3537
Sök

945 -91 dog konstigt när ja körde och starta igen!

445 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
aah det är som rubriken säger, ja va ute och körde en sväng och plötsligt dog bilen och starta lika fort igen.. sterion nollställdes och all elektronik slockna.. Men som sagt hoppa igång lika fort igen. funderar på om det är något relä till tändingen, någon som har ett svar på mitt problem eller något tips? Detta hände dock bara idag en gång, men vill vara ute i tid ifall det skulle sätta igång på riktigt.

//Mvh

Forummoderator
26 470 Inlägg
3 mars 2010
Säker på att kabelskorna på batteriet sitter som de ska?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

445 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
AirOne skrev:

aah jo, det är jag helt säker på:) skruvade även åt kabelskorna på batteriet efter detta hände.

/mvh

Forummoderator
26 470 Inlägg
3 mars 2010
whoiswho skrev:
AirOne skrev:

aah jo, det är jag helt säker på:) skruvade även åt kabelskorna på batteriet efter detta hände.

/mvh

Hur går han efter att du skruvade åt dem?

445 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
whoiswho skrev:
AirOne skrev:

/mvh

Hur går han efter att du skruvade åt dem?

den har inte uppträtt sig konstigt efter det faktist, kan det ha vart ett så enkelt fel, isof shame on me:) men är lite osäker ändå. För ja hade en polo innan som uppträdde sig likadant och det visade dig vara ett relä som cepa. Men får hoppas att det va ett så enkelt fel:)

Motborgare
1 099 Inlägg
3 mars 2010
AirOne skrev:

Tror inte det är problemet, eftersom generatorn kommer att leverera strömmen om batteriet kopplas bort.
Glappkontakt i tändningslåset (om stereon är kopplad genom tändningen) tror jag mer på.

-- K

Forummoderator
26 470 Inlägg
3 mars 2010
Kan, kan det ju ha varit. Vi får väl se.
Vad var det för relä som strulade tidigare då?

445 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
jag minns inte riktigt, det va något relä till tändningen av något slag. va ett tag sen jag hade polon så jag minns inte riktigt vad de heter.

Jag har inte kopplat cd:n via tändningen utan den går från batteriet med en säkrning.

//Mvh

Motborgare
1 099 Inlägg
3 mars 2010
whoiswho skrev:
jag minns inte riktigt, det va något relä till tändningen av något slag. va ett tag sen jag hade polon så jag minns inte riktigt vad de heter.

Jag har inte kopplat cd:n via tändningen utan den går från batteriet med en säkrning.

//Mvh

Styrströmmen till cd:n också? Att den resettade sig, tyder ju på att all spänning försvann, ungefär som vid en total  kortslutning av elsystemet.

-- K

islurren1
3 mars 2010
Precisså gjordemin 745:a när jag inte dragit till + kablarna på batteriet tillräckligt! Själva skon satt fast men dom små + kablarna på batterieskon satt lite löst...

Motborgare
1 099 Inlägg
3 mars 2010
islurren1 skrev:
Precisså gjordemin 745:a när jag inte dragit till + kablarna på batteriet tillräckligt! Själva skon satt fast men dom små + kablarna på batterieskon satt lite löst...

Ja, det kan det vara, eftersom generatorkabeln kommer upp där också!
Blir det dålig kontakt där, så hjälper det inte att generatorn laddar.
Bra tips!

-- K

445 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
islurren1 skrev:

Ja, det kan det vara, eftersom generatorkabeln kommer upp där också!
Blir det dålig kontakt där, så hjälper det inte att generatorn laddar.
Bra tips!

-- K

Jaha okej big_smile för ja drog iaf åt både kabelskon på plus och minus:) det kändes att de beövdes dras åt lite:)

Tack så mycket för all hjälp!

Sök