Varför kör folk om när det kommer mötande bil..?

JonR
28 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Killen håller på o blir ihjälkörd på vägen hem, och alla gnäller på att han åkte 60 på 70 väg även fast han inte hade en bil bakom... Läser ni inte vad han skriver innan ni svarar? Jäkla nötter!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Knugcab
28 mars 2010 · 5 111 Inlägg

Grabber skrev:
En annan omkörnings fråga:
- Varför köra om o sedan bromsa för att svänga av på nåt mindre väg????

Är dom verkligen så självmordsbenägna så varför söker dom inte till Al´kaida eller nåt...?

Jag råkades göra det en gång...
Var på väg mellan Uppsala och Kalix (en bit det... smile ) och skulle lämna av lite motordelar i Själevad (där jag aldrig varit).
Kommer ikapp en gammal buss som ryker och stinker satan och tänker efter ett tag att "Nää, det här står jag fan inte ut med" och gör en omkörning...
...just som jag kört om så ser jag skylten som pekar dit jag ska så jag får nita och svänga av...han i bussen måste ju verkligen trott jag var dum i huvet. lol

Pinsamt värre men ibland har det sina skäl gissar jag, även om det är ren idioti i många fall.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Niklas1987 NO
28 mars 2010 · 2 182 Inlägg

JonR skrev:
Killen håller på o blir ihjälkörd på vägen hem, och alla gnäller på att han åkte 60 på 70 väg även fast han inte hade en bil bakom... Läser ni inte vad han skriver innan ni svarar? Jäkla nötter!smile

MVH/Jon

Satt å läste igenom alla inlägg å undrar samma sak, skit samma om den mötande föraren har tröttnat på att ligga bakom en bil som kör sakta, är det heldraget så är det heldraget.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

mr_right skrev:

vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km.   jag kör  60  ( då jag har inte bråttom )

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!
hur har du då mage att klaga på folk som vill köra om dig???? 60 på 70 väg.. HAH..
ta om teorin en gång till gubben. det ÄR olagligt att hindra trafik. kör man 60 på 70 så ska man fan inte klaga.

VARFÖR KÖRA 60 på 70 väg när det är heldraget?
gillar du att hindra trafik eller?

Senast redigerat av Residence (28 mars 2010)

Knugcab
28 mars 2010 · 5 111 Inlägg

Residence skrev:

mr_right skrev:

vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km.   jag kör  60  ( då jag har inte bråttom )

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!

Även med barn i baksätet?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

Residence skrev:

mr_right skrev:

vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km.   jag kör  60  ( då jag har inte bråttom )

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!

Även med barn i baksätet?

ja, har man problem med barnen som gör att man inte kan följa trafikens rytm / hastighetsbegränsningar så bör man stanna vid en säker plats och lösa sina problem med sina ungar.

Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

CarpeDiem skrev:

Residence skrev:

Volvo544special65 skrev:

Även med barn i baksätet?

ja, har man problem med barnen som gör att man inte kan följa trafikens rytm / hastighetsbegränsningar så bör man stanna vid en säker plats och lösa sina problem med sina ungar.

Eller så tar man inte med sig barnen helt enkelt!

Va? så du menar att man inte ska ta med sina barn när man kör bil?

Lajning
28 mars 2010 · 154 Inlägg

Residence skrev:
Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!
hur har du då mage att klaga på folk som vill köra om dig???? 60 på 70 väg.. HAH..
ta om teorin en gång till gubben. det ÄR olagligt att hindra trafik. kör man 60 på 70 så ska man fan inte klaga.

VARFÖR KÖRA 60 på 70 väg när det är heldraget?
gillar du att hindra trafik eller?

Om du nu tar dig tid att skriva ett spydigt inlägg. Varför i hel**** läser du inte igen vad tråden handlar om?

Trådskaparen har i den här situationen inte blivit omkörd, eller haft någon bil bakom sig. Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Med tanke på din bristande läsförmåga är det ett under att DU har körkort över huvud taget. Med tanke på ditt löjliga säkerhetstänkade så är det konstigt att du fortfarande lever.

Att sedan åka om någon för att efteråt köra i väggrenen för att med vilje skvätta ner bilen med grus, som antagligen skapar fina lackskador, det är bara löjligt. Hade du eller någon annan gjort så på min bil, så hade jag kört ifatt, sett till att du stannat, ringt polisen och sedan anmält dig för skadegörelse. En anmälan som hade gått igenom innan du sagt "omkörning".


Idioter som du träffar man sällan på, men det är fan lika skrämmande varje gång. Flytta ut i skogen där du hör hemma!

Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

jag vill inte flytta till Linköping!
vi ses ute på vägarna du och jag när jag kör om dig!

By the way: stäng ner ditt konto och använd ditt riktiga konto.
det är jätte lätt att skriva bakom skärmen när man är helt anonym.
Jag står iaf för vad jag säger och vad jag skriver.
inte behöver jag ett "back-up" konto som du när jag vill hamna i dispyt.

Senast redigerat av Residence (28 mars 2010)

Lajning
28 mars 2010 · 154 Inlägg

Backup konto? Vad snackar du om?

Jag har bara ett konto här, och har inga planer på att skaffa mig ett till.

Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

Lilla pojk, jag har vart ute påvägarna långt innan du tog körkort.

Det där hade jag velat se, att du först kör 60 på 70väg för att sedan AXXA och stoppa personen ifråga ? (HUR?)
-its not wat you know, ITS wat you can prove Enligt det svenska rättssystemet.

Lajning
28 mars 2010 · 154 Inlägg

Residence skrev:
Lilla pojk, jag har vart ute påvägarna långt innan du tog körkort.

Det där hade jag velat se, att du först kör 60 på 70väg för att sedan AXXA och stoppa personen ifråga ? (HUR?)
-its not wat you know, ITS wat you can prove Enligt det svenska rättssystemet.

Det beror väl helt och hållet på hur fort personen som kör om mig kör, och vad han/jag har för bil.

Om någon kör om mig med sin 1.2 liters fiat punto med 58 häst och jag kör en bil med 200 häst, vad tror du då händer?

Förresten, insåg du att du hade fel och bara var tvungen att hitta ett sätt att klanka ner på mig? Varför annars börja böla om att du minsann haft körkort jättelänge.

Ska vi börja mäta hur många mil vi kört sammanlagt? Eller är din e-penis nöjd nu?

Senast redigerat av Lajning (28 mars 2010)

JonR
28 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Residence skrev:

mr_right skrev:

vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km.   jag kör  60  ( då jag har inte bråttom )

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!
hur har du då mage att klaga på folk som vill köra om dig???? 60 på 70 väg.. HAH..
ta om teorin en gång till gubben. det ÄR olagligt att hindra trafik. kör man 60 på 70 så ska man fan inte klaga.

VARFÖR KÖRA 60 på 70 väg när det är heldraget?
gillar du att hindra trafik eller?

Men läs vad fan han skriver!! Hur svårt ska det vara???

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

iochmed att du inte har ngn info uppe så antar jag att du cyklar.
därmed vill jag tipsa om denna tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=172562

nu råkar det vara så att de som kör om INTE brukar vara en sån som du har har (den där 58 hästars punton du syftade på)

Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

JonR skrev:

Residence skrev:

mr_right skrev:

vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km.   jag kör  60  ( då jag har inte bråttom )

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!
hur har du då mage att klaga på folk som vill köra om dig???? 60 på 70 väg.. HAH..
ta om teorin en gång till gubben. det ÄR olagligt att hindra trafik. kör man 60 på 70 så ska man fan inte klaga.

VARFÖR KÖRA 60 på 70 väg när det är heldraget?
gillar du att hindra trafik eller?

Men läs vad fan han skriver!! Hur svårt ska det vara???

ja men nu är det inte det vi diskuterar eller vart är du någonstans?

Xoff Volvo tönt... =)
28 mars 2010 · 2 344 Inlägg

mr_right skrev:

TeedasT skrev:
hade du legat i 70 så kanske den som kom mötande och körde om inte hade gjort det? så, tryck på gasen nästa gång. det skapar bara frustation att köra så sakta på en 70väg.

eller så hade jag kört i  70 så hade jag inte suttit här och skrivit, då jag hade kört i  mötande bmwen.


har du tänkt på det?



för att jag Kör Sakta. betyder det inte att MÖTANDE bil ska köra om den andra bilen i 100+, på en 70 väg, med  heldragna linjer.


när man läser vissa av eran inlägg, så blir man ju rädd.  verkar det enda som ni har lärt er är att gasa på bara för att man "kan "göra det.

Nu är jag jätte barnslig och väldigt offtopic, men ifall du hade legat i 70 hela tiden så hade du mött BMWn innan han ens hade tänkt på att göra den omkörningen! wink

Hehe...

On topic, jag gillar köra fort, och har inget emot att köra om, men jag har ALLTID klart för mig att det är fritt, å jag trotsar aldrig heldraget... och jag kan också få för mig att "cruisa" ibland, folk brukar glo så fan när dom kör om, men som sagt det är inte lag på att ligga i 70 på 70 väg, snarare att man skall ligga lite under då 70 trotts allt betyder MAX 70...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Lajning
28 mars 2010 · 154 Inlägg

Om du nu måste veta så har jag en 90 hästars Audi. Vad nu det spelar för roll vet jag inte.

Jag håller dock med dig på en punkt. Är det 70 ska man köra 70, OM det finns trafik bakom. Är man ensam på vägen spelar det ingen som helst roll. Själv brukar jag snitta 5-10 km/h över gällande hastighet, utom på 30 väg.

JonR
28 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Residence skrev:

JonR skrev:

Residence skrev:

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!
hur har du då mage att klaga på folk som vill köra om dig???? 60 på 70 väg.. HAH..
ta om teorin en gång till gubben. det ÄR olagligt att hindra trafik. kör man 60 på 70 så ska man fan inte klaga.

VARFÖR KÖRA 60 på 70 väg när det är heldraget?
gillar du att hindra trafik eller?

Men läs vad fan han skriver!! Hur svårt ska det vara???

ja men nu är det inte det vi diskuterar eller vart är du någonstans?

Starta en egen tråd o tjafsa om det OT som "ni" diskuterar... det du gaggar om har ju inget med tråden att göra...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

Lajning skrev:

Residence skrev:
Lilla pojk, jag har vart ute påvägarna långt innan du tog körkort.

Det där hade jag velat se, att du först kör 60 på 70väg för att sedan AXXA och stoppa personen ifråga ? (HUR?)
-its not wat you know, ITS wat you can prove Enligt det svenska rättssystemet.

Det beror väl helt och hållet på hur fort personen som kör om mig kör, och vad han/jag har för bil.

Om någon kör om mig med sin 1.2 liters fiat punto med 58 häst och jag kör en bil med 200 häst, vad tror du då händer?

Förresten, insåg du att du hade fel och bara var tvungen att hitta ett sätt att klanka ner på mig? Varför annars börja böla om att du minsann haft körkort jättelänge.

Ska vi börja mäta hur många mil vi kört sammanlagt? Eller är din e-penis nöjd nu?

Jag läste fel, baserade mitt inlägg på att liraren blev omkörd. MEN faktum kvarstår, försöker någon hindra mig medvetet (ex 60 på 70väg) så lär jag köra om. och underlättar inte han när han ändå knasar för mig så lär han få smaka grus.

Om det gör dig glad så gör vi som du säger- >
Okej, du har 100% rätt och jag har 100% fel. är du nöjd nu?

Xoff Volvo tönt... =)
28 mars 2010 · 2 344 Inlägg

Residence skrev:

Lajning skrev:

Residence skrev:
Lilla pojk, jag har vart ute påvägarna långt innan du tog körkort.

Det där hade jag velat se, att du först kör 60 på 70väg för att sedan AXXA och stoppa personen ifråga ? (HUR?)
-its not wat you know, ITS wat you can prove Enligt det svenska rättssystemet.

Det beror väl helt och hållet på hur fort personen som kör om mig kör, och vad han/jag har för bil.

Om någon kör om mig med sin 1.2 liters fiat punto med 58 häst och jag kör en bil med 200 häst, vad tror du då händer?

Förresten, insåg du att du hade fel och bara var tvungen att hitta ett sätt att klanka ner på mig? Varför annars börja böla om att du minsann haft körkort jättelänge.

Ska vi börja mäta hur många mil vi kört sammanlagt? Eller är din e-penis nöjd nu?

Jag läste fel, baserade mitt inlägg på att liraren blev omkörd. MEN faktum kvarstår, försöker någon hindra mig medvetet (ex 60 på 70väg) så lär jag köra om. och underlättar inte han när han ändå knasar för mig så lär han få smaka grus.

Om det gör dig glad så gör vi som du säger- >
Okej, du har 100% rätt och jag har 100% fel. är du nöjd nu?

Efter en snabb koll på dina bilder ser jag att du gillar puts på bilen! är det då verkligen så snällt mot krom fälgar å inte minst välputsad lack att gå ner i gruset bara för att jävlas? wink

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang