ser jävligt bra ut ja fattar inte hur i helvete du gör för att få kolfibret så bra
Tackar tackar Jag kan nog bara säga så här, man lär sig av sina misstag och erfarenheter .... Blir bara mer och mer kolfiber, folk är som galna i det, men jag skall nog inte säga så mycket har ju snart halva bilen i kolfiber haha asg!!!
ha ha ha ha ja det är väl så men hur gör du när du gäster kolfibern på det du vill drapera? limmar du eller använder du dej av något annat innan du har på epoxy?
Du är duktig med kolfibret DP:en ser bra ut men är det en bula på den?
Tackar Nä ingen bula, polaren började ta av listen men vågade inte lossa mer, så jag fick göra dem på plats... man måste limma tillbaka den igen, då slätar den nog ut sig igen
ha ha ha ha ja det är väl så men hur gör du när du gäster kolfibern på det du vill drapera? limmar du eller använder du dej av något annat innan du har på epoxy?
Det beror på vad det är jag skall göra, men använder allt i från tejp och 3M spraylim till förvärmd epoxy eller vakum
såg ut som jag fick bort det mesta som var på lacken....snacka om att den personen som gjorde detta på min lack kan bli ett huvud kortare nu christian...
såg ut som jag fick bort det mesta som var på lacken....snacka om att den personen som gjorde detta på min lack kan bli ett huvud kortare nu christian...
Ja vem fan ställer sig och sprutar ut bromsvätska på en hel bil!!!!! Det är förjävligt Hoppas inte min fina lack som jag gjorde blev förstörd::::
Tja.. nej det är dåligt me det.. har iaf skaffat en till 740 som ska donera motor till 945an.. och den ska ja väl försöka hinna få i nästa vecka ifall ja inte får jobba... jobbar ju fan hela tiden.. hinner ju inte med någe annat.. haha.. sen blir det väl å börja spackla och slipa sen på med lack.. sen är det bara å lufta bromsar och åka och besiktiga sen får ja se om ja hittar på nått spännande rallyt och barnen tar mkt tid.. plus jobbet..så det är tajt som faan med allt
så nu har jag äntligen börjat med prototypen till min gigantiska kolfiber defusor
sex stycken vingar och en djuuuuup tunnel.... skall gå under hela balljan fram till bakaxeln ...
Testmonterar... sidovingarna skall inte vara där sen bara så att ni vet, skall bygga typ en hylla som går från kofångaren till defusorn... Funderar på att ha defusorn som snap-off ..
Härligt med lite update igen! Ser fint ut! Gillar din idé med snap-off difuser! Smidigt om man vill testa någon annan!
mmm börjar bättra mig Hoppas på att få köra lite bana i framtiden och då kan de behövas att testa sig fram, sen vill jag göra den i kolfiber pga vikten, har ju redan en hel del tyngd i bilen tyvärr...
Härligt med lite update igen! Ser fint ut! Gillar din idé med snap-off difuser! Smidigt om man vill testa någon annan!
mmm börjar bättra mig Hoppas på att få köra lite bana i framtiden och då kan de behövas att testa sig fram, sen vill jag göra den i kolfiber pga vikten, har ju redan en hel del tyngd i bilen tyvärr...
Precis! Då kan det ju verkligen va smidigt att ha snapp-off difuser!