2656
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

338 Inlägg
17 september 2011
#801
Volvo s80 2.0f 15000 mil modell år 2009
Momentum pkt
vad hade ni gett för den

Audi S4 SuperCharged

1 777 Inlägg
17 september 2011
#802
Peggy_red skrev:
vad kan man begära för en peugeot 207 1,4 vti 2010 1000 mil, ja jag vet att jag kör franskt så alla fransoshatare kan hålla sig borta

Rent spontant så tror jag att du får ganska bra om du byter in en så pass ny bil!! Om du inte ska ha en dyrare så kolla va bilfirmor tar för en likvärdig o lägg dig 10-15k under;-)

// Skåne


853 Inlägg
17 september 2011
#803
Peggy_red skrev:
Johanness skrev:
Peggy_red skrev:
vad kan man begära för en peugeot 207 1,4 vti 2010 1000 mil, ja jag vet att jag kör franskt så alla fransoshatare kan hålla sig borta

Varför redan sälja en "ny" bil? Har du redan tröttnat?

för att den blev för liten med 3 ungar =/ så det hade varit bättre med 308 sw

Okej, va synd. hmm smile

Of World
3 378 Inlägg
17 september 2011
#804
Tjenare, tänkte lägga ut min bil blocket nu, till förmån av mindre bil! tongue

vad kan denna vara värd tro?

gäller en Mercedes E-class Kompressor 164hk( 200kompressor)

all utr
-EC/ACC (Dubbel,fram&bak)
-Multifuntionsratt
-Farthållare
-ESP
-DSP
-Fet färddator , som visar typ .. allt tongue (bra förklarat?) tongue
- går på 0.67 landsväg
- 6växlar manuell
- näst intill rostfri!
- Helt nya sommardäck , värde 5500kr
- vinterdäck en säsong gamla
-Taklucka med glas (elstyrd)

och massa annat tjafs som e standard på nyare bilar

bilen är från 2001 med 17000mil gått långsträckor endast å då menar jag långsträckor! (Sverige,Frankrike-Sverige,Italien,Sverige)

Inga kända fel! nybytta bromsar fram nya fjädrar fram

ska besiktigas nu tillveckan , ska själv klart bes innan jag lägger ut den :p

http://img42.imageshack.us/img42/9155/merctorsbyyyyy.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Senast redigerat av opel_vectra_gts (17 september 2011)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Medläääääm!
160 Inlägg
17 september 2011
#805
Ser ju riktigt fin ut, 55-70.000kr skulle jag gissa på smile
Men du kan säkert få mer än så! wink


749 Inlägg
17 september 2011
#806
https://www1.garaget.org/gallery/images/85/84021/84021-9726767b355fa2923c11ff5a123a784e.jpg

Vad kan jag begära för min 855 GLE 1994 30 000mil?
Har ägt bilen i ca 5 år.
All utrustning fungerar felfritt.
Bilen är i princip fullständigt rostfri.
Bilen har 140hk motorn.
Motor och växellåda läcker ej.

Bilen har
Fjärrlås med Volvo Gaurd2 larm.
Klimatanläggning.
Farthållare.
Stora färddatorn.
Stolvärme i alla säten.
Orginal CD

För nån vecka sen fick bilen nya bromsskivor och belägg fram ifrån mekonomen.
Har tidigare bytt bromsoken fram och bromsarna bak.
Nya länkarmslagringar, spindelled, hjullager, Drivknutsdamasker.
Nya sommardäck Hankook, och nästan nya vinterdäck Nokian Hakkapelitta 5.
Ny drivremsspännare.
Ny orginal värmefläkt och fläktmotstånd (fläktstyrningsenhet).
Ny dragkrok, har tidigare aldrig suttit på bilen.
Kamrem och drivrem rullar 4000mil till.
Har varit noga med service, ny bromsvätska mm.
Vevhusventilation, termostat, termostathus, rotor, fördelare och tändkablar utbytta.
Kopplingen utbytt av tidigare ägare och känns som ny.
Nya stötdämpare bak, och hjulinställning utförd i samband med utbyte av styrled.
Tonat om rutorna (seriöst) i sommar, har nog varit tonade alltid.
Senast redigerat av Bjornn (17 september 2011)


Forummoderator
18 318 Inlägg
17 september 2011
#807
opel_vectra_gts skrev:
Tjenare, tänkte lägga ut min bil blocket nu, till förmån av mindre bil! tongue

vad kan denna vara värd tro?

gäller en Mercedes E-class Kompressor 164hk( 200kompressor)

all utr
-EC/ACC (Dubbel,fram&bak)
-Multifuntionsratt
-Farthållare
-ESP
-DSP
-Fet färddator , som visar typ .. allt tongue (bra förklarat?) tongue
- går på 0.67 landsväg
- 6växlar manuell
- näst intill rostfri!
- Helt nya sommardäck , värde 5500kr
- vinterdäck en säsong gamla
-Taklucka med glas (elstyrd)

och massa annat tjafs som e standard på nyare bilar

bilen är från 2001 med 17000mil gått långsträckor endast å då menar jag långsträckor! (Sverige,Frankrike-Sverige,Italien,Sverige)

Inga kända fel! nybytta bromsar fram nya fjädrar fram

ska besiktigas nu tillveckan , ska själv klart bes innan jag lägger ut den :p

http://img42.imageshack.us/img42/9155/merctorsbyyyyy.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jag ska lägga ut en MB 230 CLK Kompressor (många Hk...) på blocket snart och hade tänkt mig 38500:- Är Sedanen högre värderad?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 318 Inlägg
17 september 2011
#808
Bjornn skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/85/84021/84021-9726767b355fa2923c11ff5a123a784e.jpg

Vad kan jag begära för min 855 GLE 1994 30 000mil?
Har ägt bilen i ca 5 år.
All utrustning fungerar felfritt.
Bilen är i princip fullständigt rostfri.
Bilen har 140hk motorn.
Motor och växellåda läcker ej.

Bilen har
Fjärrlås med Volvo Gaurd2 larm.
Klimatanläggning.
Farthållare.
Stora färddatorn.
Stolvärme i alla säten.
Orginal CD

För nån vecka sen fick bilen nya bromsskivor och belägg fram ifrån mekonomen.
Har tidigare bytt bromsoken fram och bromsarna bak.
Nya länkarmslagringar, spindelled, hjullager, Drivknutsdamasker.
Nya sommardäck Hankook, och nästan nya vinterdäck Nokian Hakkapelitta 5.
Ny drivremsspännare.
Ny orginal värmefläkt och fläktmotstånd (fläktstyrningsenhet).
Ny dragkrok, har tidigare aldrig suttit på bilen.
Kamrem och drivrem rullar 4000mil till.
Har varit noga med service, ny bromsvätska mm.
Vevhusventilation, termostat, termostathus, rotor, fördelare och tändkablar utbytta.
Kopplingen utbytt av tidigare ägare och känns som ny.
Nya stötdämpare bak, och hjulinställning utförd i samband med utbyte av styrled.
Tonat om rutorna (seriöst) i sommar, har nog varit tonade alltid.

Max 10000:- Men prova och se på 14500:- Den sista idioten är inte född!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

749 Inlägg
17 september 2011
#809
Jag köpte själv bilen för 14 000kr då bromsar mm var utslitet som de brukar va på beg bilar.
Många anser att 20 000kr är ett lämpligt pris för en välvårdad 855a.
Bara däcken jag köpt till bilen kostade mig nästa 10 000kr.
Senast redigerat av Bjornn (17 september 2011)


2 415 Inlägg
17 september 2011
#810
Bjornn skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/85/84021/84021-9726767b355fa2923c11ff5a123a784e.jpg

Vad kan jag begära för min 855 GLE 1994 30 000mil?
Har ägt bilen i ca 5 år.
All utrustning fungerar felfritt.
Bilen är i princip fullständigt rostfri.
Bilen har 140hk motorn.
Motor och växellåda läcker ej.

Bilen har
Fjärrlås med Volvo Gaurd2 larm.
Klimatanläggning.
Farthållare.
Stora färddatorn.
Stolvärme i alla säten.
Orginal CD

För nån vecka sen fick bilen nya bromsskivor och belägg fram ifrån mekonomen.
Har tidigare bytt bromsoken fram och bromsarna bak.
Nya länkarmslagringar, spindelled, hjullager, Drivknutsdamasker.
Nya sommardäck Hankook, och nästan nya vinterdäck Nokian Hakkapelitta 5.
Ny drivremsspännare.
Ny orginal värmefläkt och fläktmotstånd (fläktstyrningsenhet).
Ny dragkrok, har tidigare aldrig suttit på bilen.
Kamrem och drivrem rullar 4000mil till.
Har varit noga med service, ny bromsvätska mm.
Vevhusventilation, termostat, termostathus, rotor, fördelare och tändkablar utbytta.
Kopplingen utbytt av tidigare ägare och känns som ny.
Nya stötdämpare bak, och hjulinställning utförd i samband med utbyte av styrled.
Tonat om rutorna (seriöst) i sommar, har nog varit tonade alltid.

har den värme i sätet bak med??? väldigt ovanligt! fjärr är ju ganska vanligt på 850 enligt mig!
om den är typ 90% rostfri så, finns säkert rost bakom skärmarna. men ja skulle gissa på ca mellan 11-17 tusen ca beroende på skick invändigt o servicebok osv.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Forummoderator
18 318 Inlägg
17 september 2011
#811
Bjornn skrev:
Jag köpte själv bilen för 14 000kr.
Många anser att 20 000kr är ett lämpligt pris för en välvårdad 855a.
Bara däcken jag köpt till bilen kostade mig nästa 10 000kr.

Jag förstår dig. men ska du få sålt bilen? Plus är dock att det är den "nya" fronten. Fast dimljusen ser lite kul ut? Glöm inte att bilen gått lite för långt för en 855:a och att den är över 15 år gammal... Jaja... Prova 18500:- då men räkna inte med att den springer iväg. En V70 i fint skick med mindre på mätaren kostar mindre. Har du fungerande AC så skriv det! Kvitto på senaste renovering av denna är säkert också av intresse! ACC antar jag...

Fast och fin i lådan är plus. Inget skrap vid tokkörning heller?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

749 Inlägg
17 september 2011
#812
Tryck_o_pys skrev:
Bjornn skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/85/84021/84021-9726767b355fa2923c11ff5a123a784e.jpg

Vad kan jag begära för min 855 GLE 1994 30 000mil?
Har ägt bilen i ca 5 år.
All utrustning fungerar felfritt.
Bilen är i princip fullständigt rostfri.
Bilen har 140hk motorn.
Motor och växellåda läcker ej.

Bilen har
Fjärrlås med Volvo Gaurd2 larm.
Klimatanläggning.
Farthållare.
Stora färddatorn.
Stolvärme i alla säten.
Orginal CD

För nån vecka sen fick bilen nya bromsskivor och belägg fram ifrån mekonomen.
Har tidigare bytt bromsoken fram och bromsarna bak.
Nya länkarmslagringar, spindelled, hjullager, Drivknutsdamasker.
Nya sommardäck Hankook, och nästan nya vinterdäck Nokian Hakkapelitta 5.
Ny drivremsspännare.
Ny orginal värmefläkt och fläktmotstånd (fläktstyrningsenhet).
Ny dragkrok, har tidigare aldrig suttit på bilen.
Kamrem och drivrem rullar 4000mil till.
Har varit noga med service, ny bromsvätska mm.
Vevhusventilation, termostat, termostathus, rotor, fördelare och tändkablar utbytta.
Kopplingen utbytt av tidigare ägare och känns som ny.
Nya stötdämpare bak, och hjulinställning utförd i samband med utbyte av styrled.
Tonat om rutorna (seriöst) i sommar, har nog varit tonade alltid.

har den värme i sätet bak med??? väldigt ovanligt! fjärr är ju ganska vanligt på 850 enligt mig!
om den är typ 90% rostfri så, finns säkert rost bakom skärmarna. men ja skulle gissa på ca mellan 11-17 tusen ca beroende på skick invändigt o servicebok osv.

Jepp bilen har eluppvärmda baksäten och all utrustning fungerar.
Bilen är 100% rostfri förrutom skavmärken i nederkant på förar och passagerardörr.
Den är i ovanligt fint skick för att vara en 855a jag vet var de brukar rosta och denna har ej rostat.
Bilen är fullständigt servad, bromsvätskebyte och glykolbyten är också utförda.


749 Inlägg
17 september 2011
#813
Dieselsmurfen skrev:
Bjornn skrev:
Jag köpte själv bilen för 14 000kr.
Många anser att 20 000kr är ett lämpligt pris för en välvårdad 855a.
Bara däcken jag köpt till bilen kostade mig nästa 10 000kr.

Jag förstår dig. men ska du få sålt bilen? Plus är dock att det är den "nya" fronten. Fast dimljusen ser lite kul ut? Glöm inte att bilen gått lite för långt för en 855:a och att den är över 15 år gammal... Jaja... Prova 18500:- då men räkna inte med att den springer iväg. En V70 i fint skick med mindre på mätaren kostar mindre. Har du fungerande AC så skriv det! Kvitto på senaste renovering av denna är säkert också av intresse! ACC antar jag...

Fast och fin i lådan är plus. Inget skrap vid tokkörning heller?

Jepp den har fungerande ECC med individuell temperaturreglering för förar och passagerarsida.
ECC är aldrig renorverad i min ägo eftersom den har fungerat hela tiden, rör mm ser fina ut.
Kan mycket väl aldrig ha varit renorverad.
Men har köpt ny BOSCH värmefläkt och fläktmotstånd till den.
Dimljusen är bortplockade.
Däcken på bilden är ej de nya.
Senast redigerat av Bjornn (17 september 2011)


Forummoderator
18 318 Inlägg
17 september 2011
#814
Bjornn skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Bjornn skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/85/84021/84021-9726767b355fa2923c11ff5a123a784e.jpg

Vad kan jag begära för min 855 GLE 1994 30 000mil?
Har ägt bilen i ca 5 år.
All utrustning fungerar felfritt.
Bilen är i princip fullständigt rostfri.
Bilen har 140hk motorn.
Motor och växellåda läcker ej.

Bilen har
Fjärrlås med Volvo Gaurd2 larm.
Klimatanläggning.
Farthållare.
Stora färddatorn.
Stolvärme i alla säten.
Orginal CD

För nån vecka sen fick bilen nya bromsskivor och belägg fram ifrån mekonomen.
Har tidigare bytt bromsoken fram och bromsarna bak.
Nya länkarmslagringar, spindelled, hjullager, Drivknutsdamasker.
Nya sommardäck Hankook, och nästan nya vinterdäck Nokian Hakkapelitta 5.
Ny drivremsspännare.
Ny orginal värmefläkt och fläktmotstånd (fläktstyrningsenhet).
Ny dragkrok, har tidigare aldrig suttit på bilen.
Kamrem och drivrem rullar 4000mil till.
Har varit noga med service, ny bromsvätska mm.
Vevhusventilation, termostat, termostathus, rotor, fördelare och tändkablar utbytta.
Kopplingen utbytt av tidigare ägare och känns som ny.
Nya stötdämpare bak, och hjulinställning utförd i samband med utbyte av styrled.
Tonat om rutorna (seriöst) i sommar, har nog varit tonade alltid.

har den värme i sätet bak med??? väldigt ovanligt! fjärr är ju ganska vanligt på 850 enligt mig!
om den är typ 90% rostfri så, finns säkert rost bakom skärmarna. men ja skulle gissa på ca mellan 11-17 tusen ca beroende på skick invändigt o servicebok osv.

Jepp bilen har eluppvärmda baksäten och all utrustning fungerar.
Bilen är 100% rostfri förrutom skavmärken i nederkant på förar och passagerardörr.
Den är i ovanligt fint skick för att vara en 855a jag vet var de brukar rosta och denna har ej rostat.
Bilen är fullständigt servad, bromsvätskebyte och glykolbyten är också utförda.

Så ovanligt tycker inte jag det är. Haft många. Dessutom: Köper man en gammal 855 och har barn är dessa oftast små och då har man barnstolar. Har man äldre ungar som klarar sig utan dessa har man oftast ekonomi att köpa en modernare bil. Bilen vänder ju sig till folk som inte har pengar. Därav min (och ovan nämnda talare) något moderatare prissättning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

749 Inlägg
17 september 2011
#815
Dieselsmurfen skrev:
Bjornn skrev:
Tryck_o_pys skrev:
har den värme i sätet bak med??? väldigt ovanligt! fjärr är ju ganska vanligt på 850 enligt mig!
om den är typ 90% rostfri så, finns säkert rost bakom skärmarna. men ja skulle gissa på ca mellan 11-17 tusen ca beroende på skick invändigt o servicebok osv.

Jepp bilen har eluppvärmda baksäten och all utrustning fungerar.
Bilen är 100% rostfri förrutom skavmärken i nederkant på förar och passagerardörr.
Den är i ovanligt fint skick för att vara en 855a jag vet var de brukar rosta och denna har ej rostat.
Bilen är fullständigt servad, bromsvätskebyte och glykolbyten är också utförda.

Så ovanligt tycker inte jag det är. Haft många. Dessutom: Köper man en gammal 855 och har barn är dessa oftast små och då har man barnstolar. Har man äldre ungar som klarar sig utan dessa har man oftast ekonomi att köpa en modernare bil. Bilen vänder ju sig till folk som inte har pengar. Därav min (och ovan nämnda talare) något moderatare prissättning.

Jepp fast i verkligheten är en nyare bil inte alltid en bättre bil, jobbar som bilmek och har ständigt exempelvis V70 inne med rutna bromsar och ovårdat i motorutrymmet, kass bromsvätska, motor och servicelampor som lyser, kassa däck, ovårdad lack, rost och ägare som ej vill lägga pengar på dem.

Min bil har ju nya bromsar förmodligen i bättre skick än många nyare bilar.
Senast redigerat av Bjornn (17 september 2011)


418 Inlägg
17 september 2011
#816
Vad skulle man kunna få för en Bmw 328i -95?

Gått precis 33k, renoverad motor för 4k mil sedan, kamkedja mm, trim kammar, andra spridare, chip, sportavgas hela vägen. 17" till sommardäcken, bmw orginal med nokia hakka 4 som vinterdäck.

Nybesiktigad för 3 dagar sedan

https://www1.garaget.org/archive/153/152237/257425/257425-2434905.jpg


Finns lite rost på skärmkanter, ytrost.

Vet inte vad den kan vara värd, 15k? Kanske eller är jag fel ute? Mvh Anton N


Forummoderator
18 318 Inlägg
17 september 2011
#817
Bjornn skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Bjornn skrev:

Jepp bilen har eluppvärmda baksäten och all utrustning fungerar.
Bilen är 100% rostfri förrutom skavmärken i nederkant på förar och passagerardörr.
Den är i ovanligt fint skick för att vara en 855a jag vet var de brukar rosta och denna har ej rostat.
Bilen är fullständigt servad, bromsvätskebyte och glykolbyten är också utförda.

Så ovanligt tycker inte jag det är. Haft många. Dessutom: Köper man en gammal 855 och har barn är dessa oftast små och då har man barnstolar. Har man äldre ungar som klarar sig utan dessa har man oftast ekonomi att köpa en modernare bil. Bilen vänder ju sig till folk som inte har pengar. Därav min (och ovan nämnda talare) något moderatare prissättning.

Jepp fast i verkligheten är en nyare bil inte alltid en bättre bil, jobbar som bilmek och har ständigt exempelvis V70 inne med rutna bromsar och ovårdat i motorutrymmet, kass bromsvätska och ägare som ej vill lägga pengar på dem.

Min bil har ju nya bromsar förmodligen i bättre skick än de flesta nyare bilar.

Köper det. Men gör medelsvensson det tro? De ser till pris vs bil för pengarna. Bromsar är doch bra att ha. Likaså "Ny koppling" Jaha? Vem köper en bil utan koppling/bromsar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

749 Inlägg
17 september 2011
#818
Dieselsmurfen skrev:
Bjornn skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Så ovanligt tycker inte jag det är. Haft många. Dessutom: Köper man en gammal 855 och har barn är dessa oftast små och då har man barnstolar. Har man äldre ungar som klarar sig utan dessa har man oftast ekonomi att köpa en modernare bil. Bilen vänder ju sig till folk som inte har pengar. Därav min (och ovan nämnda talare) något moderatare prissättning.

Jepp fast i verkligheten är en nyare bil inte alltid en bättre bil, jobbar som bilmek och har ständigt exempelvis V70 inne med rutna bromsar och ovårdat i motorutrymmet, kass bromsvätska och ägare som ej vill lägga pengar på dem.

Min bil har ju nya bromsar förmodligen i bättre skick än de flesta nyare bilar.

Köper det. Men gör medelsvensson det tro? De ser till pris vs bil för pengarna. Bromsar är doch bra att ha. Likaså "Ny koppling" Jaha? Vem köper en bil utan koppling/bromsar...

Förstår vad du menar.
Man får nog lägga ett högre pris och hoppas att nån uppsakattar bilen och vad som är gjort med den.


Rumpmas
3 860 Inlägg
18 september 2011
#819
Bjornn skrev:
Jag köpte själv bilen för 14 000kr då bromsar mm var utslitet som de brukar va på beg bilar.
Många anser att 20 000kr är ett lämpligt pris för en välvårdad 855a.
Bara däcken jag köpt till bilen kostade mig nästa 10 000kr.

Varför fråga om man redan vet? Här får du ju höra vad eventuella köpare kan tänka sig betala och inte bara vad du själv vill ha. Men den sista idioten är ju som sagt inte föd än, men kom ihåg att bilen tyvärr aldrig är värd mer än någon annan vill betala oavsett vad du själv tycker att den är värd.

Man får aldrig någonsin igen något man gjort med bilen för att få den i normalt skick. Köper jag en begagnad bil anser jag det vara fullt normalt att däcken är bra och bromsarna fullt fungerande.
Det kan tyvärr vara så att du blev "lurad" när du köpte bilen.

Det är liksom en 17 år gammal bil med över 30k mil på mätaren med en sugmotor som är alldeles för liten för bilen, och du vill ha betalt för en motsvarande men flera år nyare 850 T5?


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 september 2011
#820
Bjornn skrev:
Jag köpte själv bilen för 14 000kr då bromsar mm var utslitet som de brukar va på beg bilar.
Många anser att 20 000kr är ett lämpligt pris för en välvårdad 855a.
Bara däcken jag köpt till bilen kostade mig nästa 10 000kr.

20 tusen för lilla motorn. NEJ..
Det är GLT motorn som ligger runt det priset i bra skick.

C H E V R O L E T <3


Sök