Har också en lista......man blir faan gråhårig.
Djävla tur att man älskar dem.
1: första gemensamma bilen en golf kombi -95, hemmafest och jag lite rund under fötterna.
Hon får därför ta bilen när det ska hämtas lite mer folk.
Hon backar in i en björk och trycker in en fin lång buckla i bakluckan.
2: Total oförmåga att vara rädd om bilen och inse sina idiotiska beteenden som att hålla vassa nycklar i samma hand som hon öppnar dörren med+ att hon givetvis krafsar med sina naglar i lacken varje gång handtaget används.
3: vinter och extremt djupa spår i vägen, hon får möte med gubbe i keps som kör på vänster sida om sina spår= mitt i vägen.
Istället för att stanna som en annan gjort så försöker hon kasta bilen in åt höger vilket med de djupa spåren ger resultatet rejäl sladd och påhälsning i diket.
Resultat: spräckta plaststag i fronten och trasiga plastgaller som sitter längst ner.
Får extremt mycket gråa hår av detta eftersom bilen ska bytas in 3 dagar senare.
4: Dålig uppsikt:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=1716845: Hon använder i mitt tycke bilen som soptipp invändigt.
På ren princip så tvättar jag bara hennes bil utvändigt resten får hon ta själv.
6: Hon kan inte köra ekonomiskt för fem öre har ingen förståelse för det i över huvudtaget.
Jag kan sitta och pendla till jobbet i skodan och den drar 0,55, när hon kör drar den 0,7 och då går det inge fortare.
Normalt förfarande för henne om hon hinner upp en bil som håller tex 80: Hon kommer i tex 100km/h bakom, fortsätter att gasa tills hon blir tvungen att nästan ställa sig på bromsen och bromsar då ner till 65-70 vilket gör att hon får ställa sig på gasen igen.
Motorbroms är något som hon bara hört talas om men aldrig gör.
Våran infart ligger efter en landsväg i slutet av en lång utförsbacke vilket gör att man kan motorbromsa långt i backen utan att störa annan trafik när man ska svänga.
vad gör hon: trampar ur direkt och bromsar backen ner!
Det finns otroligt mycket mer att skriva men jag avslutar med ett exempel på min egen mor.
Min mor ska ut från en parkering, för att komma ut från parkeringen så måste man över en liten bro som ganska precis rymmer två bilar.
Hon får möte på bron av en bil som kör mitt i vägen ist för att hålla sig sin sida.
Min mor får direkt en släng av kvinnlig irationalism och ist för att stanna eller krocka med idioten som kör på fel sida(krypfart) så kastar hon bilen till höger in i staketet och repar upp hela sidan på bilen.
Farsan var inte så mild i sina ordval efter detta.