Klracings Volvo 8V turbogrenrör 'Extrem' T4

TobbeTT
21 mars 2010 · 948 Inlägg

hej nån mer än jag här som har det grenröret? och hur fick ni det till att passa för mig är det alldeles för trångt så får inte ens på det på pinnnbultarna på toppen.. iof står det på hemsidan "Ev kan det även behövas att man tar bort /Alt knackar in  plåtförstärkningen och lite på innerskärmen pga det är mkt trångt här " är det det enda att göra för inte så lätt att få ut pinnbultarna utan att dom går av..eller en kanske ska korta grenröret mot avgasflänsen mot toppen? idéer gärna smile


/Tobbe

Marlboroman
21 mars 2010 · 8 234 Inlägg

Går det inte att korta av pinnbultarna då?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Super40
21 mars 2010 · 415 Inlägg

Annars kanske man kan lossa ett motorfäste och lyfta motorn lite så att motorn kommer mer åt förarsidan och skruva på röret och sedan sänka ner och skruva fast fästet igen.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
TobbeTT
21 mars 2010 · 948 Inlägg

Marlboroman skrev:
Går det inte att korta av pinnbultarna då?

blir nog inte så mkt pinnbult kvar då tyvärr sad

knöligt att behöva göra det men visst mkt är ju bortplockat runt motorn så kanske annars får man väl kapa lite..tror ni det är någon fara att kapa i den förstärkningsplåten bredvid fjädertornet?

TobbeTT
21 mars 2010 · 948 Inlägg

tror jag försöker få bort pinnbultarna och använder riktiga bult och knackar in plåten lite

JonasAlmqvist
23 mars 2010 · 100 Inlägg

Är du inte läskunnig, det grenröret är till Volvo 740 klart det blir tight på en 940! Fram med storsläggan och banka! Lycka till!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 mars 2010 · 13 810 Inlägg

JonasAlmqvist skrev:
Är du inte läskunnig, det grenröret är till Volvo 740 klart det blir tight på en 940! Fram med storsläggan och banka! Lycka till!

lol

du har aldrig öppnat huvuen på en 940 va?

samma bil i stora drag och rambene och innerskärmarna över hjulen är samma enda skillnaden är innerskärmen längst fram mot skärmen annars är det samma chassi på dom

tanke på att allt passar från en 940 på en 740 så lär knappast ett grenrör spela någon roll smile


eller så hade jag tur när jag monterade både fram och bakvagn från en 98:ans 940 på min 88:ans 745glt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
wimhed
24 mars 2010 · 510 Inlägg

Growe skrev:

JonasAlmqvist skrev:
Är du inte läskunnig, det grenröret är till Volvo 740 klart det blir tight på en 940! Fram med storsläggan och banka! Lycka till!

lol

du har aldrig öppnat huvuen på en 940 va?

samma bil i stora drag och rambene och innerskärmarna över hjulen är samma enda skillnaden är innerskärmen längst fram mot skärmen annars är det samma chassi på dom

tanke på att allt passar från en 940 på en 740 så lär knappast ett grenrör spela någon roll smile


eller så hade jag tur när jag monterade både fram och bakvagn från en 98:ans 940 på min 88:ans 745glt smile

om man läser detta när man är trött får man det till att det är mindre plats i en 940 ..
Kanske (läs därför) därför 940ns saker passar i en 740, men inte tvärt om ;P

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
TobbeTT
25 mars 2010 · 948 Inlägg

JonasAlmqvist skrev:
Är du inte läskunnig, det grenröret är till Volvo 740 klart det blir tight på en 940! Fram med storsläggan och banka! Lycka till!

ja jävlar vilken skillnad det är roll

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … p;start=45 wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang