6146
Sök

Toyota Starlet S - 85 dålig gång vid kall motor.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Tjenare.

Köpte en liten kärra åt tjejjen igår. Den går bra och piggt förutom när den är kall.
Då startar den oftast relativt enkelt men direkt man rör på gasen vill den dö. Andra gånger är den ett h-vete att starta.

Jag har ju förstått att denna förgasaren är ett helvete. Har inte gjort annat än att syna vakumslangarna och kolla så att alla vakumklockor och ventiler fungerar. Samt sprayat med startgas.

Gubben som ägde bilen tidigare hade t.om bytt förgasare utan resultat, så det måste ju vara något annat än själva förgasaren, men det finns ju så mycket prylar runtom den så jag vet inte var jag ska börja.

Ska iväg strax och handla vakumslang och byta alla, även om de ser hela ut så kan de ju nypa igen så lika bra att byta dom.

Någon som har ett förslag på vad det kan vara som strular i lill-jappsen?
Det är alltså en 1.3 liters motor. 12 Valve. 1985/86

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (31 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Dåligt med svar här..
Ska göra en liten update.

Jag har monterat en "ny" förgasare, en som gått ca 11.000 mil och bilen började bli mer villig på att varva vid kall motor. Men fortfarande är det problem med att få igång bilen vissa gånger.

Har bilen stått i en dag eller så är det inga problem, men står bilen två dagar eller mer så är det i princip omöjligt att få igång den. Den surar ner sig direkt, stiften är blöta som fasen så gnistan inte klarar av att antända bränslet.

Nu undrar jag, om det är möjligt att det kan bli för högt tryck i tanken att bensinen hela tiden rinner genom förgasaren in i motorn och surar på det sättet ner bilen efter två dagar?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (31 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök