Har polisen någon sportbilar

Tony_Rene Y not
15 februari 2010 · 221 Inlägg

blev stannad av en passat r36 på väg till sälen i julas.. körde en r32a sj så blev lite snopen när r36an slog p blåljusen.. jag var klar för lite lek ..... men nej då... varning fick jag fr att inte ha skyllt belysning samt bytte fil utan blinkers.. snäll polis:D

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
gamlingen
15 februari 2010 · 5 198 Inlägg

camaro67 skrev:

gamlingen skrev:

linuslinje skrev:
Innan man börjar säga ja och nej så kanske man ska definera vad en sportbil är?

Saab Turbo betraktades som sportbil när 99,an å gammel 900 fanns

Vem betraktade dom som det? Det är som att säga att en v70 T5 är en sportbil även om vissa verkar tro det när man läser köprådstrådar. roll

Försäkringsbolagen tyckte det iaf, men nu är ju dom bilarna inte riktigt lika nya som v70 så jämföra dom bilarna blir inte helt rätt..

EDIT: saab 99 turbo kom 1977 och länge så betraktades den som sportbil innan turbo kom i var och varannan bil.

Senast redigerat av gamlingen (15 februari 2010)

Backlundaren
15 februari 2010 · 314 Inlägg

Passat r36 är alltså det närmaste sportbil dom har i nuläget?
och en massa kommentarer om att dom har en 740 mitt i ingen stans är ju ganska onödigt.
Norska polisen hade en subaru impreza för ett par år sedan som dom skickade runt från stad till stad för att leta race, tycker jag är lite ballt.

gamlingen
15 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Bara för att det åker en polis i en  gammal 740 så innebär ju inte det att det är en civilbil.. utan det kan lika gärna vara hans privata,tror nog dom vill åka bilar som är lite driftsäkrare än en gammal 740.

no_fake
15 februari 2010 · 865 Inlägg

Backlundaren skrev:
Passat r36 är alltså det närmaste sportbil dom har i nuläget?
och en massa kommentarer om att dom har en 740 mitt i ingen stans är ju ganska onödigt.
Norska polisen hade en subaru impreza för ett par år sedan som dom skickade runt från stad till stad för att leta race, tycker jag är lite ballt.

dom har ännu subaru impreza i narvik och tromsölol

LordLife
15 februari 2010 · 998 Inlägg

MrEricsson skrev:

LordLife skrev:
I malmö har dom en 940 utanför ett av polishusen, har för mig det är en gl också.
Där mamma och pappa bor finns det inga poliser mer än 1-2 timmar var annan dag ej på helger.

spelar ingen roll om de står gl på den lr ej behöver inte vara de för det haft en sån bil och den hade turbo motorn som original även fast de stog gl på den
så de är inge märkvärdigt då de är spec beställda bilar 9 av 10 gånger

du har en poäng där.
Men den står alltid på samma ställe vilken tid man är där på dygnet smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 februari 2010 · 2 972 Inlägg

Dom hade en Porsche 911 för en massa år sen (Nej, jag tänker INTE på Kopps-porschen nu!) som åkte runt Malmö - Gbg - Stockholm ett par vändor. Vet inte var den tog vägen. Det var på den "blå-vita" tiden, dvs innan dom gule reflexerna kom in i bilden. Kanske 00-02 nångång?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Emill88
15 februari 2010 · 163 Inlägg

Krist skrev:
Sett säpo med en bmw 540. Skottsäkra rutor etc. någon x5 (sportbil? roll )   

De snackades ett tag om en M5, men vet inte riktigt om det stämmer

den x5an har jag med sett ett par gånger.

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
Vladde Moving Minds
15 februari 2010 · 127 Inlägg

Jag såg en ganska rolig civilbil, Mitsubishi space wagon big_smile

Audi A6 2.4 V6 "All in" (2000)
_Jonex_ Byggare Behm
15 februari 2010 · 562 Inlägg

Obs : Detta har jag hört från folk som kört streetrace i Västerås.
Polisen där har ( haft ? ) en S60 R som kördes som civilbil, främst för att få bort streetrace.
Vet som sagt inte om detta är sanning.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
KalleH
15 februari 2010 · 55 Inlägg

AffeBoyen skrev:
Har sett här upp i kiruna/gällivare att dom har en Volkswagen Passat R36 tycker det är rätt fränt att den klistrad också.... Dock ganska onödigt..

Jo den är rätt frän men det är ingen r36:a, det är R-line med 3,2l sexan på 250hk i den. smile   
Samma gäller deras civila passat som oxå ser ut som en r36:a.
Vet inte hur det är i övriga landet om det är riktiga r36:or.

Xtravagant 1337
15 februari 2010 · 1 343 Inlägg
I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
camaro67 Meister
15 februari 2010 · 6 763 Inlägg

gamlingen skrev:

camaro67 skrev:

gamlingen skrev:

Saab Turbo betraktades som sportbil när 99,an å gammel 900 fanns

Vem betraktade dom som det? Det är som att säga att en v70 T5 är en sportbil även om vissa verkar tro det när man läser köprådstrådar. roll

Försäkringsbolagen tyckte det iaf, men nu är ju dom bilarna inte riktigt lika nya som v70 så jämföra dom bilarna blir inte helt rätt..

EDIT: saab 99 turbo kom 1977 och länge så betraktades den som sportbil innan turbo kom i var och varannan bil.

Det finns många bilar som räknas som sportbilar när man ska teckna försäkring.. Törs inte tänka på vad de skulle kosta mig att försäkra en 95 aero som är motsvarigheten till 99 Turbon

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
b-fuel
15 februari 2010 · 246 Inlägg

har för mig att det ska finnas kort på en nyare posche med polisens dekaler här på gorg

frantzen
15 februari 2010 · 62 Inlägg

Hehe, den där C250td måste ju klassas som sportbil! ;P

Crl
15 februari 2010 · 194 Inlägg

de finns många rykten om sportbilar hos polisen men inget jag tror dem har iaf. Dock har nog civilarna en och annan sportigare bil, dock inga "rena" sportbilar.

BMW 320i Touring "Bruksbilen" (1998)
940_44
16 februari 2010 · 850 Inlägg

här där jag bor i angred finns det två st snabba volvo en s70r som e trimmad rejält och har styling 19tums r fälgar r vinge säkning! klar glas och så sen en svart s60r

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
JDMy00 ClubJDM.se
16 februari 2010 · 1 608 Inlägg

940_44 skrev:
här där jag bor i angred finns det två st snabba volvo en s70r som e trimmad rejält och har styling 19tums r fälgar r vinge säkning! klar glas och så sen en svart s60r

Fan va FETT!!!!!!!!! Du har inga bilder??????

Mazda Mx-5 (1999)
Xtravagant 1337
16 februari 2010 · 1 343 Inlägg

940_44 skrev:
här där jag bor i angred finns det två st snabba volvo en s70r som e trimmad rejält och har styling 19tums r fälgar r vinge säkning! klar glas och så sen en svart s60r

får dom lov att ha den bilen ifred i angered?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang