FOTOTÄVLING: Årets Gorg-fotograf 2010! VINNARE 2002tii! NU: Diskussion om kommande tävling 2011 - sid. 24 -->

jagarbosse Bilentusiast
4 april 2010 · 489 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Vågar man lägga ut bilder från Elmia tongue

se det så här: gör du ingenting, får du heller aldrig veta vad som skulle ha sagts.
Kritiken tar dig framåt som fotograf också! smile

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
_DamnIt R1 driver!
4 april 2010 · 5 128 Inlägg

Kan man börja skicka in bild redan nu till nästa etapp? smile

Hee-Maan
4 april 2010 · 3 113 Inlägg

_DamnIt skrev:
Kan man börja skicka in bild redan nu till nästa etapp? smile

jora.. det är nog fritt fram, om du är riktigt säker på att du valt rätt bild wink

Semper Fi
_DamnIt R1 driver!
4 april 2010 · 5 128 Inlägg

cebT skrev:

_DamnIt skrev:
Kan man börja skicka in bild redan nu till nästa etapp? smile

jora.. det är nog fritt fram, om du är riktigt säker på att du valt rätt bild wink

Hehe, jag tror jag gjort det iaf! smile

Hee-Maan
6 april 2010 · 3 113 Inlägg

jag har skickat in mitt bidrag iaf smile

Semper Fi
ponka
10 april 2010 · 186 Inlägg

Jag vet inte hur diskussionen har legat innan, men räknas det som om att bilden är manipulerad om man t.ex gör den svart/vit eller tar bort färger m.m? Eller gäller det mest bara om man t.ex tar bort en person eller saker/ting som hamnat med på bilden?

Mvh Per

_DamnIt R1 driver!
10 april 2010 · 5 128 Inlägg

ponka skrev:
Jag vet inte hur diskussionen har legat innan, men räknas det som om att bilden är manipulerad om man t.ex gör den svart/vit eller tar bort färger m.m? Eller gäller det mest bara om man t.ex tar bort en person eller saker/ting som hamnat med på bilden?

Mvh Per

På första sidan står där reglerna, plus en länk till lite mer detaljerad info om manipulering smile

jagarbosse Bilentusiast
11 april 2010 · 489 Inlägg

ponka skrev:
Jag vet inte hur diskussionen har legat innan, men räknas det som om att bilden är manipulerad om man t.ex gör den svart/vit eller tar bort färger m.m? Eller gäller det mest bara om man t.ex tar bort en person eller saker/ting som hamnat med på bilden?

Mvh Per

jag + 1 till tog bort några färger i våra bilder förra året och det blev ett väldans liv om det, så jag tror att det inte riktigt är uppskattat. Dock har jag svårt att tyda reglerna ang. just detta ämne.

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
ponka
11 april 2010 · 186 Inlägg

Okej då känns det som om att man ska köra med antingen helt i färg eller helt i svart/vitt, så det inte blir för mycket liv! smile Var väl mest om man liksom vill framhäva någon detalj eller liknande genom "färgskiftning" jag tänkte på. Men lika bra att låta bilden var så ursprunglig som möjligt.

Norde fotointresserad
12 april 2010 · 2 307 Inlägg

ponka skrev:
Okej då känns det som om att man ska köra med antingen helt i färg eller helt i svart/vitt, så det inte blir för mycket liv! smile Var väl mest om man liksom vill framhäva någon detalj eller liknande genom "färgskiftning" jag tänkte på. Men lika bra att låta bilden var så ursprunglig som möjligt.

Det var lite därför jag bad alla att komma med kommentarer och föralg kring reglerna efter förra tävlingens slut för att vi skulle ha klara riktlinjer men intresset för att vidareutveckla reglerna verkade inte vara på topp så vi körde på med samma, kanske något oklara, regler som förra året.

Med med diskussionen om färgerna i minnet så lägger jag till i reglerna att det även räknas som manipulation att göra vissa delar av bilden i färg och vissa i S/V. Gäller alltså inte om bilden är helt s/v eller i färg. Jag har känslan av att fler frågetecken kommer att dyka upp kring andra grejer i framtiden men det är isf bra för då kan vi få igång diskussionen om reglerna och vad som ska vara godkänt och inte!



För övrigt så måste det väl finnas fler som, t. ex har varit på elmia, och har ett bidrag att skicka in? Kom igen nu!

Senast redigerat av Norde (12 april 2010)

ponka
13 april 2010 · 186 Inlägg

Okej tack! Bra att veta!

Norde fotointresserad
17 april 2010 · 2 307 Inlägg

Kom igen nu gott folk!

Vet inte hur många trådar jag har sett med bilder från Elmia så tycker att antalet bidrag borde rasa in nu också när det är fritt tema. Tio dagar kvar till deadline, jag väntar! tongue

JalleGraphics JalleGraphics.com
17 april 2010 · 984 Inlägg

Norde skrev:
Tio dagar kvar till deadline, jag väntar! tongue

Helt rätt tongue Fortfarande 10 dagar kvar, det hinns wink

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography
JDMy00 ClubJDM.se
17 april 2010 · 1 608 Inlägg

Skickat in mitt bidrag nu! smile

Mazda Mx-5 (1999)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 april 2010 · 4 418 Inlägg

Norde skrev:
Kom igen nu gott folk!

Vet inte hur många trådar jag har sett med bilder från Elmia så tycker att antalet bidrag borde rasa in nu också när det är fritt tema. Tio dagar kvar till deadline, jag väntar! tongue

Toppen bra att du påminner! Glömsk som man är...

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 april 2010 · 2 486 Inlägg

Kanske skulle se om det finns någon bild som kan platsa. tongue

bollen1986
20 april 2010 · 3 714 Inlägg

Hade nästan glömt av tävlingen smile

Ska gå igenom lite bilder och se vad man kan hitta

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
2002tii KOMETFOTO
20 april 2010 · 2 247 Inlägg

Satt och funderade på om det inte skulle vara mer rättvist om fler får poäng?Kanske tre poäng för en första plats och två för en andra plats och en poäng för tre fyra och femte plats.Eller något liknande?

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
JalleGraphics JalleGraphics.com
20 april 2010 · 984 Inlägg

Låter som en bra idé!

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography
jagarbosse Bilentusiast
21 april 2010 · 489 Inlägg

Det är väl inte så himla bråttom att langa in bild? Vi har ju till söndag 00.00 på oss. 
smile

mitt bidrag kommer i slutet  av helgen, oklippt, oredigerat och omanipulerat precis som fäbojäntan.


Tycker Patrik har en hyffsat bra ide med poängen också.
Och ja, jag sitter och skriver på jobbtid. wink

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang