Spärrtid på körkortet

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 mars 2010 · 5 753 Inlägg

Tjenare!


Gick lite fort förut ikväll, klockad till 139km/h på 90-väg, 4000kr i böter och indraget körkort..


Har haft körkortet i 3.5år, dvs 1.5år efter att prövotiden gick ut, har inga andra trafikförseelser och finns inte med i brottsregistret! så min fråga är om någon vet på ett ungefär hur lång spärrtid jag komma få?



Och till er moralkärringar: Knip igen kakhålet, jag körde för fort och det får jag ta mitt straff för, så ni behöver inte påpeka att man inte ska köra för fort!!


MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
te_wik Forummoderator
5 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Svårt att säga, det enda du kan göra är att invänta domen.. Därefter överklaga om du känner för det.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (5 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hamilton
5 mars 2010 · 8 865 Inlägg

Spärrtiden är minst en månad och längst tre år.
Trådskaparen lär få minst 3 månader.

Fotograf på tierpidag.se
joakim89
5 mars 2010 · 1 265 Inlägg

Hamilton skrev:
Spärrtiden är minst en månad och längst tre år.
Trådskaparen lär få minst 3 månader.

enligt rykten så ska de va jävligt svårt och få ner den till 1månad numera

Sanizz
5 mars 2010 ·
joakim89
5 mars 2010 · 1 265 Inlägg

Kommer jag ihåg rätt så går de till åklagare om man kör 50 för fort.  du klara dig undan de med en km/h

Saab_Diana
5 mars 2010 · 401 Inlägg

jag fick 4000 i böter och indraget 1 mån.Men jag har ju behov utav et i jobbet osv.

Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
loudness
5 mars 2010 · 4 554 Inlägg

har du bara ett jobb som kan styrka ditt behov så kommer du nog ner på en månad.. ja skulle haft 2 men fick ner de till 1 månad.. en månad ja aldrig mer vill uppleva

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 mars 2010 · 5 753 Inlägg

Jag har bara ett extrajobb som takskottare just nu, kan det hjälpa endå? för måste ju ta mig till och hem endå..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fellow
6 mars 2010 · 1 581 Inlägg

Jag drog iof bara 38 km/h över men fick som du 4000 kr i böter och 3 månader indraget.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 mars 2010 · 5 753 Inlägg

Hur lång tid ska det ta innan man får besked/beslut från transportstyrelsen? Har nästan gått en vecka nu och jag vill ju veta domen, vill veta hur länge jag blir utan..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
volvoentusiasten
11 mars 2010 · 4 005 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Hur lång tid ska det ta innan man får besked/beslut från transportstyrelsen? Har nästan gått en vecka nu och jag vill ju veta domen, vill veta hur länge jag blir utan..

Preliminärt inom 2 veckor. Beslut inom 1 mån.

Jag gissar på att du får 3 mån ev 6 mån då du inte har angett några förmildrande omständigheter eller skäl för att få mindre spärrtid.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 mars 2010 · 5 753 Inlägg

linuslinje skrev:

_Glenne_ skrev:
Hur lång tid ska det ta innan man får besked/beslut från transportstyrelsen? Har nästan gått en vecka nu och jag vill ju veta domen, vill veta hur länge jag blir utan..

Preliminärt inom 2 veckor. Beslut inom 1 mån.

Jag gissar på att du får 3 mån ev 6 mån då du inte har angett några förmildrande omständigheter eller skäl för att få mindre spärrtid.

Nej, då jag är arbetslös så behöver jag inget körkort inom jobb, visseligen är det de enda jag har att skryta med när jag söker jobb, men det skiter väll transportstyrelsen i... Så ingen idé att dra upp det.. Sen funkade inte hastighetsmätaren på bilen heller, men det är ju mitt ansvar att fixa, så går inte heller använda som bortförklaring..


Men var ingen trafik ute mer än jag och stor väg och ingen civilation i området, dvs inga hus och skit i närheten, och är tidigare prickfri i registret, men sånt lär väll inte ha nån betydelse..

Så nej, har varken några förmildrande omständigheter eller bortförklaringar smile


Så jag får helt enkelt ta smällen som den är, men blir galen av att inte veta säkert smile

Senast redigerat av _Glenne_ (11 mars 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
12 mars 2010 · 223 Inlägg

Jag gissar på ca 2-3 månader, jag åkte dit för 124,9 på 90 väg, och har några andra grejjer på mig i registret sen tidigare, vart av med kortet i 2 månader, min spärrtid går förövrigt ut idag wink

Edit: Ang hur lång tid det tar att få ett beslut så stämmer det med ca 1 månad, jag fick vänta i 6 veckor och då ringde jag dom flera ggr i veckan och tjatade på dom.

Senast redigerat av Merc_ (12 mars 2010)

Volvo 855R (1996)
Liner
12 mars 2010 · 583 Inlägg

du får garanterat 3 månader. De fick jag för 138 på 90 väg.

p.s. fan du är snabbare än mig! sad

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 mars 2010 · 5 753 Inlägg

Verkar ju bli 3 månader då, lagomt till sommaren isåfall smile

Har dock inte fått några papper än, men det kommer väll..

Senast redigerat av _Glenne_ (14 mars 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 mars 2010 · 5 753 Inlägg

Nu har det gått över 2 veckor och har inte änns fått nått papper än... Fan trodde att det skulle gå fort att få nå papper iallafall..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
te_wik Forummoderator
19 mars 2010 · 12 813 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Nu har det gått över 2 veckor och har inte änns fått nått papper än... Fan trodde att det skulle gå fort att få nå papper iallafall..

Har gått två veckor för mig med, men inget besked än. Polisen trodde att det kunde ta upp till tre månader (!?!?!) innan beskedet kommer.. Tur att spärrtiden räknas från det datum kortet blev indraget smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 mars 2010 · 5 753 Inlägg

Hehe okej, till mig sa polisen att jag skulle få papper bara veckan därpå, dvs förra veckan... Han visste väll inte vad han pratade om tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mofftre
20 mars 2010 · 36 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Nu har det gått över 2 veckor och har inte änns fått nått papper än... Fan trodde att det skulle gå fort att få nå papper iallafall..

Det kan tyvärr ta riktigt lång tid. Tog ca 4 månader för dom att behandla mitt ärende...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang