5363
Sök

c_lazer: VW polo 6N widebody o stance projekt, rostlagning som spårade ur mot Elmia!!!

c_lazer Rostlagning som spårade ur VW polo

514 382 Visningar
Uppdaterades senast 5 mars 2015
SVK Customs
1 639 Inlägg
14 mars 2011
#501
Bra jobbat!
Skönt att se att du lagt kolfibret så vävriktingen är på samma håll på tak, huv och baklucka med vinge!

mvh


2 564 Inlägg
14 mars 2011
#502
kommer bli så snyggt crille.... bra jobbat gubben big_smile

tack till:
www.MBSCA.com

630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#503
Sportvagnskonsult skrev:
Bra jobbat!
Skönt att se att du lagt kolfibret så vävriktingen är på samma håll på tak, huv och baklucka med vinge!

mvh

Tack så mycket, inte många som ser det (men du har ju ett bra öga för det smile), men det är ju de små detaljerna som gör det:D
Känns som en enormt viktig grej....

mvh
Senast redigerat av c_lazer (14 mars 2011)

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 mars 2011
#504
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Bra jobbat!
Skönt att se att du lagt kolfibret så vävriktingen är på samma håll på tak, huv och baklucka med vinge!

mvh

Tack så mycket, inte många som ser det (men du har ju ett bra öga för det smile), men det är ju de små detaljerna som gör det:D
Känns som en enormt viktig grej....

mvh

Ja, egentligen innebär det ju inte mer jobb. Men det gör ju så mycket för helhetsintrycket smile


630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#505
Sportvagnskonsult skrev:
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Bra jobbat!
Skönt att se att du lagt kolfibret så vävriktingen är på samma håll på tak, huv och baklucka med vinge!

mvh

Tack så mycket, inte många som ser det (men du har ju ett bra öga för det smile), men det är ju de små detaljerna som gör det:D
Känns som en enormt viktig grej....

mvh

Ja, egentligen innebär det ju inte mer jobb. Men det gör ju så mycket för helhetsintrycket smile

kan inte mer än hålla med smile Bara att ta god tid på sig för att lägga väven rätt, sen så går det ju ganska fort...
Senast redigerat av c_lazer (14 mars 2011)

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#506
nyllet skrev:
kommer bli så snyggt crille.... bra jobbat gubben big_smile

Tack gubben, hade varit riktigt grymt om du kunde få fart på ditt bygge så du kan glida med mig och johan i sommar smile

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#507
Tja allt folk, har nu fått lite frågor på vad man skall tänka på när man skall plasta lite ljud, detta är en liten förklaring på vad man gör o skall tänka på smile

Klart man skall försöka!!! Ngn gång är alltid den första...

1, Du skall noga måtta in baffelringarna, tänk alltid på att högtalarna skall ha tillräckligt med utrymme bakåt! När du fäster baffelringarna så brukar jag alltid använda pvc rör men funkar även med annat och limma fast dem med smältlim, härdar fort och är billigt… Trippelkolla så att du kan stänga dörren utan att det tar i tex. Panel , benen eller stolen..  Måtta mycket noggrant när du skall göra andra dörren så att det inte skiljer sig från den andra!

2, Nu skall du helst ta flistyg och spänn detta över dörren som på mina bilder och fäst tyget med häftpistol, men kolla så att du inte veckar tyget, sparar så mycket tid då på jobb… Fäst tyget på insidan på baffelringarna med häftpistol, tripelkolla igen att du kan stänga dörren och det inte tar i ngn stans, ha i åtanke att polyester, glasfiberväv och spackel bygger utåt!!!

3, Nu skall du plasta tyget för att formerna skall stelna, när det har torkat så skall du gå på med glasfiberväv och polyester för att få en hård yta att spackla på….

Hoppas detta hjälper lite men kommer även vara riktigt tydlig på min projekttråd hur jag gör steg för steg

Ps: Ett litet tips är att innan du plastar ngt över huvetaget så skall man plasta på baksidan av dörrsidan så att dörrsidan inte kan slå sig när man spänner tyget eller plastar på utsidan…

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 mars 2011
#508
Kan det inte vara en bra idé annars att häfta tyget på framsidan av baffeln och väta det med polyester, sen när det har härdat så plastar man på insidan istället så blir det inte lika mycket jobb med att spackla och slipa det jämnt på utsidan sen..


2 564 Inlägg
14 mars 2011
#509
c_lazer skrev:
nyllet skrev:
kommer bli så snyggt crille.... bra jobbat gubben big_smile

Tack gubben, hade varit riktigt grymt om du kunde få fart på ditt bygge så du kan glida med mig och johan i sommar smile

jaa.. hade varit nice smile har ju ingen plats att stå på tyvärr sad

tack till:
www.MBSCA.com

630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#510
Sportvagnskonsult skrev:
Kan det inte vara en bra idé annars att häfta tyget på framsidan av baffeln och väta det med polyester, sen när det har härdat så plastar man på insidan istället så blir det inte lika mycket jobb med att spackla och slipa det jämnt på utsidan sen..

självklart kan man det om man kommer åt på insdan bara... Vill dock oftast behålla orginalet för optimal passform på dörren, men det är grymt med fler tips!!!! Alla gör på olika sätt.

Skriv gärna mer tips, är ju ändå till dem som läser våra trådar smile kan med all sannolikhet lita på krille på sportvagnskonsult, efter det man sätt han göra!!! big_smile

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#511
nyllet skrev:
c_lazer skrev:
nyllet skrev:
kommer bli så snyggt crille.... bra jobbat gubben big_smile

Tack gubben, hade varit riktigt grymt om du kunde få fart på ditt bygge så du kan glida med mig och johan i sommar smile

jaa.. hade varit nice smile har ju ingen plats att stå på tyvärr sad

det löser sig nog skall du se gubben big_smile
(ngn som har ett garage att hyra i närheten till lerum till min polare Nyllet här på garaget så pm honom)
Senast redigerat av c_lazer (14 mars 2011)

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

2 564 Inlägg
14 mars 2011
#512
c_lazer skrev:
nyllet skrev:
c_lazer skrev:

Tack gubben, hade varit riktigt grymt om du kunde få fart på ditt bygge så du kan glida med mig och johan i sommar smile

jaa.. hade varit nice smile har ju ingen plats att stå på tyvärr sad

det löser sig nog skall du se gubben big_smile

du får få ut din på vägarna istället får ja stå där big_smile

tack till:
www.MBSCA.com

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 mars 2011
#513
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Kan det inte vara en bra idé annars att häfta tyget på framsidan av baffeln och väta det med polyester, sen när det har härdat så plastar man på insidan istället så blir det inte lika mycket jobb med att spackla och slipa det jämnt på utsidan sen..

självklart kan man det om man kommer åt på insdan bara... Vill dock oftast behålla orginalet för optimal passform på dörren, men det är grymt med fler tips!!!! Alla gör på olika sätt.

Skriv gärna mer tips, är ju ändå till dem som läser våra trådar smile kan med all sannolikhet lita på krille på sportvagnskonsult, efter det man sätt han göra!!! big_smile

Nu har jag ju inte gjort några sådana här dörrsidor iofs, men det kändes bara som att det kanske inte vore så dumt att göra så istället.
Tänkte du göra en sluten låda i dörrsidan? Eller ska de spela rätt ut i dörren bara?


630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#514
Sportvagnskonsult skrev:
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Kan det inte vara en bra idé annars att häfta tyget på framsidan av baffeln och väta det med polyester, sen när det har härdat så plastar man på insidan istället så blir det inte lika mycket jobb med att spackla och slipa det jämnt på utsidan sen..

självklart kan man det om man kommer åt på insdan bara... Vill dock oftast behålla orginalet för optimal passform på dörren, men det är grymt med fler tips!!!! Alla gör på olika sätt.

Skriv gärna mer tips, är ju ändå till dem som läser våra trådar smile kan med all sannolikhet lita på krille på sportvagnskonsult, efter det man sätt han göra!!! big_smile

Nu har jag ju inte gjort några sådana här dörrsidor iofs, men det kändes bara som att det kanske inte vore så dumt att göra så istället.
Tänkte du göra en sluten låda i dörrsidan? Eller ska de spela rätt ut i dörren bara?

mmmm läste ditt svar igen... Klart att det är mycket lättare att förstärka på insidan, gör detta själv då jag vill spara massa jobb då jag skall kolfibra alla dörrsidor... och då utsidan bara behövs spacklas och planslipas för en bra grund

Diskuterar detta just nu med min ljud sponsor om hur jag skall göra för bästa resultat men i mina andra byggen så har jag alltid kört på sluten låda....
Senast redigerat av c_lazer (14 mars 2011)

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 mars 2011
#515
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
c_lazer skrev:
självklart kan man det om man kommer åt på insdan bara... Vill dock oftast behålla orginalet för optimal passform på dörren, men det är grymt med fler tips!!!! Alla gör på olika sätt.

Skriv gärna mer tips, är ju ändå till dem som läser våra trådar smile kan med all sannolikhet lita på krille på sportvagnskonsult, efter det man sätt han göra!!! big_smile

Nu har jag ju inte gjort några sådana här dörrsidor iofs, men det kändes bara som att det kanske inte vore så dumt att göra så istället.
Tänkte du göra en sluten låda i dörrsidan? Eller ska de spela rätt ut i dörren bara?

mmmm läste ditt svar igen... Klart att det är mycket lättare att förstärka på insidan, gör detta själv då jag vill spara massa jobb då jag skall kolfibra alla dörrsidor... och då utsidan bara behövs spacklas och planslipas för en bra grund

Diskuterar detta just nu med min ljud sponsor om hur jag skall göra för bästa resultat men i mina andra byggen så har jag alltid kört på sluten låda....

Ja, det brukar räcka långt med sluten låda till midbasar, det lilla extra man förlorar i botten jämfört med en portad låda kan man kompensera med subben.
Om man då vill plasta inifrån på tyget så kan man kanske ha ett löst bakstycke som man skruvar fast på dörrsidan?

https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70842/70842-ac102c1e1dbe6fda1c5eb705bb7124b4.jpg


630 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#516
Sportvagnskonsult skrev:
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Nu har jag ju inte gjort några sådana här dörrsidor iofs, men det kändes bara som att det kanske inte vore så dumt att göra så istället.
Tänkte du göra en sluten låda i dörrsidan? Eller ska de spela rätt ut i dörren bara?

mmmm läste ditt svar igen... Klart att det är mycket lättare att förstärka på insidan, gör detta själv då jag vill spara massa jobb då jag skall kolfibra alla dörrsidor... och då utsidan bara behövs spacklas och planslipas för en bra grund

Diskuterar detta just nu med min ljud sponsor om hur jag skall göra för bästa resultat men i mina andra byggen så har jag alltid kört på sluten låda....

Ja, det brukar räcka långt med sluten låda till midbasar, det lilla extra man förlorar i botten jämfört med en portad låda kan man kompensera med subben.
Om man då vill plasta inifrån på tyget så kan man kanske ha ett löst bakstycke som man skruvar fast på dörrsidan?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7124b4.jpg

Har just nu gjort så att jag har gjort bakdörrsidorna klara och använt mig av släpp vax föra att gjuta av dörrsidorna bak i kolfiber, kneckt loss dem och håller på att göra en liten inslutning som skall fungera som en låda, funderar på att köra på samma sätt fram om jag kan få avgjutningen att passa lika bra som orginaldörrsidorna. big_smile

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

630 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#517
Har varit o försök att få upp finishen på kolfibertaket idag, polera polera polera smile

polera polera polera.... blir många timmar att få den finishen på hela bilen inför Elmia smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74136/74136-0d907993508fe0aeefd721c4bc671d37.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74136/74136-6e3bb6b99cae8590287f40476bf2a54d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74136/74136-37e6ca235ad73b7559d2d598b084e341.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74136/74136-4943e669ee4eaaa90b3802261ef9cbf8.jpg
Senast redigerat av c_lazer (16 mars 2011)

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

258 Inlägg
16 mars 2011
#518
ja jävlar, får bli att ta med solbrillorna till elmia då big_smile


16 197 Inlägg
16 mars 2011
#519
Sportvagnskonsult skrev:
c_lazer skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Nu har jag ju inte gjort några sådana här dörrsidor iofs, men det kändes bara som att det kanske inte vore så dumt att göra så istället.
Tänkte du göra en sluten låda i dörrsidan? Eller ska de spela rätt ut i dörren bara?

mmmm läste ditt svar igen... Klart att det är mycket lättare att förstärka på insidan, gör detta själv då jag vill spara massa jobb då jag skall kolfibra alla dörrsidor... och då utsidan bara behövs spacklas och planslipas för en bra grund

Diskuterar detta just nu med min ljud sponsor om hur jag skall göra för bästa resultat men i mina andra byggen så har jag alltid kört på sluten låda....

Ja, det brukar räcka långt med sluten låda till midbasar, det lilla extra man förlorar i botten jämfört med en portad låda kan man kompensera med subben.
Om man då vill plasta inifrån på tyget så kan man kanske ha ett löst bakstycke som man skruvar fast på dörrsidan?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7124b4.jpg

fast blir volymen förliten så förlorar man verkningsgrad å mellanregistret kan bli jävligt "bummligt"

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 mars 2011
#520
evilaudio skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
c_lazer skrev:

mmmm läste ditt svar igen... Klart att det är mycket lättare att förstärka på insidan, gör detta själv då jag vill spara massa jobb då jag skall kolfibra alla dörrsidor... och då utsidan bara behövs spacklas och planslipas för en bra grund

Diskuterar detta just nu med min ljud sponsor om hur jag skall göra för bästa resultat men i mina andra byggen så har jag alltid kört på sluten låda....

Ja, det brukar räcka långt med sluten låda till midbasar, det lilla extra man förlorar i botten jämfört med en portad låda kan man kompensera med subben.
Om man då vill plasta inifrån på tyget så kan man kanske ha ett löst bakstycke som man skruvar fast på dörrsidan?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7124b4.jpg

fast blir volymen förliten så förlorar man verkningsgrad å mellanregistret kan bli jävligt "bummligt"

Det går ju dock att kompensera till viss del med dämpull.



Sök