3546
Sök

Tina frusen fläkt på bilen? Volvo 855-97

3 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Jag har fullständigt grävt ut min bil idag,den har stått i 4 dagar och blivit totalt insnöad(jag har legat magsjuk).

Efter mycket om och men så kom jag in genom en dörr,de andra tre är helt hopfrusna,istapparna hänger över dörrar/dörrhandtag,men upptäcker vid start att fläkten går inte..och det gjorde den när jag hade bilen i onsdags.

Misstänker att all snömassa runt bilen har gjort så att allt frusit ihop,och något garage har jag ej tillgång till.

Finns det något bra sätt att tina fläkten på när man ej har garage? Förhoppningsvis är den bara ihopfrusen..

Det är ju bra med fläkt,fönstren blir så immiga efter en stund

Tack på förhand

3 259 Inlägg
21 februari 2010
En kupevärmare riktad mot fläktpaketet i några timmar borde göra susen...

Kolla säkringen också!

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (21 februari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

3 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Tack!
Då ska jag gå ut och vända på kupevärmaren,för om jag inte är helt blåst,så sitter paketet mot fotändan/under handsfacket? Hoppas du förstår min beskrivning,tjej som man är:D

3 259 Inlägg
21 februari 2010
Ja precis! Den sitter bakom handskfacket om jag inte minns helt fel! Men rikta den där nånstans så borde det göra nån nytta! Om det nu är is där som är felet! Tycker det låter långsökt men det är säkert inte omöjligt! Får hoppas att jag har fel!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

3 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Nu har jag bytt säkring på bilen,och även vänt kupevärmaren.

Jag hör att fläkten startar,sen tystnar den direkt,så den är ju inte stendöd..än!

Säkringarna,bytte två st,den ena var för kupefläkt och den andra var för kupefläkt och AC,osäker på vilken,så båda blev bytta,dom såg hela ut,men jag hade så många,så det var bara att byta!

Såg även att när jag startar bilen,så blinkar lampan vid REC-knappen(luftväxlare) och lampan vid AC-knappen,men efter en stund så slocknar dom och beter sig sen som vanligt.

Men fläkten..jaja jag får se om någon timme..

Sök