Hej!
Det här är mitt första inlägg i forumet, och jag sökte lite och har läst på olika forum, men jag hittade ingenting som beskrev mina symptom..
Köpte en SAAB 9000 CSE 2,3T årsmodell 1996 igår, och allting var verkligen perfekt! Jättefin i automatlådan, inte några som helst problem med motorn, allt lät jättefint. (Hade med mig min kompis som jobbar på Scanias verkstad, så han bedömde bilen.)
Men!
På vägen hem så hände något... Och eftersom jag inte kan någonting om bilar och min vän är extremt upptagen så tänkte jag att jag frågar er som har koll!
När jag var på väg hem så började det komma rök ur fläktarna! Det var en vit-aktig rök/ånga som kom ut ur fläktarna i kupen, så hela bilen fylldes av rök. Ni kan ju fatta min panik när jag sitter i en helt ny bil, på tre-filig väg, när jag inte vet vart knapparna till rutorna sitter exakt, så jag fick försöka stanna på vinst och förlust vid vägkanten utan att jag såg NÅGONTING, och öppnade dörren för att få ut röken!
Slutade med att jag körde 40km på E4'an med båda rutorna neddragna och fläktarna avstängda så att röken åkte ur bilen.
Den går fortfarande hur bra som helst och är jättebekväm att köra (bortsett från den lilla detaljen med den vita röken/ångan...

)
Om det är någon hjälp så var det en sötaktig smak på ångan...

Hoppas någon vet vad det är!
Topplockspackningen kanske?