3211
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

2 656 Inlägg
7 augusti 2011
men vissa här anser att  allabilar som inte e nybes och skattade ska ges bort!smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
7 augusti 2011
ekelund88 skrev:
men vissa här anser att  allabilar som inte e nybes och skattade ska ges bort!smile

Är inte bilen nybesiktad är det ett lotteri att köpa den anser jag. Min åsikt. Du behöver inte hålla med. Msåte den skattas drar man bort skatten på priset.

1 283 Inlägg
7 augusti 2011
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:

Är inte bilen nybesiktad är det ett lotteri att köpa den anser jag. Min åsikt. Du behöver inte hålla med. Msåte den skattas drar man bort skatten på priset.

Håller med till fullo, värsta är nästan folk som säger "Inte besiktad men kommer gå igenom" om det är så enkelt så varför gör dom det inte bara?

2 656 Inlägg
7 augusti 2011
Vita_Vargen skrev:
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:

Håller med till fullo, värsta är nästan folk som säger "Inte besiktad men kommer gå igenom" om det är så enkelt så varför gör dom det inte bara?

tid ork lust e ett par faktorer :p

1 283 Inlägg
7 augusti 2011
ekelund88 skrev:
Vita_Vargen skrev:
Andromeda skrev:

Jo men om man har en bil som man skulle kunna sälja för typ 6000 kr besiktad, men säljer den för 3000 kr för att man inte orkar besikta den? tongue

2 656 Inlägg
7 augusti 2011
Vita_Vargen skrev:
ekelund88 skrev:
Vita_Vargen skrev:

Jo men om man har en bil som man skulle kunna sälja för typ 6000 kr besiktad, men säljer den för 3000 kr för att man inte orkar besikta den? tongue

så kommer andromeda eller va han heter o vill dra av 2000 på skatten som inte ingick så e man nästan på + - noll igen smile förstår du mitt tänk?

16 197 Inlägg
7 augusti 2011
ekelund88 skrev:
Vita_Vargen skrev:
ekelund88 skrev:

så kommer andromeda eller va han heter o vill dra av 2000 på skatten som inte ingick så e man nästan på + - noll igen smile förstår du mitt tänk?

vill man verkligen ha en bil så betalar men det priset säljaren vill ha för den...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Rumpmas
3 860 Inlägg
7 augusti 2011
ekelund88 skrev:
Vita_Vargen skrev:
ekelund88 skrev:

Men besikta bilen då ditt lata skrälle smile

Är det bara att rulla igenom den får du väl göra som alla andra och flexa från jobbet. Tar ju bara en kvart att besikta den och du slipper reducera priset.

Jag skulle tro att det hör till ovanligheten att inte resonera som mig på den här punkten, en obesiktad bil är inte värd lika mycket som samma bil i besiktat skick, och en bil som inom kort behöver skattas för 2000 spänn är värd 2000 mindre än samma bil nyskattad.
Senast redigerat av Andromeda (7 augusti 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
7 augusti 2011
evilaudio skrev:
ekelund88 skrev:
Vita_Vargen skrev:

vill man verkligen ha en bil så betalar men det priset säljaren vill ha för den...

Sist jag köpte bil betalade jag vad säljaren ville ha. Men den var nybesiktad och skatten var precis betald. Den avvek heller inte från det beskrivna skicket.

111 Inlägg
19 augusti 2011
http://www.blocket.se/kalmar/Bmw_325_Tu … 18&w=2 Vad är min bil värd grabbar? 75 kan väll onekligen vara för mycket. fel årstid? Mvh

Bmw turbo.

MustangSam
41 Inlägg
20 augusti 2011
Godkväll boys!

Vad skulle man kunna sätta för utgångspris på denna Mustang? http://www.garaget.org/?car=256985&image=2430088, Orkar inte lägga ut den med "Pris: BUD" då man 9/10 gånger får emails från trötta fyndsökare.

Tack på förhand! /Sam

Nörd
4 Inlägg
24 augusti 2011
Tjoflöjt grabbar och töser!

Kamremmen gick på min kära Passat och det kan inte betala sig att fixa det/byta motorn, det skulle landa på 20.000:- och bilen är inte värd mer än 35-40k i gott skick så, blir till att löpa annat istället! Men jag undrar lite vad jag skulle kunna få för liket då jag förstått att om man är händig och kan byta motor själv så kan man fynda sådana här lik och fixa det själv, så till rätt köpare kan jag kanske ändå få en slant?

Det är en:
VW Passat -99 1.8T Kombi
17500mil
Besiktad utan anmärkning
Nyligen bytt ett helt paket med 12 länkarmar fram
Splitt ny framruta
Sommardäck använda 2 säsonger på vw alufälg
Vinterdäck använda 1 säsong
I övrigt är bilen i princip fullutrustad. ECC, farthållare, elhissar, makeupspegel etcetc

Så som sagt, vad tror det kollekiva intellektet på garaget att jag kan få för detta lik? Den befinner sig i Skåne smile

Tack på förhand!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 augusti 2011
Memme skrev:
Då priserna ser lite CP ut på blocket så undrar jag lite vad min s60 2.4 140 hk - 02 ligger på..

Skattad och Bes i Maj
14200 mil.
Helskinn
16" Alu året runt däck, HELT nya. Körda kanske 50 mil.
Komplett ifylld servicebok nästan, missat en service.
Skinnklädsel (svart)
ABS
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare, Sidoairbag Antisladdsystem
El-hissar
Elspeglar 
Fjärrstyrt c-lås med larm
Färddator
Kamrem bytad 09, och vid 12800.

Riktig fräsh.

Minus är väl.

Ingen farthållare
Vid vindrutetorkare bak.
Import.

Slängde ut denna idag med 55k, men då följde självklart 19" med helt nya däck!
Senast redigerat av Memme (29 augusti 2011)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

142 Inlägg
25 augusti 2011
Memme skrev:
Memme skrev:
Då priserna ser lite CP ut på blocket så undrar jag lite vad min s60 2.4 140 hk - 02 ligger på..

Skattad och Bes i Maj
14200 mil.
Helskinn
16" Alu året runt däck, HELT nya. Körda kanske 50 mil.
Komplett ifylld servicebok nästan, missat en service.
Skinnklädsel (svart)
ABS
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare, Sidoairbag Antisladdsystem
El-hissar
Elspeglar 
Fjärrstyrt c-lås med larm
Färddator
Kamrem bytad 09, och vid 12800.

Riktig fräsh.

Minus är väl.

Ingen farthållare
Vid vindrutetorkare bak.
Import.

Slängde ut denna idag med 55k, men då följde självklart 19" med helt nya däck!

ja har du tur så kommer det nån korkad människa å betalar detta pris för din bil, men enligt mig är volvo fruktansvärt övervärderade.fattar in hur folk vill betala så mycket för en 10 år gammal bil som slukar bränsle.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 augusti 2011
Peggy - BMW eller Mercakåt?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

142 Inlägg
25 augusti 2011
Memme skrev:
Peggy - BMW eller Mercakåt?

inget av det faktiskt ha ha! viva la france! är man nog o ratta en fransos smile vilket inte många vågar sig på.

22 Inlägg
25 augusti 2011
Har ett liknande problem som Zed850GLT

Min Saab 9-3 går på tre cylindrar, kompressionen har försvunnit från ettan.

Jag tänkte att jag skulle få 10 000 av nån händig som kan fixa till den själv, men det är heldött. Jag skrämmer tydligen bort skambudarna också.

http://www.blocket.se/vi/35606062.htm

Vad ska jag begära? Eller rättare sagt; hur mycket blir jag tvungen att gå ner för att bli av med den?

2 656 Inlägg
25 augusti 2011
Anen skrev:

Jag tänkte att jag skulle få 10 000 av nån händig som kan fixa till den själv, men det är heldött. Jag skrämmer tydligen bort skambudarna också.

Vad ska jag begära? Eller rättare sagt; hur mycket blir jag tvungen att gå ner för att bli av med den?

för att göra en jämförelse så köpte min syster en 9-3 aero med rasad turbo för 3000 kr med 16000 mil på mätaren = och du har ett betydligt värre problem att fixa + den har gått 26000 mil så räkna inte med mer än max 5000

6 691 Inlägg
25 augusti 2011
5-6 tusen..måste ju lyfta och renovera/byta topp kanske kolvringarna också. Bara det kostar

De/Dem

945 Inlägg
25 augusti 2011
Anen skrev:

""This car is being sold on location only. I do not want any bad checks in my mail from foreign countries. Such offers will be ignored. ""

Seriöst? lol
Sen är du för ärlig och rak på sak i annonsen. Håll dig till motorproblem.
Det där med exakt vilken cylinder osv ska du hålla för dig själv.
Självklart ska du inte kunna mer än så. Ta bort "motorproblem" i rubriken också.

Lägg till i slutet: Först till kvarn!

edit: eftersom det hör till idag så kan du ju skriva att du bara kan svenska också.. roll
Senast redigerat av Bjare (25 augusti 2011)

Sök