3207
Sök

FOTOTÄVLING: Årets Gorg-fotograf 2010! VINNARE 2002tii! NU: Diskussion om kommande tävling 2011 - sid. 24 -->

when ever - were ever
513 Inlägg
21 april 2010
2002tii skrev:
Satt och funderade på om det inte skulle vara mer rättvist om fler får poäng?Kanske tre poäng för en första plats och två för en andra plats och en poäng för tre fyra och femte plats.Eller något liknande?

Nog ingen dum idé.

fotointresserad
2 307 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
2002tii skrev:
Satt och funderade på om det inte skulle vara mer rättvist om fler får poäng?Kanske tre poäng för en första plats och två för en andra plats och en poäng för tre fyra och femte plats.Eller något liknande?

Upp till diskussion nu gott folk om vad ni tycker om detta förslag!

Fördelen med det kan vara att vi får en mer öppen och jämn tävling, men vad tycker ni alla?

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
21 april 2010
Jag tror att det skulle locka fler att lämna bidrag och det tycker jag skulle vara kul smile

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

169 Inlägg
21 april 2010
Om man delar ut 5-4-3-2-1 i poäng så kommer även de som nu bara "kommer nära" att få poäng och det kan nog göra att flera deltar.  Och det gör att de som deltar varje gång har större chans att knappa in på någon som lämnar in kanonbilder bara några gånger.
Eftersom att det bara har varit en omröstning i år så är det enkelt att uppdatera den nuvarande poängställningen om det blir beslutet. 

Kolla på F1, poäng til flera för att det ska löna sig att kämpa även om 4'e platsen...

Mvh
Göran R
Senast redigerat av Goran_R (21 april 2010)

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
21 april 2010
Goran_R skrev:
Om man delar ut 5-4-3-2-1 i poäng så kommer även de som nu bara "kommer nära" att få poäng och det kan nog göra att flera deltar.  Och det gör att de som deltar varje gång har större chans att knappa in på någon som lämnar in kanonbilder bara några gånger.
Eftersom att det bara har varit en omröstning i år så är det enkelt att uppdatera den nuvarande poängställningen om det blir beslutet. 

Kolla på F1, poäng til flera för att det ska löna sig att kämpa även om 4'e platsen...

Mvh
Göran R

Låter bra tycker jag.Lite mer för Norde att hålla reda på bara.

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 april 2010
Goran_R skrev:

Mvh
Göran R

Håller med där!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
21 april 2010
Goran_R skrev:

Mvh
Göran R

Tummen upp på detta! smile

4 Inlägg
22 april 2010
Tycker också att 1-5 poäng verkar bra !

fotointresserad
2 307 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
UPPDATERING!

DÅ det ramlat in positiva gensvar på 2002ti´s förslag om att även ge fjärde och femte placerade fotografer poäng kommer detta att godkännas. Förhoppningsvis får vi en mer öppen tävling där fler väljer att deltaga då chansen att få poäng är större. Vi kör på det poängsystem som Goran_R föreslog om 5-4-3-2-1 poäng där fem går till en första placering och en poäng till en femte placering.

Jag kommer också att uppdatera poängställningen samt tilldela 2002tii och Urkas poäng för fjärde respektive femte placering i förra omgången.

Ut och värva fler fotografer nu eller skicka in era bidrag! smile
Senast redigerat av Norde (23 april 2010)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
23 april 2010
Väldigt bra. Det öppnar för ett jämnare poängsysten och ärligare chans för alla! smile

3 113 Inlägg
23 april 2010
gräddsås(guld)! detta kommer bli kanon tror jag smile

Semper Fi

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
23 april 2010
Det kommer bli kanon tror jag.Nu kommer alla ha större schans att plocka poäng.
trevlig helg på er alla fotografer  smile

JalleGraphics.com
984 Inlägg
23 april 2010
Tack detsamma Patrik wink

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

Wtf do you want?!
234 Inlägg
23 april 2010
fan, visste inte att de hade börjat big_smile

ska se om jag har nåt som kan funka big_smile

You'll always walk alone!

fotointresserad
2 307 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Vill passa på att uppmärksamma alla om att imorgon 23.59 är det deadline för omgång 2!

fotointresserad
2 307 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
BILD SÖKES!

När jag laddade upp bilderna nu fick jag känslan av att det var en bild som jag har för mig att jag har fått in som jag inte längre såg bland de som laddades upp, varför jag misstänker att den av misstag har raderats. Är inte helt säker men har för mig att jag sett den i min inkorg annars måste jag ha sett den någon annanstans. Känner du igen bilder jag beskriver, hör av dig!

Ger personen som har tagit bilden chansen att skicka in den på nytt. Bilden föreställde baken av en bil (740?) i en snöhög som var helt sönderplogad, känns det igen? Dra iväg ett PM till mig direkt! Har bilden inte kommit in imorgonkväll lägger jag upp bilderna för omröstning med allt framflyttat en dag.

Vill samtidigt passa på att betona vikten av att ha en riktig rubrik när ni skickar in bidragen. Som det står på första sidan i tråden ska rubriken innehålla vilken etapp det är som gäller annars kan de råka raderas då min inkorg gång på gång fylls och måste tömmas vartefter!
Senast redigerat av Norde (28 april 2010)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
28 april 2010
Norde skrev:
Vill samtidigt passa på att betona vikten av att ha en riktig rubrik när ni skickar in bidragen. Som det står på första sidan i tråden ska rubriken innehålla vilken etapp det är som gäller annars kan de råka raderas då min inkorg gång på gång fylls och måste tömmas vartefter![/b]

Det har jag missat .. ska komma ihåg till nästa gång!! smile

3 113 Inlägg
28 april 2010
hur blev det med deadline medtanke på den saknade bilden?

Semper Fi

150 Inlägg
28 april 2010
Jill skrev:
Norde skrev:
Vill samtidigt passa på att betona vikten av att ha en riktig rubrik när ni skickar in bidragen. Som det står på första sidan i tråden ska rubriken innehålla vilken etapp det är som gäller annars kan de råka raderas då min inkorg gång på gång fylls och måste tömmas vartefter![/b]

Missade jag med tongue

fotointresserad
2 307 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Jill skrev:

markusan89 skrev:
Missade jag med tongue

Ni är inte själv, tro mig tongue

cebT skrev:
hur blev det med deadline medtanke på den saknade bilden?

Hm, jadu. För att rätt ska vara rätt så borde väl deadlinen ligga ikväll 23.59 då egentligen eftersom det blir framflyttat med röstningen. Så gjorde vi iaf vid ett tidigare tillfälle. Så har du något att skicka in så gör det.

Har inte fått in något förslag på vad för bild jag menar ännu så har jag inte fått det när jag kommer hem från Quizet ikväll så läggs bidragen upp för omröstning!

Sök