tjena, har ett ganska konstigt problem. jo det är så här att jag har bytt motor i min 740 GLE 88:a utan katalysator. till en borrad b21 med invägd vev andra kolvar o lättat svänghjul o omslipad kam. är en b23 nu

.
nu till problemet. jo det är så här att när jag gasar med bilen, typ drar ur den över 4-5 tusen varv å släpper ner den på under 2000 varv så bölar den som typ den surar eller så, och jag vet att jag hade en trasa i insuget under motorbytet. som jag starta med i, o jag kan ha skadat mängdmätaren eller armen till den den är vad jag har hört väldigt känslig. men allt detta går att få ordning på om man stänger av bilen o startar igen så går den som vanligt. va fan kan vara felet? jag har dock gjort en konstig jordning till motorfästet det passa inte från början så jag kapa med vinkelslipen dom pigarna som sitter på gummit

.
PS detta är en gammal VOC motor från en 240!! går som vanligt förutom problemet jag beskrivit, förlåt för att jag är kass på att förklara men jag misstänker mängdmätar armen

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!