3502
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#121
NissanMotorsport skrev:
_lee_jr skrev:
NissanMotorsport skrev:
Är det en projekt tråd det här eller bara en skryt tråd om hur du kommer stå där vid startlinken med Sveriges snabbaste nonturbo supra? Upp med lite bilder på skruvandet isåfall..

ska försöka hitta fram lite bilderna
tog bara bilder på när delarna var isär och ihopskruvade
det var dumt att inte ta några bilder på när man skruvade
men det vet ju de som hjälper mig i garaget att jag skruvade med bilen:cool:cool

Inge illa menat eller så men ja det skulle vara mycke roligare för oss att se bilder t.ex när du fått hem paket med delar, få se bilder på när du skruvar dit det och eventuella problem du stöter på.. tills det är färdigt.. smile då tar nog fler detta bygge mer seriöst också..

jo jag förstår det var lite dum av mig:(
men ska ta ett par bilder på varje del jag skruvar o när delarna kommit hem
jag har en massa såna bilder i mitt projekt&galleri
från att bilen var från england o sedan hemma
fast de är 1-2år gamla nu;)


530 Inlägg
3 mars 2010
#122
_lee_jr skrev:
Froborg skrev:
_lee_jr skrev:

tackar snälla du
nu vet jag att det finns mycket folk som stöttar mig också:Psmile)
jag har även lämnat in min supra för en ny lackering
så jag sparar spengar just nu till insuget
sikta in mig på att skaffa den innan sommaren

Jag var o kollade in din pärla i söndags.

Men skaffa kamaxlerna innan du skaffar insugningsrör, för då kan du anpassa insuget efter kammarna och få de fungera bättre ihop.

Än och köpa ett "standard" eftermarknads insug och kammar som inte stämmer bra ihop och förlora både effekt o vrid.

Helst så ska även grenröret anpassas för kammarnas effekt register

jaha oki
då då ska jag spara pengarna till kammarna först innan insuget
mogge ville att jag skulle skaffa insuget då bilen ska få så mkt luft som möjligt
hmm annars har jag så roligt med bilen i sommar o kammarna o porta o plana sånt bli nästa vinter

Som jag fattat så ska toppen, kamaxlar och insug (även avgasystemet) va avstämt med varandra beroende på vilken karaktär på motorn du vill ha...
Har inte riktigt koll på 4-takts trimmning än men de kommer nog. Rätta mig om jag har fel? smile

Som du säger så tror jag de kan va en bra ide att samla ihop tillräckligt med pengar för att sedan köpa allt kul godis som finns till nästa vinter. Och samla all fakta du kan hitta innan du börjar riva. Kommer ju som sagt kosta en hel del men sånt har ju aldrig hindrat folk med stort intresse innan så big_smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#123
cool
MxKrus skrev:
_lee_jr skrev:
Froborg skrev:

Jag var o kollade in din pärla i söndags.

Men skaffa kamaxlerna innan du skaffar insugningsrör, för då kan du anpassa insuget efter kammarna och få de fungera bättre ihop.

Än och köpa ett "standard" eftermarknads insug och kammar som inte stämmer bra ihop och förlora både effekt o vrid.

Helst så ska även grenröret anpassas för kammarnas effekt register

jaha oki
då då ska jag spara pengarna till kammarna först innan insuget
mogge ville att jag skulle skaffa insuget då bilen ska få så mkt luft som möjligt
hmm annars har jag så roligt med bilen i sommar o kammarna o porta o plana sånt bli nästa vinter

Som jag fattat så ska toppen, kamaxlar och insug (även avgasystemet) va avstämt med varandra beroende på vilken karaktär på motorn du vill ha...
Har inte riktigt koll på 4-takts trimmning än men de kommer nog. Rätta mig om jag har fel? smile

Som du säger så tror jag de kan va en bra ide att samla ihop tillräckligt med pengar för att sedan köpa allt kul godis som finns till nästa vinter. Och samla all fakta du kan hitta innan du börjar riva. Kommer ju som sagt kosta en hel del men sånt har ju aldrig hindrat folk med stort intresse innan så big_smile

allt roligt är inte gratis
kul att det kosta en slant ibland:D det bli roligare när man får se resultatet istället
tack för de svaren


873 Inlägg
4 mars 2010
#124
är det inte onödigt att lägga pengarna på en ny lack ( den är ju redan fin i lacken) och istället lägga pengarna på de nya kammarna alt nytt insug ????

gillar din tanke om bygget , även om vägen dit är både krokig och lång wink

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#125
NOOX skrev:
är det inte onödigt att lägga pengarna på en ny lack ( den är ju redan fin i lacken) och istället lägga pengarna på de nya kammarna alt nytt insug ????

gillar din tanke om bygget , även om vägen dit är både krokig och lång wink

lacken är inte 100% bra skick
små repor och fronten är inte bästa skicket
finns 2-3nyanser på bilen fast bruka bli bra med en rekond:Psmile)


hellaflush!
1 266 Inlägg
4 mars 2010
#126
vad blir de för färg då?tongue


873 Inlägg
4 mars 2010
#127
_lee_jr skrev:
NOOX skrev:
är det inte onödigt att lägga pengarna på en ny lack ( den är ju redan fin i lacken) och istället lägga pengarna på de nya kammarna alt nytt insug ????

gillar din tanke om bygget , även om vägen dit är både krokig och lång wink

lacken är inte 100% bra skick
små repor och fronten är inte bästa skicket
finns 2-3nyanser på bilen fast bruka bli bra med en rekond:Psmile)

precis det jag menar lite rekond istället för omlack i ett så tidigt skede , lack brukar vara det sista man fixar.

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#128
Timmyboy skrev:
vad blir de för färg då?tongue

det blir nog orginalröda
men det får nog vänta
jag ska bara lacka vingen till börja med
spara pengarna till godis för i år


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#129
NOOX skrev:
_lee_jr skrev:
NOOX skrev:
är det inte onödigt att lägga pengarna på en ny lack ( den är ju redan fin i lacken) och istället lägga pengarna på de nya kammarna alt nytt insug ????

gillar din tanke om bygget , även om vägen dit är både krokig och lång wink

lacken är inte 100% bra skick
små repor och fronten är inte bästa skicket
finns 2-3nyanser på bilen fast bruka bli bra med en rekond:Psmile)

precis det jag menar lite rekond istället för omlack i ett så tidigt skede , lack brukar vara det sista man fixar.

oki jag följer ditt råd:)smile
ska bara lack vingen och sen köra och roligt med bilen i sommar


677 Inlägg
4 mars 2010
#130
har du börjat kolla på sprut än?
AEM,Nira eller liknande borde du skaffa så du kan kontrollera motorn bättre!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#131
Bergkuist skrev:
har du börjat kolla på sprut än?
AEM,Nira eller liknande borde du skaffa så du kan kontrollera motorn bättre!

hej
jag har kollat runt om sprut
och det verka bli aem eller venom hållet;)wink
men det får vänta till jag ha skaffat kammarna
jag har spanat ett riktigt insug också ska lägga upp bilden


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#132
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/870912_0mf2cf.jpg
Spara pengar just nu till det här vill ha det i år


smurfidunder
327 Inlägg
5 mars 2010
#133
Plocka av framlamporna och lämna in dom till en lackerare, be dom slipa ner och lägga på klarlack då blir dom säkert lite mindre matta!

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#134
dundersmurfen skrev:
Plocka av framlamporna och lämna in dom till en lackerare, be dom slipa ner och lägga på klarlack då blir dom säkert lite mindre matta!

de där lysena är bara tillfälliga bara för syns skull
de är engelska lysen
jag ska inhandla klarglaslysen senare till våren för besiktningen


695 Inlägg
5 mars 2010
#135
_lee_jr skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/870912_0mf2cf.jpg
Spara pengar just nu till det här vill ha det i år

Jävlar här ska de varvas;)

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
5 mars 2010
#136
_lee_jr skrev:
g0rra skrev:
fränt med lit nytänk, inte många som trimmar sug-suprorna. detta ska följas, lycka till:)

tack för dina ord
vet du vad portning planing o mappninga ge för hk?

portning och planing kan öka med minst en åttondel av effekten i motorn om du vet hur du gör, dock så vet jag inte efterssom jag har bara portat mitt gammla GTI block och mopedblock och mopedcyllindrar.
Men det ger väldigt goda resultat, gör du fel ger det väldigt dåliga, du måste kunna lite om durationer mm, annars finns det massa grabbar där ute som kan porta åt dej, och glöm inte säga åt dem att glasblästra blocket efter portning !
la en prenumeration på detta projekt och jag ska fortsätta läsa projektet o låta dem andra i klassen jobba med sina nätverksdiagnostiker tongue haha :¤


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
5 mars 2010
#137
perner skrev:
http://speedhunters.com/archive/2009/10/07/car-feature-gt-gt-ysr-na-supra.aspx

det står:
The block was honed and bored to accept the fully balanced standard bottom end, så med detta menat att du även kommer att behöva hona/borra upp blocket för störra kolvar, samt så råder jag dig att även nicicilbehandla*stavning* blocket så att kolven inte fastnar och skar kolvloppet vid höga temperaturer.


klabbarpan
3 041 Inlägg
"Unloaded"
1 557 Inlägg
5 mars 2010
#139
nixon89 skrev:
bilen till salu på blocket?

Rätt ägare, dock ej projektbilen, han har en till NA som är röd, och till salu.

"When innovation meets passion!"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
#140
http://www.garaget.org/video/c97ydevgu5f3    lite klipp på gas-respons efter lättare svänghjul
lägg upp hos en vän p.g.a alla video sm jag ha lagt tidigare utan ljud



Sök