lägga pengarna på de nya kammarna alt nytt insug ????
gillar din tanke om bygget , även om vägen dit är både krokig och lång
är det inte onödigt att lägga pengarna på en ny lack ( den är ju redan fin i lacken) och istället lägga pengarna på de nya kammarna alt nytt insug ????
lacken är inte 100% bra skick små repor och fronten är inte bästa skicket finns 2-3nyanser på bilen fast bruka bli bra med en rekond:P)
lacken är inte 100% bra skick små repor och fronten är inte bästa skicket finns 2-3nyanser på bilen fast bruka bli bra med en rekond:P)
precis det jag menar lite rekond istället för omlack i ett så tidigt skede , lack brukar vara det sista man fixar.
precis det jag menar lite rekond istället för omlack i ett så tidigt skede , lack brukar vara det sista man fixar.
oki jag följer ditt råd:) ska bara lack vingen och sen köra och roligt med bilen i sommar
har du börjat kolla på sprut än? AEM,Nira eller liknande borde du skaffa så du kan kontrollera motorn bättre!
hej jag har kollat runt om sprut och det verka bli aem eller venom hållet;) men det får vänta till jag ha skaffat kammarna jag har spanat ett riktigt insug också ska lägga upp bilden
fränt med lit nytänk, inte många som trimmar sug-suprorna. detta ska följas, lycka till:)
tack för dina ord vet du vad portning planing o mappninga ge för hk?
portning och planing kan öka med minst en åttondel av effekten i motorn om du vet hur du gör, dock så vet jag inte efterssom jag har bara portat mitt gammla GTI block och mopedblock och mopedcyllindrar. Men det ger väldigt goda resultat, gör du fel ger det väldigt dåliga, du måste kunna lite om durationer mm, annars finns det massa grabbar där ute som kan porta åt dej, och glöm inte säga åt dem att glasblästra blocket efter portning ! la en prenumeration på detta projekt och jag ska fortsätta läsa projektet o låta dem andra i klassen jobba med sina nätverksdiagnostiker haha :¤
det står: The block was honed and bored to accept the fully balanced standard bottom end, så med detta menat att du även kommer att behöva hona/borra upp blocket för störra kolvar, samt så råder jag dig att även nicicilbehandla*stavning* blocket så att kolven inte fastnar och skar kolvloppet vid höga temperaturer.