Vw jetta mk1 snö i motorn

Tobbe_n
23 februari 2010 · 252 Inlägg

bilen har fått i sig lite för mkt snö in genom förgasaren och nu vill den inte starta hur ska jag göra för att få igång den  ? har kopplat in motorvärmaren nu så den får stå under natten.

tanken är väl att ta ur tändstiften o rengöra dom samt blåsa tort i fördelaren och köra lite t-sprit genom förgasaren så ev isproppar försvinner  ?

Gti-r
Jockefors
23 februari 2010 · 961 Inlägg

rengör fördelare o fördelar lock , vart samma på min volvo 245a i vintras , snö/fukt fulla locket .. rengorde och la den i ugnen ett tag så den torka riktigt sen gick bilen bara smile .. ett tips är att skaffa en has/skyddsplåt ! de gjorde jag och fick inge mer problem med snö under huven

Pure DieselPower
Tobbe_n
23 februari 2010 · 252 Inlägg

skall testa det ska montera en rostfri plåt under motor och låda så det är lite skyddat då man ska använda sakerna smile

Gti-r
Jockefors
23 februari 2010 · 961 Inlägg

ja de är ju rätt oskyddat utan nånting under och ett skydd i plast är ju inte mycke skydd alls de , så de är bättre med plåt smile ser lite roligare ut oxå då ! men testa kasta in fördelaren i ugnen så ska du få se smile funka för mig så hoppas de funkar för dig oxå smile

Pure DieselPower
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang