Street B Corsa preppad med Ground Zero i samarbete med AI-Group och LW-Audio (Startar på sida 57)

Projektet fortsätter och det ska satsas ännu högre i Street B detta år. 159 dB är målet för detta år och tanken är att slåss om pallplats på EM. Det kommer att sitta 2st 10kw slutsteg och en riktigt fet 15" bas ifrån Ground Zero i bilen detta år. Sponsorer för 2015: AI-GROUP, LW-AUDIO, Edsbyverken, Woxna Åkeri och SAB Elteknik.
  • 81 Följare
  • 343 612 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 mars 2015
Nymans
22 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:

eriksson84 skrev:
nu får du sluta upp va? tongue inte behöver du täta något eller.. big_smile haha. smile

Jo det är klart jag ska täta! big_smile Kan ju inte komma och spela under 150dB på finalen då blir jag ledsen. tongue

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

Spelar ju redan 145 med öppna. tongue

Nymans
22 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:

Jo det är klart jag ska täta! big_smile Kan ju inte komma och spela under 150dB på finalen då blir jag ledsen. tongue

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

144 med öppna?? pratar ni om framsystemet nu eller? lolcool

Ja mina original 3,5" i brädan som drivs på stereon. Riktigt vassa grejjer! big_smile

eriksson84
22 augusti 2010 · 1 312 Inlägg

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:
Jo det är klart jag ska täta! big_smile Kan ju inte komma och spela under 150dB på finalen då blir jag ledsen. tongue

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

144 med öppna?? pratar ni om framsystemet nu eller? lolcool

de vet du.. men det kom välla inte äns du upp i med 4st 15 tummare? big_smile Mooohaahaa mobbas... tongue

Senast redigerat av eriksson84 (22 augusti 2010)

Ljudbutiken.nu
eriksson84
22 augusti 2010 · 1 312 Inlägg

Nymans skrev:

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:

Jo det är klart jag ska täta! big_smile Kan ju inte komma och spela under 150dB på finalen då blir jag ledsen. tongue

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

Spelar ju redan 145 med öppna. tongue

aha det är fint de.. smile nä nu får du leta lite till så det blir tajt till finalen.. smile för jag ändrar nog inte så myckt mer på mina saker i år.. har problem nog med basarna nu.. får se vad man kan hitta på för satyg till nästa år istället.. big_smile förhoppningsvis ska jag ta mitt pb då iallfall.. smile men björn måste vi juh lyckas ta nästa år iallfall som köpter en massa saker nu, det gillar jag inte.. big_smile haha

Ljudbutiken.nu
BJonsson
22 augusti 2010 · 4 074 Inlägg

eriksson84 skrev:

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

144 med öppna?? pratar ni om framsystemet nu eller? lolcool

de vet du.. men det kom välla inte äns du upp i med 4st 15 tummare? big_smile Mooohaahaa mobbas... tongue

Va atöddig nu medans du kan! big_smile
25/9 ska jag visa dig

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
BJonsson
22 augusti 2010 · 4 074 Inlägg

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:

eriksson84 skrev:

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

Spelar ju redan 145 med öppna. tongue

aha det är fint de.. smile nä nu får du leta lite till så det blir tajt till finalen.. smile för jag ändrar nog inte så myckt mer på mina saker i år.. har problem nog med basarna nu.. får se vad man kan hitta på för satyg till nästa år istället.. big_smile förhoppningsvis ska jag ta mitt pb då iallfall.. smile men björn måste vi juh lyckas ta nästa år iallfall som köpter en massa saker nu, det gillar jag inte.. big_smile haha

haha.... smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
eriksson84
22 augusti 2010 · 1 312 Inlägg

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

BJonsson skrev:
144 med öppna?? pratar ni om framsystemet nu eller? lolcool

de vet du.. men det kom välla inte äns du upp i med 4st 15 tummare? big_smile Mooohaahaa mobbas... tongue

Va atöddig nu medans du kan! big_smile
25/9 ska jag visa dig

oo är du klar tills dess?? big_smile vad blir det för basar i bilen då?
ja tar du mig då så ska jag börja vara snäll. det lovar jag. smile men gör du inte det så ska jag mobbas ännu mera.. big_smile hihi

sorry att jag pratar sån här i din tråd.. smile

Senast redigerat av eriksson84 (22 augusti 2010)

Ljudbutiken.nu
BJonsson
22 augusti 2010 · 4 074 Inlägg

eriksson84 skrev:

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

de vet du.. men det kom välla inte äns du upp i med 4st 15 tummare? big_smile Mooohaahaa mobbas... tongue

Va atöddig nu medans du kan! big_smile
25/9 ska jag visa dig

oo är du klar tills dess?? big_smile vad blir det för basar i bilen då?
ja tar du mig då så ska jag börja vara snäll. det lovar jag. smile men gör du inte det så ska jag mobbas ännu mera.. big_smile hihi

sorry att jag pratar sån här i din tråd.. smile

det blir 2st 18".... smile
resten kan du läsa i min tråd...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Nymans
23 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:

eriksson84 skrev:

okej.. du får välla komma upp i 150 då.. men inte över 144 med öppna då eller.. big_smile

Spelar ju redan 145 med öppna. tongue

aha det är fint de.. smile nä nu får du leta lite till så det blir tajt till finalen.. smile för jag ändrar nog inte så myckt mer på mina saker i år.. har problem nog med basarna nu.. får se vad man kan hitta på för satyg till nästa år istället.. big_smile förhoppningsvis ska jag ta mitt pb då iallfall.. smile men björn måste vi juh lyckas ta nästa år iallfall som köpter en massa saker nu, det gillar jag inte.. big_smile haha

Kommer säkerligen spela lägre nästa år jag om jag skaffar ny bil. Kommer nog inte ha råd att äga 2st så då blir det en kombi och allt i bagaget. Men vem vet. Mycket kan ändras under vintern också. smile Blir tufft att ta Björn nu om han får till det men man ska väl i alla fall göra vad man kan. wink

Nymans
23 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

eriksson84 skrev:

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

de vet du.. men det kom välla inte äns du upp i med 4st 15 tummare? big_smile Mooohaahaa mobbas... tongue

Va atöddig nu medans du kan! big_smile
25/9 ska jag visa dig

oo är du klar tills dess?? big_smile vad blir det för basar i bilen då?
ja tar du mig då så ska jag börja vara snäll. det lovar jag. smile men gör du inte det så ska jag mobbas ännu mera.. big_smile hihi

sorry att jag pratar sån här i din tråd.. smile

Du får nog så lov att vara snäll efter finalen då kanske. big_smile Haha! Men ni får ju tänka på mig som bara har 4kw tillgängligt i bilen. Vinner jag så får ni skämmas! wink
Kladda på ni. Är bara glad att jag får lite läsning på kvällarna. big_smile

Nymans
23 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

BJonsson skrev:

eriksson84 skrev:

BJonsson skrev:

Va atöddig nu medans du kan! big_smile
25/9 ska jag visa dig

oo är du klar tills dess?? big_smile vad blir det för basar i bilen då?
ja tar du mig då så ska jag börja vara snäll. det lovar jag. smile men gör du inte det så ska jag mobbas ännu mera.. big_smile hihi

sorry att jag pratar sån här i din tråd.. smile

det blir 2st 18".... smile
resten kan du läsa i min tråd...

Hoppas att du får till det så man får se ett riktigt stöddigt resultat runt 155dB. smile

Nymans
25 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

150dB ser mörkt ut för mig i år. Tätade väggen lite mer idag och testade. Det slutade på 147,7dB så det vart en sänkning med 0,4 dB. Tror det kan bero på att peaken i bilen steg ganska bra så det blir att testa 46hz avstämning istället för 40 som jag har nu. Kanske även prova 50hz.
Sen är det ett steg som inte vill vara med riktigt längre. Något glappar i det i alla fall så ena basen dör ibland. Får se om det håller till finalen.

eriksson84
26 augusti 2010 · 1 312 Inlägg

Nymans skrev:
150dB ser mörkt ut för mig i år. Tätade väggen lite mer idag och testade. Det slutade på 147,7dB så det vart en sänkning med 0,4 dB. Tror det kan bero på att peaken i bilen steg ganska bra så det blir att testa 46hz avstämning istället för 40 som jag har nu. Kanske även prova 50hz.
Sen är det ett steg som inte vill vara med riktigt längre. Något glappar i det i alla fall så ena basen dör ibland. Får se om det håller till finalen.

jag hoppas det löser sig med steget till finalen..

Ljudbutiken.nu
Nymans
26 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

Har reserver annars troligtvis. tongue

eriksson84
26 augusti 2010 · 1 312 Inlägg

Nymans skrev:
Har reserver annars troligtvis. tongue

det låter fint de.,.

Ljudbutiken.nu
Nymans
26 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

Japp. smile Men har hittat vad som glappar nu i alla fall och det går nog att fixa. Kan hända att det är kabeln också. Det är i alla fall lågnivån som spökar. När jag rör på den i steget så hoppar det igång.
Nu är lådan avstämd till 46Hz också. Nu väntas testspelning på lördag. smile

eriksson84
26 augusti 2010 · 1 312 Inlägg

Nymans skrev:
Japp. smile Men har hittat vad som glappar nu i alla fall och det går nog att fixa. Kan hända att det är kabeln också. Det är i alla fall lågnivån som spökar. När jag rör på den i steget så hoppar det igång.
Nu är lådan avstämd till 46Hz också. Nu väntas testspelning på lördag. smile

det låter fint de...

Ljudbutiken.nu
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
26 augusti 2010 · 961 Inlägg

säkert anslutning inne i steget till lågnivån , hade så på mitt ena pro x 500.24 som sitter monterat på min vägg, hade vibrerat loss

Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Nymans
26 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

eriksson84 skrev:

Nymans skrev:
Japp. smile Men har hittat vad som glappar nu i alla fall och det går nog att fixa. Kan hända att det är kabeln också. Det är i alla fall lågnivån som spökar. När jag rör på den i steget så hoppar det igång.
Nu är lådan avstämd till 46Hz också. Nu väntas testspelning på lördag. smile

det låter fint de...

Japp. Hoppas det blev en liten ökning nu också. smile

Nymans
26 augusti 2010 · 1 162 Inlägg

Stickan skrev:
säkert anslutning inne i steget till lågnivån , hade så på mitt ena pro x 500.24 som sitter monterat på min vägg, hade vibrerat loss

Okej. Får ta en titt på det nåt tag om det blir värre. Kan fixa en nödlösning så länge. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang