3155
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 september 2011
lindell90 skrev:
Okey, då skall jag noga lägga ner lite tid på den. Av dem tre ägarna så är troligen en bilfirma och den tredje är dottern till dem första ägarna så den har varit i släkten smile Skall ut och kolla på den igen på fredag och försöka få igång den smile

Men kan ni ge en siffra på vad man skulle kunna få för den fram mot våren? smile

Vad är det för motor i ???
Beroende på skick så skulle jag påstå ca 5 - 30 - 40 tusen.
Beror på vem som köper !
Är den en riktig bmw entusiast så kan du få bra pris !

Är den i god skick i lack med ? Polera m.m så den ser fräsch ut

C H E V R O L E T <3

876 Inlägg
6 september 2011
Det är en 2,0 liters, vet inte om det är förgasare eller insprut, på 101 hk. Den är i bra skick så en polering skulle göra susen på den. Var väldigt dammig nu smile

5 042 Inlägg
6 september 2011
lindell90 skrev:
Det är en 2,0 liters, vet inte om det är förgasare eller insprut, på 101 hk. Den är i bra skick så en polering skulle göra susen på den. Var väldigt dammig nu smile

Svårt o tänka mig att den har insprut. Men man ska aldrig säga aldrig !

C H E V R O L E T <3

876 Inlägg
6 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:
lindell90 skrev:

Svårt o tänka mig att den har insprut. Men man ska aldrig säga aldrig !

Nä jag har också svårt att tänka mig det på en sån gammal smile

galen
85 Inlägg
6 september 2011
Va tror ni om min bmw e36 328 touring -97 gått 23000mil
ac funkar inte men lätt att fixa
sänk fjädrar
17"
ny front och bakre stötfångare och drag iår
skatt o bes
bilder finns på min sida fast med gamla fronten och andra fälgar

5 042 Inlägg
6 september 2011
Alla säger " lätt att fixa "
Är gasen bara slut eller ??    roll   ?
Är gasen slut så läcker ju det i systemet.
Ny gas är ej billigt + att dom byter ut packningar m.m , trycktestar .
Har du oflyt går det på 10k.

Ville bara säga det så skippa Lätt att fixa snacket i annons för dom kommer undra detsamma.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (6 september 2011)

C H E V R O L E T <3

6 691 Inlägg
6 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:

Ville bara säga det så skippa Lätt att fixa snacket i annons för dom kommer undra detsamma.

Hade en bil på jobbet idag..en AC slang sprack, vilket liv de blev.. big_smile
Lätt fixat, bara byta slang, provtrycka systemet och hoppas på att kompressorn inte tog stryk
Sen kolla att AC kylningen funkar, annars händer de grejer :>

De/Dem

galen
85 Inlägg
6 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:

ja lätt o fixa gasen är slut pga slang som är trasig annars funkar de, har redan kollat igenom så inget annat är trasigt.

5 042 Inlägg
6 september 2011
wellis skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

ja lätt o fixa gasen är slut pga slang som är trasig annars funkar de, har redan kollat igenom så inget annat är trasigt.

Nämn detta på annons då så inte folk börjar tokpruta pga detta.

C H E V R O L E T <3

876 Inlägg
6 september 2011
Skriv inte det i annonsen. Om det nu är lätt fixat, varför gör inte folk det själva? smile

galen
85 Inlägg
6 september 2011
lindell90 skrev:
Skriv inte det i annonsen. Om det nu är lätt fixat, varför gör inte folk det själva? smile

tidsbrist har annat o pyssla med än o skruva bruksbil..

...!!!???
257 Inlägg
7 september 2011
wellis skrev:
lindell90 skrev:

Förstår exakt hur du menar men att skriva "lätt fixat" i annons är enligt mig rent ut sagt skitsnack. Är det så lätt ordnat men ändå inte utfört, vad för andra saker har då säljaren struntat i att göra p.g.a. lättja/tidsbrist/ointresse?

Ska man sälja bil kan man väl iaf anstränga sig lite, annars får man gott ta att folk prutar som galningar eller att helt enkelt inget intresse finns.

Forummoderator
18 318 Inlägg
7 september 2011
Ompa2000 skrev:
wellis skrev:
lindell90 skrev:

Förstår exakt hur du menar men att skriva "lätt fixat" i annons är enligt mig rent ut sagt skitsnack. Är det så lätt ordnat men ändå inte utfört, vad för andra saker har då säljaren struntat i att göra p.g.a. lättja/tidsbrist/ointresse?

Ska man sälja bil kan man väl iaf anstränga sig lite, annars får man gott ta att folk prutar som galningar eller att helt enkelt inget intresse finns.

"AC behöver fyllas/fixas" är en klassiker som höjer mitt blodtryck. Fungerar inte denna kan man nog räkna med minst 10K för att få igång pisset. Oavsett vad säljaren tror....

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 042 Inlägg
7 september 2011
Dieselsmurfen skrev:
Ompa2000 skrev:
wellis skrev:

"AC behöver fyllas/fixas" är en klassiker som höjer mitt blodtryck. Fungerar inte denna kan man nog räkna med minst 10K för att få igång pisset. Oavsett vad säljaren tror....

1+

C H E V R O L E T <3

16 Inlägg
7 september 2011
Dieselsmurfen skrev:
Ompa2000 skrev:
wellis skrev:

Har den läckt ut fyllningen kan det räcka med byta slang eller var den läcker.Vacumsuga fylla på ny gas.Men oftast tar hela systemet stryk och bilfirmor vill lätt ha 10.
Skriv inget om ac är mitt tips.
Senast redigerat av 08an (7 september 2011)

galen
85 Inlägg
7 september 2011
va alla hakar upp sig på samma sak men ingen som kan säga ett ca pris...bilen kommer inte säljas just nu ska bes den först..

2 656 Inlägg
7 september 2011
wellis skrev:
Va tror ni om min bmw e36 328 touring -97 gått 23000mil
ac funkar inte men lätt att fixa
sänk fjädrar
17"
ny front och bakre stötfångare och drag iår
skatt o bes
bilder finns på min sida fast med gamla fronten och andra fälgar

14000

2 415 Inlägg
12 september 2011
min bror har en volvo 850 97a som har rullat 20xxxx vid köp hade den rullat 14000 mil.
helt rostfri,ny underredsbehandling. inredning är som ny. väldigt fin i lacken.
inga missljud i varken motor eller låda. går jävligt bra!

vad tror ni en den är värd?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Forummoderator
18 318 Inlägg
12 september 2011
Tryck_o_pys skrev:
min bror har en volvo 850 97a som har rullat 20xxxx vid köp hade den rullat 14000 mil.
helt rostfri,ny underredsbehandling. inredning är som ny. väldigt fin i lacken.
inga missljud i varken motor eller låda. går jävligt bra!

vad tror ni en den är värd?

Skulle noga prova att sätta ut den för 16500:- men räkna inte med att den springer iväg... Kyler AC?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 415 Inlägg
12 september 2011
glömde skriva sånt.
*ingen AC
*elspeglar
*elhissar x4

jag skulle gissa på att den skulle ligga runt 20-25 om man hade gjort en stor service o en rekond på den.
Senast redigerat av Tryck_o_pys (12 september 2011)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök