FOTOTÄVLING: Årets Gorg-fotograf 2010! VINNARE 2002tii! NU: Diskussion om kommande tävling 2011 - sid. 24 -->

Norde fotointresserad
3 mars 2010 · 2 307 Inlägg

Uppföljaren av fjolårets populära fototävling är nu här! Vill du bli årets fotograf på Garaget.org? Passa isf på att vara med i tävlingen som är uppdelad i tio omgångar och pågår under hela året.

SEGRARE AV TÄVLINGEN "ÅRETS GORG-FOTOGRAF 2010: 2002tii"

Förra årets tävling hittar du på länken:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p1517166

Regler:
- Flest poäng efter tio omgångar tar hem titeln ”Årets fotograf på Garaget.org”.
- Max ett bidrag per person och omgång.
- Bilden ska vara tagen under 2010.
- När det gäller vad som får fotas är att man kanske utgår från det som de allmänna reglerna här på gorg utgår från när det gäller diskussion. Alla motorfordon som sträcker sig till folk över 18 år är godkända, alltså inte mopeder och a-traktorer
- Redigering i photoshop är tillåten, dock ej manipulering. Med manipulering avses bearbetning av bilden på så sätt att något läggs till eller tas bort i bilden. (Gäller dock ej kamerautrustning) HDR ej tillåtet! Mer om bearbetning här   Om toning
- Ingen ram eller signatur får finnas till bilden då den ska vara så anonym som möjligt vid omröstningen.
- Bildstorlek: Minst 1024 pixlar
- Bilden laddar ni upp på en hemsida, ex. vis http://photobucket.com/ så att ni får en adresslänk till bilden. Ladda helst ej upp bilden på er sida på garaget.org då poängen med att det helst ska vara anonymt försvinner då.
- Bidraget(länken) skickas till mig, Norde, i ett PM. Skriv i ämnesraden vilken etapp det gäller.
- I slutet av månaden, vid deadline, lägger jag upp alla de bidrag som kommit in.
- När bidragen är upplagda sker omröstning under ett par dagar och därefter koras en månadsvinnare, en två, trea, fyra samt en femma i omgången.
- Första plats ger 5 poäng, andra plats 4 poäng, tredje plats 3 poäng, fjärde plats 2 poäng och en femte plats en poäng per omgång. Om två hamnar på lika poäng delas lika poäng ut och platsen under kvittas.
- Om flera deltagare hamnar på samma poäng vid tävlingens slut vinner den som har flest högsta placeringar.
- Pris: Äran och titeln Årets Gorg-fotograf

Röstning:
- Vid röstning nominerar du som röstar tre stycken bidrag, en 1:a, 2:a och 3:a. Alltså EJ endast en bild!
- För att röstningen ska räknas krävs det alltså att du som röstar har lämnat tre röster och inte bara en.
- Kompisröstning är ej tillåten. Meningen med tävlingen är att vi ska utse de snyggaste bilderna och inte de vars fotograf har flest vänner.
- Deltagare i tävlingen får ej rösta på sina egna bidrag.

Teman:
Tävlingen kommer att delas upp i olika temaomgångar blandade med fria omgångar.

Etapp 1: Tema: Detalj,                          Deadline 28 Mars – röstning till 31 Mars
Etapp 2: Tema: Fri omgång,                   Deadline 28 April – röstning till 1 Maj   
Etapp 3: Tema: Nattfoto,                        Deadline 28 Maj - röstning till 31 Maj   
Etapp 4: Tema: Motor,                           Deadline 27 Juni - röstning till 30 Juni   
Etapp 5: Tema: Rörelse,                        Deadline 28 Juli - röstning till 31 Juli   
Etapp 6: Tema: Intriör/inredning,            Deadline 28 Augusti - röstning till 31 Augusti
Etapp 7: Tema: Motorsport/tävling/race,  Deadline 27 September - röstning till 30 September
Etapp 8: Tema: Stadsmiljö,                    Deadline 28 Oktober - röstning till 31 Oktober
Etapp 9: Tema: Porträtt (bil+förare),       Deadline 27 November - röstning till 30 November
Etapp 10: Tema: Glädje,                        Deadline 28 December - röstning till 31 December


LYCKA TILL!


Aktuell poängställning:
Aktuell poängställning:
2002tii               – 24p
Goran_R             – 22p
Jagarbosse         – 17p
Ponka                – 15p
MartinaK            – 14p
Norde                 - 13p
Lisanflisan          – 10p
mickecorrado      - 9p
MadebyMe          – 7p
Andreasivarsson – 4p
bollen1986         – 3p
Thunderbird88    – 3p
M@sken             - 3p
Urkas                – 2p
JalleGraphics       – 2p
Jill                      - 1p
arazz                  - 1p
newman             - 1p

Senast redigerat av Norde (11 januari 2011)

Urkas Kräsen grafiker
3 mars 2010 · 1 775 Inlägg

Oj oj oj, man måste alltså ut i kylan och fota sig lite bil!

Whine whine!
bollen1986
3 mars 2010 · 3 714 Inlägg

Får väl se vad man kan hitta på i kylan smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
robinwatz
3 mars 2010 · 129 Inlägg

Vore ju lite kul att försöka ta ngra fina bilder. Men vem som hellst får ställa upp?

Norde fotointresserad
3 mars 2010 · 2 307 Inlägg

robinwatz skrev:
Vore ju lite kul att försöka ta ngra fina bilder. Men vem som hellst får ställa upp?

Absolut! Ju fler, desto roligare!

robinwatz
3 mars 2010 · 129 Inlägg

Norde skrev:

robinwatz skrev:
Vore ju lite kul att försöka ta ngra fina bilder. Men vem som hellst får ställa upp?

Absolut! Ju fler, desto roligare!

Vad roligt! Ska lära mig systemkameran lite bättre och ta några fina kort. Lycka till alla!
--
RobinWatz

Norde fotointresserad
4 mars 2010 · 2 307 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Det här låter ju kul smile Får man vara med även om man har en kompakt digitalkamera?

Bild som bild, förra året hade vi med mobilbilder t.o.m. Så fram med din mobbe, analoga, digitala, kompakta eller systemkamera och ge dig ut och plåta!

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
4 mars 2010 · 4 418 Inlägg

Norde skrev:

CarpeDiem skrev:
Det här låter ju kul smile Får man vara med även om man har en kompakt digitalkamera?

Bild som bild, förra året hade vi med mobilbilder t.o.m. Så fram med din mobbe, analoga, digitala, kompakta eller systemkamera och ge dig ut och plåta!

Precis! Man tager vad man haver .. Det är ju kul att bara vara med, även om bilden inte är bäst så är det mångfalden av bilder som gör den så härlig!

Så hoppas att många vågar vara med nu!

Grabber Dagdrömmare
4 mars 2010 · 2 836 Inlägg

Shit! Nu får jag panik igen!!! lol

ÄNTLIGEN!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
JDMy00 ClubJDM.se
4 mars 2010 · 1 608 Inlägg

Detta året kanske man ska vara med.. får se vad man kan hitta på smile

Mazda Mx-5 (1999)
Hee-Maan
24 mars 2010 · 3 113 Inlägg

shit panik, as always! big_smile

detta år ska jag vara mer aktiv i tävlingen o plåtandet!

Semper Fi
Grabber Dagdrömmare
24 mars 2010 · 2 836 Inlägg

Jag har plåtat som en dåre o nu vet jag inte vilken bild jag ska välja! Varför måste allt vara så svårt?!!? mad

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Norde fotointresserad
27 mars 2010 · 2 307 Inlägg

Jaa, mina vänner.. Imorgon är det deadline så passa på att skicka in nu om ni har fotat någonting!

bollen1986
27 mars 2010 · 3 714 Inlägg

har skickat in en bild nu smile

Hur många bidrag har kommit in i nuläget ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Norde fotointresserad
27 mars 2010 · 2 307 Inlägg

bollen1986 skrev:
har skickat in en bild nu smile

Hur många bidrag har kommit in i nuläget ?

Idag rasslade det till i inkorgen kan jag säga! Sammanlagt har det kommit in elva bidrag nu, har dock problem med att lyckas spara ner ett utav dem..

mickecorrado Bilplåtslagare
27 mars 2010 · 1 036 Inlägg

Oj såg denna tråd nu. Aja en dag kvar smile

Smoke Tires Not Drugs.
andreasivarsson
28 mars 2010 · 98 Inlägg

Väntar spänt på att få se bidragen och få avlägga röst. När ungefär kommer de upp? Idag eller imorgon?

BMW E36 "Time Attack Team 91" (1992)
jagarbosse Bilentusiast
28 mars 2010 · 489 Inlägg

de kommer nog upp imorn, kl. 00.02(idag alltså) gissar jag. beror på hur pass nattuggla norde är smile

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
Norde fotointresserad
29 mars 2010 · 2 307 Inlägg

Kom precis hem från bio och ska upp tidigt imorrnbitti för att dra till jobbet. Men innan jobbet eller när jag kommit till jobbet så ligger bilderna uppe! God natt gott folk!

JalleGraphics JalleGraphics.com
29 mars 2010 · 984 Inlägg

Jag väntar med spänning på bilderna smile

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang