Detta kan ju bli hur tufft som helst. Nästan som "cab over"-truckarna borta i staterna som byggs om till toklåga "hot rod trucks" typ i dessa tider
Förresten, opel blitz - är det typ samma som Bedford? En polare hade en EPA för ungefär 10år sedan som ser nästan ut som din opel men det var en Bedford
Det där var ju riktigt vidriga exempel! Den översta var väl lite halvfrän iallafall...
Opel Blitz är nog inte samma som Bedford vad jag vet. Efter vad jag har förstått så delades det med sig ritningar från Chevrolet under 50-talet iallafall. Båda är ju GM, så varför inte? Men det där med Bedford får du gärna studera i, för det var lite spännande!
I övrigt ska du ha tack för din kommentar:) Det ska alla andra också ha!
Hur planerar du göra flaket? På din skiss såg det ut som en version av stepside flak som ligger innanför däcken? Skulle blir rätt trist tycker jag, flaket på den första COE pickupen som Alex_halvordsson visade hade passat jävligt bra! Snyggt och riktig lastbilskänsla över det hela när flaket är full stort.
NightCruiser Flaket kommer bli en väldigt enkel variant i brädor. Det kommer ligga uppe på kickup'en och ha samma höjd framme vid hytten, så att tanken kommer väl kanske hamna under flaket rent av. Ungefär som en polare i Tyskland gjorde med sin: Visst hade det varit lajban med hjulen utanför flaket, men då måste jag ha ett par snygga skärmar. Har jag flaket över hjulen så kan jag bara bocka till en plåt som går ner framför och en bakom däcket.
Sedan så ska alla som kommenterat ha ett STORT TACK! Det är i mångt och mycket kommentarerna som driver mig.
Tack så mycket! Ja, jag tror också att det kommer bli kanoners! Får se om jag hinner få till flaket till sommaren. Det jag har tänkt spara till nästa vinter är lack iallafall.
Såg denna på blocket och vart så enormt sugen men man har ju ingen möjlighet att plocka ihop de. Hade velat gjort nåt sådant där, låga stora pickisar är sjukt fränt.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om fjädringen bak dock, dedär med bladfjädrarna känns inte helt säkert. Vore ju ungefär lika enkelt att bara ha bälgar och stötdämpare? göra en ordentlig cantileverupphängning så man får grymt lyft också
Tack för kommentarerna och tack Emilius för att du inte köpte den före mig
Vad det gäller mina blad/bälgfästen så kommer det nog att hålla. Kan tänka mig att det ser klent ut på bild, men jag kan försäkra om att det kommer att hålla. Att bränna på rejält med svetsen är min specialitet Inte så dum tankebana med cantileverupphängning däremot. I mitt huvud blir det en hävarmsfunktion och då kan man ju få ut mycket mer slaglängd per bälg. På just denna bilen så vill jag ha känslan av att han går på knä, såväl i högsta som i lägsta läge. Men det är definitivt något jag ska köra på den dagen jag lyckas hitta en Blitz från 30-talet. Då blir det en gangster-truck med timmervagga och då vill man kunna ha bilen i våg när man inte cruisar fram på knä
Konstruktiv kritik är precis lika välkommet som beröm!