Fan vad snabbt du rev isär bilen Kanon, nu är det bara att börja skrapa underredsmassa osv Skall du blästra efter att du skrapat rent eller? Lycka till!
japp det är ett helvetes skit jobb. men de ska ju göras de me, jo den är lite söndertryckt antagligen av någons domkraft hehe inte så rostigt som det ser ut.
Gryyym tråd, ska helt klart följa detta! Vaggan såg mysig ut, inte kul att skrapa underrede på pallbockar precis...
PointMan skrev:
Kan man inte tvätta bort allt till metallen? Alltså med höööööögtryck?
Vattenblästra med typ 2000 bars tryck är väll det enda som biter vad jag vet.. Underredsmassan som sitter under den eftersprutade tectylen är riktigt jävla seg!
Tack jo det var helt klart värt att bygga vaggan. hehe nej det är inte kul, du håller på med samma sak elle ?. Jo det funkar nog bra, men inte inne i verkstan ja den beiga massan, seg som fan. men den ska bli plåtren, å sen lacka med ett bra indrustri rostskydd som vi har på jobbet å sen polyuretan, borde nog bli bra.
Tack jo det var helt klart värt att bygga vaggan. hehe nej det är inte kul, du håller på med samma sak elle ?. Jo det funkar nog bra, men inte inne i verkstan ja den beiga massan, seg som fan. men den ska bli plåtren, å sen lacka med ett bra indrustri rostskydd som vi har på jobbet å sen polyuretan, borde nog bli bra.
Jao, fast min är färdigskrapad och 98% färdigslipad vilket är grymt skönt. Rena pesten att skrapa underredsmassan som sagt. Ang rostskydd så är epoxi riktigt bra!
Slänger in ett par bilder på min så du får lite inspiration eller nåt!