2262
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Självlärd
3 083 Inlägg
30 augusti 2011
SimonFox skrev:
Inte värd ett skit!!!!!

Kanske inte i dina ögon. Men du kanske kör runt i en sprillans ny bil...Totalt onödig kommentar

EDIT:
Han var visst avstängd
Senast redigerat av Volvo142_73a (30 augusti 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 augusti 2011
Volvo142_73a skrev:
SimonFox skrev:
Inte värd ett skit!!!!!

Kanske inte i dina ögon. Men du kanske kör runt i en sprillans ny bil...Totalt onödig kommentar

EDIT:
Han var visst avstängd

Tror han menade ang Audin ovanför .
Men onördig kommentar ja
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (30 augusti 2011)

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
30 augusti 2011
Nybergrobin skrev:
Audi 80 1,8s 1989,    36000mil

Nybes ua anmärkning idag, rosthål i framskärm och lite småfläckar på andra ställen (inget aggresivt)
Nyrenoverad framvagn, nya vinterdäck och nya sommardäck.

Problem: måste hålla i växelspaken annars hoppar växeln

Edit: fullt fungerande växellåda följer med

Jag hade inte gett dig nått faktiskt. Audi som gått 40 tusen nästan + kass växellåda/synkringar + rost,
Hade sålt bilen i delar hellre. Tror du tjänar mer på det. alla lysen, bensinpumpar, generator, m.m

C H E V R O L E T <3

Forummoderator
18 318 Inlägg
30 augusti 2011
Min LeBaron ska väck tyvärr. Efter bara 3 veckor har jag tröttnat på att släpa omkring ungarna i en 2-dörrars bil. Inte praktiskt! Kör 300C:n tsv men den ska ju ställas undan för vintern om en månad då skatten går ut...

Vad ska man ta för en så ovanlig bil? 13500 mil. Lackskador finns men absolut ingen rost eller ens dörruppslag! Ska bes snart så jag gör väl det. Stora maskinen, en 3-liters V6.

Ska man skriva: Standardutrustad med automatlåda, helskinn, elhissar, elstol, elspeglar, färddator, kompass, diverse mätare, ställbar intervalltorkare. Rullar på mycket låga varv i 110 km/h och drar bara knappt litern som jag kör.

Svårt. Kan man skriva byte typ Volvo S70/940 eller MB W124/W201 med kravet automat eller ska man strunta i det? Eller bara skriva: byte svenssonbil 4d med aut...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 042 Inlägg
30 augusti 2011
Dieselsmurfen skrev:
Min LeBaron ska väck tyvärr. Efter bara 3 veckor har jag tröttnat på att släpa omkring ungarna i en 2-dörrars bil. Inte praktiskt! Kör 300C:n tsv men den ska ju ställas undan för vintern om en månad då skatten går ut...

Vad ska man ta för en så ovanlig bil? 13500 mil. Lackskador finns men absolut ingen rost eller ens dörruppslag! Ska bes snart så jag gör väl det. Stora maskinen, en 3-liters V6.

Ska man skriva: Standardutrustad med automatlåda, helskinn, elhissar, elstol, elspeglar, färddator, kompass, diverse mätare, ställbar intervalltorkare. Rullar på mycket låga varv i 110 km/h och drar bara knappt litern som jag kör.

Svårt. Kan man skriva byte typ Volvo S70/940 eller MB W124/W201 med kravet automat eller ska man strunta i det? Eller bara skriva: byte svenssonbil 4d med aut...

Det är ju inte lättaste bilen att sälja i Swe.
Har du otur kan du få vänta mer än 2 mån.
Skriv ej att den går i låga varv i 110. Skriv istället vad det är för låda. tex 700 låda. nämn istället typ
0.97L 110km/h eller liknande.
Gör inte annonsen för invecklad. lätt o smidig, Bra bilder är A & O.
Nämn dom fel som köparen " bör " veta. resten av små grejjerna får köparen upptäcka.
Pris på en sådan är ju rätt varierande.
Men någonstans mellan ( storartat nu ) 15 - 30 tusen.
testa annars typ. 30 tusen med viss prutmån.
Vad gav du själv för bilen om man får fråga ?  smile
Din e ju rätt ovanlig utan Cab !

C H E V R O L E T <3

Forummoderator
18 318 Inlägg
30 augusti 2011
Children-Of-Bodom skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Det är ju inte lättaste bilen att sälja i Swe.
Har du otur kan du få vänta mer än 2 mån.
Skriv ej att den går i låga varv i 110. Skriv istället vad det är för låda. tex 700 låda. nämn istället typ
0.97L 110km/h eller liknande.
Gör inte annonsen för invecklad. lätt o smidig, Bra bilder är A & O.
Nämn dom fel som köparen " bör " veta. resten av små grejjerna får köparen upptäcka.
Pris på en sådan är ju rätt varierande.
Men någonstans mellan ( storartat nu ) 15 - 30 tusen.
testa annars typ. 30 tusen med viss prutmån.
Vad gav du själv för bilen om man får fråga ?  smile
Din e ju rätt ovanlig utan Cab !

Jag gav 8000 plus skatt. Alltså 8829:- riksdaler. Tänkte nog prova 19500:-
Bra idé med lådan! Ska kolla upp det! Maskinen är ju en Mitsubishi så lådan är säkert det med då den växlar mjukt.

Och visst: Den är sjukt ovanlig... Folk glor skallen ur sig när jag är ute och kör!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

45 Inlägg
31 augusti 2011
Lite offtopic men tänkte se om man kunde få ett litet råd smile

Tänke skrota en bil som blev krashad och hade ett par helt ok 16" alufälgar på. En av dom är nu helt kass. Frågan är nu, borde jag skrota den med en uppsättning rostiga plåtfälgar med sommardäck på som har ca 4mm respektive 5 mm kvar eller med alufälgarna? Plåtisarna är ok allihop men alufälgarna kan jag ju i stort sett bara sälja två av. Vilket är mest värt går det ens sälja enbart två alufälgar hmm ? Någon som kanske vill ha dem till en kärra eller något. Alu fälgarna gav jag 3.5k för. (skroten vill ha en komplett bil om jag ska få något för den)

Mvh Edvin
Senast redigerat av Edvin (31 augusti 2011)

Cupra_
31 augusti 2011
Min Z4 ska säljas till våren.

6900mil, helskinn, 2004, regnsensor, backsensorer, inga bucklor eller repor, 19" fälgar, nybesiktad och skattad. Servad enligt bok på BMW.

Svårt att sätta ett vettigt pris då det varierar från ca130 till dryga 200 med de milen och utrustningen. Det enda som kan ligga den i fatet är väl att det är en import, men den har varit i Sverige sedan -05 iaf..

87 Inlägg
31 augusti 2011
Tjenare! Har fått mig en ny bil men köpte den då jag fick den billigt. Köpte den för 21k av en kompis p.g.a ABS:n men storebrodern min har fixat det. Det handlar alltså om en BMW 318 e46 - 2000 års modell. Invändigt hel o fin ser ut som ny. Utvändigt lite rost på vänster framskärm ytterst lite och höger bakskärm har det också börjat på. Ingenting man lägger märket till då den är svart. Bilen är utrustad med allt vanliga elhissar,stolsvärme,abs,airbag,antispinn,xenon angeleyes, sitter ett par M3 EVO replikor på den 18" med lågprofilsdäck, nya runt om byttes förra veckan, tonade rutor(proffs tonade). Bilen har gått precis 28000mil men hörs ingenting från motorn och växellådan växlar fint osv. Känns defintivt inte som om att den gått 28000mil. Servicerna skötta och allting bra då min bror har fixat denna bilen till f.d ägaren i 5 ½ år. Tacksam för svar:) Ha de bra!
Senast redigerat av Besmir (31 augusti 2011)

Cupra_
31 augusti 2011
Om den är inte är servad på auktoriserad verkstad, har gått så långt, har begynnande rost och den minsta motorn så tycker jag att 20-25 är ett ganska rimligt pris? Folk betalar ju inte mkt extra för feta hjul och tonade rutor tyvärr.. Är den skattad och besiktad?
Senast redigerat av Deception (31 augusti 2011)

5 042 Inlägg
31 augusti 2011
Besmir skrev:
Tjenare! Har fått mig en ny bil men köpte den då jag fick den billigt. Köpte den för 21k av en kompis p.g.a ABS:n men storebrodern min har fixat det. Det handlar alltså om en BMW 318 e46 - 2000 års modell. Invändigt hel o fin ser ut som ny. Utvändigt lite rost på vänster framskärm ytterst lite och höger bakskärm har det också börjat på. Ingenting man lägger märket till då den är svart. Bilen är utrustad med allt vanliga elhissar,stolsvärme,abs,airbag,antispinn,xenon angeleyes, sitter ett par M3 EVO replikor på den 18" med lågprofilsdäck, nya runt om byttes förra veckan, tonade rutor(proffs tonade). Bilen har gått precis 28000mil men hörs ingenting från motorn och växellådan växlar fint osv. Känns defintivt inte som om att den gått 28000mil. Servicerna skötta och allting bra då min bror har fixat denna bilen till f.d ägaren i 5 ½ år. Tacksam för svar:) Ha de bra!

Helt ärligt så bilen har ju gått långt !
Det är ju det som oftast gör att folk inte vill köpa.
Med dom milen tycker inte jag att 21 tusen är så billigt. tex på blocket. En annan 318 för 30 tusen kr. gått 19 tusen mil. finns några till som ligger däromkring. Sen rosten. Spelar ju ingen roll om det inte syns ??  roll   Den finns ju där o det är det man bryr sig om.
Jag hade nog inte tagit så mycket mer än va jag betalt för bilen.
Sen hur långt har tex kamkedjan gått ? Eller rem. minns ej på 318.

C H E V R O L E T <3

2 415 Inlägg
31 augusti 2011
Då måste jag kolla läget på min beta också, som ligger ute!
Audi A6 Quattro 1995 model.
nya belägg fram
nytt hjul lager
service gjord av mig (ink olja,filter o luft filter)
27 tusen på rullen.
fina sommar däck på alu 18" (ZR)
hyffsade vinter på alu året runt däck
Manuell.
xenon
snart eftermonterade dimljus

vad tror ni man får för en sådan här skönhet!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

87 Inlägg
1 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:
Besmir skrev:

Helt ärligt så bilen har ju gått långt !
Det är ju det som oftast gör att folk inte vill köpa.
Med dom milen tycker inte jag att 21 tusen är så billigt. tex på blocket. En annan 318 för 30 tusen kr. gått 19 tusen mil. finns några till som ligger däromkring. Sen rosten. Spelar ju ingen roll om det inte syns ??  roll   Den finns ju där o det är det man bryr sig om.
Jag hade nog inte tagit så mycket mer än va jag betalt för bilen.
Sen hur långt har tex kamkedjan gått ? Eller rem. minns ej på 318.

Javisst absolut är det så smile Nästan allt är nytt på bilen sen f.d ägare förutom miltalen då smile Visst är det så att miltalen kan skrämma en. Tittade också nyss på blocket ifall det är den gröna du menade. Konstigt nog var det bara den som låg i det låga priset. Kanske det är något med bilen som ej ägaren har nämnt. Har tänkt nämligen funderat på att lägga ut bilen till salu. Tack så jätte mkt för ditt svar smile

MustangSam
41 Inlägg
1 september 2011
Tjenare boys, skriver nu en lite mer detaljerad beskrivning utav bilen.

1999 Ford Mustang GT Cab
Gått ca 18,000 mil (Kan vara som alla andra o säga att det är bara motorväg men det spelar ingen roll)

Styling: Ny frontbumper från roushperformance, proffslackad på special mustangshop i USA.
Krom grillar (Hood scoop, between the eyes, läppen) Custom hoodscoop (1999 års modell hade ej utåtgående grill). Custom strålkastare, etc.
övrigt:
* Koppling bytt
* Ljuddämpare bytt från original -> Flowmaster super 44 x2
* Original stereon uttagen och ersatt av en pioneer. Med Mach 400 ljudsystem runtomm.
* 17" GT fälgar
* Nya däck 245
* Ny växelspaksknopp!

Nu har ni lite mer att gå på, (säkert glömt något men nvm)

(http://www.garaget.org/?car=256985&image=2430086)

Tack på förhand! /Millenium

876 Inlägg
5 september 2011
Hej!

Behöver hjälp med att värdera en bil som en bekant har haft stående sedan 1999.

Bilen är en BMW Touring 2000 -73 med 12000 mil på mätaren. 3 ägare sedan ny och stått i varmgarage sedan 1999. All dokumentation finns på bilen. Den är i väldigt fint skick. Endast några små rostfläckar som skall åtgärdas innan försäljning samt servas så allt funkar.

Så vad tror ni man kan få för den?

5 042 Inlägg
6 september 2011
lindell90 skrev:
Hej!

Bilen är en BMW Touring 2000 -73 med 12000 mil på mätaren. 3 ägare sedan ny och stått i varmgarage sedan 1999. All dokumentation finns på bilen. Den är i väldigt fint skick. Endast några små rostfläckar som skall åtgärdas innan försäljning samt servas så allt funkar.

Oj då ! Ett samlas ex !
Jag vet faktiskt inte med jag hade inte sålt den billigt !
12mil = Knappt inkörd ens ju hahah.
3 ägare med - varav en är bilfirman?
Så med andra ord 2 "riktiga" ägare.

Fixa bilen i toppskick o sälj dyrt ! Det hade jag gjort.
Det är nog inte lättaste bilen att sälja men ha tålamod !

C H E V R O L E T <3

2 415 Inlägg
6 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:
lindell90 skrev:
Hej!

Oj då ! Ett samlas ex !

+ sälj den absolut inte till vem som hälst.!!
eller så fixar ni det och låter den stå ennu längre!

5 042 Inlägg
6 september 2011
Tryck_o_pys skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
lindell90 skrev:
Hej!

Oj då ! Ett samlas ex !

Också ett bra anternativ. Låt den stå 10 år till så e den värd ännu mer ! smile

C H E V R O L E T <3

2 415 Inlägg
6 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Oj då ! Ett samlas ex !

Också ett bra anternativ. Låt den stå 10 år till så e den värd ännu mer ! smile

exakt. antingen så stiger den eller så ligger den kvar som den gör nu! eller så får du otur så kommer det helt plötsligt fram en jävla massa liknande bilar!

876 Inlägg
6 september 2011
Okey, då skall jag noga lägga ner lite tid på den. Av dem tre ägarna så är troligen en bilfirma och den tredje är dottern till dem första ägarna så den har varit i släkten smile Skall ut och kolla på den igen på fredag och försöka få igång den smile

Men kan ni ge en siffra på vad man skulle kunna få för den fram mot våren? smile
Senast redigerat av lindell90 (6 september 2011)

Sök