1561
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

87 Inlägg
3 juli 2011
Andromeda skrev:
Besmir skrev:
Hejsan! la upp info om min bil förut men ser nu att det är fler som är inne här.

Jag har en gamla GOLF GTI -00, 18xxx mil. 1.8 TURBO 150hk

Fullutrustad
*el-hissar runt om
*el-speglar
*recaro sportstolar
*dryckhållare fram och bak
*AC - kyler väldigt bra
*Stora högtalare systemet runt om
*Sitter en JVC wmv/mp3-spelare som jag hade slängt med ifall jag sålt bilen så räkna in den smile
*Stolsvärme fram
*Sitter en japsdämpare på den sen förra ägaren har inte har tid eller ork till att byta den. Ifall det är ett + hos någon men hos mig är det ett - !

Nu till det negativa
En bussning måste bytas och vindrutan(spricka) rost på vänster fram skärm och höger bakskärm.
Däcken runt om behövs bytas.

Vad tror ni?

OBS, BILDEN LÅNAD men det är exakt en sån med samma färg förutom att det sitter 16"s org på min som brukar sitta på PASSAT v5-motion

http://www1.garaget.org/archive/5122/28 … 258655.jpg

TACK ! cool

Gå in på Blocket och kör samma årsmodell, motor, mil, ungefär samma utrustning. De som legat kvar länge ligger för högt i pris. Ta därför ut snittet av Blocket-bilarna du kan tänka dig ligger nära i skick och ta av några tusen.

Sen tar du bort 5000 för fyra nya däck, och ytterligare om det inte finns vinterdäck. Sen tar du bort 1500 för vindrutan och vad det kostar att byta bussningen på verkstad.

Att det finns en stereo som tar cd förutsätter man, det är inte värt något extra.

Är besiktning och skatt närmare än 6 månader i tiden blir det svårt att sälja överhuvudtaget.

Ledsen, men så är det. Att sälja en inkomplett bil är ingen höjdare för priset.

Vetifan, 5000 finns däck som är billigare o bra för mindre än 1250kr/däcken. Bilen är skattad och besiktad. Skatt till feb och bes till dec smile Tack för ditt svar smile

2 337 Inlägg
3 juli 2011
Besmir skrev:
Andromeda skrev:
Besmir skrev:
Hejsan! la upp info om min bil förut men ser nu att det är fler som är inne här.

Fullutrustad
*el-hissar runt om
*el-speglar
*recaro sportstolar
*AC - kyler väldigt bra
*Sitter en JVC wmv/mp3-spelare som jag hade slängt med ifall jag sålt bilen så räkna in den smile
*Stolsvärme fram
*Sitter en japsdämpare på den sen förra ägaren har inte har tid eller ork till att byta den. Ifall det är ett + hos någon men hos mig är det ett - !

Nu till det negativa
En bussning måste bytas och vindrutan(spricka) rost på vänster fram skärm och höger bakskärm.

Vad tror ni?

OBS, BILDEN LÅNAD men det är exakt en sån med samma färg förutom att det sitter 16"s org på min som brukar sitta på PASSAT v5-motion

TACK ! cool

Gå in på Blocket och kör samma årsmodell, motor, mil, ungefär samma utrustning. De som legat kvar länge ligger för högt i pris. Ta därför ut snittet av Blocket-bilarna du kan tänka dig ligger nära i skick och ta av några tusen.

Sen tar du bort 5000 för fyra nya däck, och ytterligare om det inte finns vinterdäck. Sen tar du bort 1500 för vindrutan och vad det kostar att byta bussningen på verkstad.

Att det finns en stereo som tar cd förutsätter man, det är inte värt något extra.

Är besiktning och skatt närmare än 6 månader i tiden blir det svårt att sälja överhuvudtaget.

Vetifan, 5000 finns däck som är billigare o bra för mindre än 1250kr/däcken. Bilen är skattad och besiktad. Skatt till feb och bes till dec smile Tack för ditt svar smile

Folk vill helst slippa kopa nya dack det forsta de gor, sa aven om det finns billigare dack far man nog dra av lite extra for att folk ska orka gora sig det besvaret. Det finns formodligen en hel del Golfar med bra dack som de koper istallet annars.

32 Inlägg
3 juli 2011
Hej
vad kan man kanske få för denna??
Hela bilen är omlackerad + alla plast detaljer är nya även fram lyktorna är bytade.Detta av bilia i Malmö.
13.7 t mil.Såklart full service historik.
http://www.garaget.org/patrik_S
Senast redigerat av Patrik_S (3 juli 2011)

34 Inlägg
3 juli 2011
PITSTOP skrev:
Har en Mercedes S280 automatic från 1970. Sv såld o 9050mil. All historik o dokument med följer. Få ägare.
Bilen är original benvit men jag bytte färg på den till diamantvit metalic (årets Mercedes färg) och bytt rutan till en orignail Mercedes ruta (dokument på allt finns) nya däck med tidsenliga nya däck.
Inv är den helt renoverad för ca 5år sen. Alla gummi samt krom lister är förnyade mm mm bilen är i ny skick fast snyggare smile
Vad är den värd?

kan du fixa en bild på mercan?

-
121 Inlägg
3 juli 2011
Memme skrev:
Andromeda - du får 2500 för 9000 med 2.3T som du har.. smile Du känner ju till att Saab har STORA problem, och inga reservdelar tillverkas snart (A)

Det märks att du inte är påläst. Saab kommer vara tvunga att tillverka delar till sina bilar i flera år framöver. Vad spelar det annars för roll? Det kommer finnas gott om icke-orginal-delar.

/T

//Tobias

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 juli 2011
t_obf skrev:
Memme skrev:
Andromeda - du får 2500 för 9000 med 2.3T som du har.. smile Du känner ju till att Saab har STORA problem, och inga reservdelar tillverkas snart (A)

Det märks att du inte är påläst. Saab kommer vara tvunga att tillverka delar till sina bilar i flera år framöver. Vad spelar det annars för roll? Det kommer finnas gott om icke-orginal-delar.

/T

Vi skojar bara lite smile

-
121 Inlägg
3 juli 2011
Andromeda skrev:
t_obf skrev:
Memme skrev:

/T

Hah, jag hoppas det! Kommer vara mycket bil för pengarna när folk börjar tok-sälja! smile

/t

//Tobias

87 Inlägg
3 juli 2011
Sarge skrev:
Besmir skrev:
Andromeda skrev:

Folk vill helst slippa kopa nya dack det forsta de gor, sa aven om det finns billigare dack far man nog dra av lite extra for att folk ska orka gora sig det besvaret. Det finns formodligen en hel del Golfar med bra dack som de koper istallet annars.

Frågan var fortfarande vad är min bil värd inte kolla hur mkt de ligger på blocket? ska nämligen sälja den då den bara står just nu. Men till en vettig person så kommer ett vettig pris.

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 juli 2011
Besmir skrev:
Sarge skrev:
Besmir skrev:

Frågan var fortfarande vad är min bil värd inte kolla hur mkt de ligger på blocket? ska nämligen sälja den då den bara står just nu. Men till en vettig person så kommer ett vettig pris.

"Ok" roll

Den är antagligen värd mindre än vad de står i på Blocket eftersom bilarna som ligger ute är just osålda. De som ligger rätt i pris försvinner snabbt. Och oavsett vad du tycker vill köparen dra av för nya däck, och inte de billigaste regummerade Tjing-tjongdäcken. Då köper han/hon en bil med däck istället.
Det är inte kul att sälja bil...

438 Inlägg
3 juli 2011
Hej smile

Vad tror ni jag kan få för min volvo?

http://www.garaget.org/?car=222250&image=2315393

Hela motorn renoverad med nya lager och ringar av bra kvalitet, alla spel uppmätta och kontrollerade efter volvo verkstads handbok,
Extraktor grenrör med 2,5 tums hela vägen,
Ny koppling vid motor bytet,
omlackad i januari i år, bara utvändig lackad och motorutrymmet målat svart,
Rostlagad mycket!
bra däck runt om
Den är sänkt 40 mm fram och bak

men info finns på bilens sida

MVH VAnd3rsson

341 Inlägg
3 juli 2011
Vad tror ni om värdet på denna? smile

https://www1.garaget.org/archive/106/105304/237094/237094-2387909.jpg

Bilen är helt fullutrustad då han som ägde den innan mig skulle ha alla extratillbehör som fanns till bilen. Endast 2 ägare, första ägaren var en talkshowartist i USA. Jag importerade den själv efter att ha varit över och kollat på den.

Den har 427hk och inte 404 som övriga corvette C6:or då denna är chippad från fabrik

1 av 200 handbyggda corvette C6:or av denna modell (varav 75 cabbar och 125 targa) ovanligt med denna är att den handbyggdes i numrerade exemplar till samlare och kändisar i USA och tillverkades endast i denna färgkombination. Enda i Sverige av denna modell.

*Sportstolar i kashmirläder
*Tvåfärgade dörrsidor och panel i kashmirläder
*Största navigation
*DVD
*Satellitradio
*Head-up display
*Premium Bose stereo
*Elektriskt justerbar teleskopratt
*El cab
*Daytona sunset orange metallic
*Cab i kashmirtyg
*2010:ans fälgar sitter monterade
*SOS-knapp
och mycket mer utrustning

Nyligen polerad och lackskyddad hos firma.
Senast redigerat av Perzzon90 (3 juli 2011)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 juli 2011
t_obf skrev:
Andromeda skrev:
t_obf skrev:

/T

Hah, jag hoppas det! Kommer vara mycket bil för pengarna när folk börjar tok-sälja! smile

/t

Det var självklart på skoj, då jag är själv en Saab älskare. smile Men kör förtillfället Volvo tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

87 Inlägg
3 juli 2011
Perzzon90 skrev:

http://www1.garaget.org/archive/106/105 … 387909.jpg

Bilen är helt fullutrustad då han som ägde den innan mig skulle ha alla extratillbehör som fanns till bilen. Endast 2 ägare, första ägaren var en talkshowartist i USA. Jag importerade den själv efter att ha varit över och kollat på den.

Den har 427hk och inte 404 som övriga corvette C6:or då denna är chippad från fabrik

1 av 200 handbyggda corvette C6:or av denna modell (varav 75 cabbar och 125 targa) ovanligt med denna är att den handbyggdes i numrerade exemplar till samlare och kändisar i USA och tillverkades endast i denna färgkombination. Enda i Sverige av denna modell.

*Största navigation
*DVD
*Satellitradio
*Head-up display
*Premium Bose stereo
*El cab
*Cab i kashmirtyg
*SOS-knapp

Jag hade gett min ena kula och ca 300k smile

Forummoderator
18 315 Inlägg
9 juli 2011
Besmir skrev:

Fullutrustad
*el-hissar runt om
*el-speglar
*recaro sportstolar
*AC - kyler väldigt bra
*Stolsvärme fram

Nu till det negativa

Vad tror ni?

TACK ! cool

Kollade precis så dessa. En kompis ska sälja en...
Verkar inte vara så lättsålda?
http://www.blocket.se/skaraborg/Golf_GT … 15&w=3

Under 30000:- får du nog vara beredd på att gå.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 656 Inlägg
9 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
Besmir skrev:

Fullutrustad
*el-hissar runt om
*el-speglar
*recaro sportstolar
*AC - kyler väldigt bra
*Stolsvärme fram

Nu till det negativa

Vad tror ni?

TACK ! cool

nej tyvärr är ju inte golfs busigare modeller nått vidare lättsålda om man itne pratar och säljer till ett vw freak

265 Inlägg
9 juli 2011
vad tror ni? rätt pris?
http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S40_2 … 11&w=3

"Bilen är utrustad med:
* Halvskinn (mörkt)
* Sportpaket (Pianolackerade detaljer både in- och utvändigt samt styvare och lite lägre fjädrar)
* Sportvinge (ingår i sportpaketet)
* Abs bromsar
* Antisladdsystem
* Elhissar fram/bak
* Elspeglar
* Eluppvärmda speglar & stolar
* Farthållare
* Färddator
* Klimatkontroll ACC
* Dimljus fram och bak
* Rök och djurfri
* Volvo orginal 16" aluminiumfälgar med vinterdäck

Utöver orginal:
* 17" SVF fälgar med 2 nya sommar däck och 2 som är bra
* Vita positionsljus
* JVC huvudenhet
* Mutant högtalare i hela bilen
* Sportluftfilter
* Nya volvo emblemet på bagageluckan

Bilen är nybesiktigad, skattad och har nyligen bytat bromsbelägg både fram och bak."

MIL: 23 xxx

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

s0l0m0n
9 juli 2011
Perzzon90 skrev:

http://www1.garaget.org/archive/106/105 … 387909.jpg

*Största navigation
*DVD
*Satellitradio
*Head-up display
*Premium Bose stereo
*El cab
*Cab i kashmirtyg
*SOS-knapp

Som en annan sade så bra, 300k och min högra pungkula.

Hade varit kul att se vad min bil värderas till av er här på garaget smile

Är en Mazda Rx7 från -97.
Är inom någon vecka nybesiktigad och skattad. Gått ca 8,000mil och motorn renoverades för ca 700 mil sedan. Går ritkigt jämnt och fint!
Motorn är i princip original förutom apexi avgassystem och apexi luftfilter. Sitter en RE-A box som ändrar mappen en aning för att få den lite mer stabil med laddtryck.
Utvändigt sitter det ett komplett Veilsidepaket där vartenda skarv är igenspacklad för att få en clean look. En R-magic vinge, RE-A motorhuv, frogeyes och cup-speglar är även eftermonterat. 19" Mania Monaco fälgar skodda med Cooper 265/30 som är som nya.
Lacken är en mörkgrå färg med flake-effekt. Glittrar fint i solen!
Insidan är snart klar där det tryckts in ett ljudbygge bestående av 4 par 6.5" koax, 6par 6.5" kit, 4st 12" basar i formgjuten låda, 3st DVD-skärmar med mera. En bult-in bur från cusco, endast bågen bakom stolarna, så är inte i vägen det minsta, samt lätt att plocka ur innan besiktning.

Det enda negativa jag märkt av är att den skrapar lite på 5an om man är lite för våldsam när den ska i, vid lugna växlingar inga som helst problem.

Här kommer en bild (finns fler på min sida):
https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66126/66126-ce3d97a6620c06ad3519afd639206af5.jpg

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
Besmir skrev:

Fullutrustad
*el-hissar runt om
*el-speglar
*recaro sportstolar
*AC - kyler väldigt bra
*Stolsvärme fram

Nu till det negativa

Vad tror ni?

TACK ! cool

Nej, och behöver bilen dessutom både sommar- och vinterdäck får man nog gå ned väldigt lågt när det är svårt att sälja kompletta bilar t o m. Men Besmirs är ju mycket mer värd än alla andra Golfar på Blocket. För den har Recarostolar och en CD-spelare. Skit i att rutan måste bytas och att 8 däck måste inköpas.

Texten kan innehålla spår av ironi smile
Senast redigerat av Andromeda (9 juli 2011)

438 Inlägg
9 juli 2011
Hej! då försöker jag igen tongue

Vad tror ni jag kan få för min volvo?

http://www.garaget.org/?car=222250&image=2315393

Hela motorn renoverad med nya lager och ringar av bra kvalitet, alla spel uppmätta och kontrollerade efter volvo verkstads handbok, allt är dokumenterat med bilder
Extraktor grenrör med 2,5 tums hela vägen,
Ny koppling vid motor bytet,
omlackad i januari i år, bara utvändig lackad och motorutrymmet målat svart,
Rostlagad mycket!
bra däck runt om
Den är sänkt 40 mm fram och bak

men info finns på bilens sida

MVH VAnd3rsson

34 Inlägg
10 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
Besmir skrev:

Fullutrustad
*el-hissar runt om
*el-speglar
*recaro sportstolar
*AC - kyler väldigt bra
*Stolsvärme fram

Nu till det negativa

Vad tror ni?

TACK ! cool

20-25000 max.tyvärr.

Sök