Hur Klantiga Är Era Flickvänner/fruar/partners?

te_wik Forummoderator
30 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Moser skrev:
http://data.bloggplatsen.se/bild/filnam … 5b928c1ff/

Hahaha va fan?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Martin 9-3 Fisketokig
30 mars 2010 · 2 997 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Kvinnor kör bättre än höns smile

Det där kräver jag en säker källa på! lol

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mr_Woods Musiker
30 mars 2010 · 472 Inlägg

Kvinnor har i regel sämre spatial förmåga än män, och därför är det inte så underligt att de oftast är sämre på att t.ex. parkera! Dessutom har de svårare att i mörkerkörning avgöra vilken sida av vägen en mötande bil ligger på...
Kvinnor har mer periferiskt seende vilket rimligen borde göra dem till bättre förare än män i stadsmiljö på dagtid, förutsatt att de kan reglerna...
Män har istället mer utvecklad fjärrsyn...

Det är precis lika orättvist som det faktum att kvinnor tål mindre alkohol än män! Män börjar bryta ned alkohol redan i magsäcken medan levern/njurar får göra hela jobbet hos kvinnan!
Dricker en man och en kvinna "på kapp",  måste mannen dricka minst tre glas för varje två glas kvinnan dricker om det skall vara rättvist...

(Jag hyser absolut inget agg mot kvinnor! Jag formligen älskar dem wink , men det vore väl löjligt om man inte kunde erkänna att vi är skapta som komplement till varandra, och inte för att vara exakt lika!)

Senast redigerat av Ras_J (30 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Munkis
30 mars 2010 · 1 635 Inlägg

Nu har inte min sambo körkort men hade hon haft det så hade hon ALDRIG fått köra min bil tongue

_Spawned_ Maskinförare
30 mars 2010 · 1 163 Inlägg

http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/garage.jpg

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
30 mars 2010 · 661 Inlägg

Altså credd till trådskaparen, hysteriskt roligt skrivet, gjorde lätt min kväll, riktigt komiska historier, för oss som slipper betala eländet. Själv hade jag aldrig lånat ut bilen till min flickvän/vänner, föräldrar eller någon, lånar dock ut den till lillbrorsan men han är till skillnad från diverse duktig på att köra bil.

För hur roligt hade det varit o hört: du sorry altså din bil blev helt vild o flög nere i ett dike. Då hade jag hellre sett att personen än bilen gjort det.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Roos
30 mars 2010 ·

Finns mycket idioter till killar som kör illa också. Speciellt nyblivna förare. I övrigt håller jag med, risken att jag lånar ut min bil till en tjej är jävligt liten, helt enkelt noll. En killkompis, risken är lite större. Inte mycket, men lite.

KHRacing
31 mars 2010 ·

delar evon med flickvännen på våra driftingträningar & har inga problem med det alls.

hon kör lugnt & försöker lära sig sladda & jag försöker visa, på vägarna kör jag nästan alltid pga att hon vill det .

Noxxer
31 mars 2010 · 1 482 Inlägg

Jag har lånat ut bilen 1 enda gång pga onykterhet. En tjej som skulle köra.
Va svinkallt och tokhalt ute.
Påstod att hon kan köra, okej tänkte jag..
Det visade sig att hon verkligen inte kan köra bil.. om man totalt förlitar sig på ABS och Antispinn ska man inte ha körkort.

Växelväljaren pajjade (automat)
Lite massering av underredet
Fronten fick sig en törn

Slutade med att jag fick köra resten av biten för det va tydligen fel på min bil enligt henne.. för hennes splitt nya Audi quattro va inte som min bil på vägen..... suck.

Efter detta, så kommer jag ALDRIG låta någon annan köra min bil.
Är ju tydligen bara fel på mina bilar tongue

BLT Service
Theracords Music Label
Roos
31 mars 2010 ·

Noxxer skrev:
Jag har lånat ut bilen 1 enda gång pga onykterhet. En tjej som skulle köra.
Va svinkallt och tokhalt ute.
Påstod att hon kan köra, okej tänkte jag..
Det visade sig att hon verkligen inte kan köra bil.. om man totalt förlitar sig på ABS och Antispinn ska man inte ha körkort.

Växelväljaren pajjade (automat)
Lite massering av underredet
Fronten fick sig en törn

Slutade med att jag fick köra resten av biten för det va tydligen fel på min bil enligt henne.. för hennes splitt nya Audi quattro va inte som min bil på vägen..... suck.

Efter detta, så kommer jag ALDRIG låta någon annan köra min bil.
Är ju tydligen bara fel på mina bilar tongue

Kör man onykter är man inte mycket bättre själv.

nitrox Defloratör.
31 mars 2010 · 641 Inlägg

Till skillnad från mig så kör min tjej jävligt bra och dessutom försiktigt.
Det är för det mesta hon som rattar 240in och dom skador som orsakats på den har jag ställt till med. Då står vi ändå inför det faktum att fronten sitter när backen och är gjord av glasfiber!

Jag är ganska bra på lite mer avanserad körning men i trafiken spöar hon mig vilken dag som helst. förvånande nog.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
engolf
31 mars 2010 · 3 235 Inlägg

Har lånat ut bilen till tjejen några gånger, men mest för att jag inte var speciellt rädd om den gamla bilen...
Hon kör ju ganska försiktigt, aldrig u-sväng, tittar i speglarna 19 gånger innan hon byter fil, håller typ 20 km under hastighetsgränsen mm. MEN: hon ser inte ett stort betongblock vid sidan av bilen när hon öppnar dörren=lack o plåtskador:(

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
31 mars 2010 · 1 874 Inlägg

Min flickvän är allt bra klumpig. Det är lite tur att hon inte har orkat ta sitt körkort än, kan jag gissa...

Vroomfondel
31 mars 2010 · 72 Inlägg

Min flickvän backade upp en tung lastbil på min uppfart igår. Vägen var givetvis för mjuk eftersom det börjar bli vår i mina trakter, så lastbilen sjönk. Hon kom loss själv, men nu behöver jag ett lass grus...

Bättre redlös än flatlöss
enpatte
31 mars 2010 · 498 Inlägg

Har också en lista......man blir faan gråhårig.
Djävla tur att man älskar dem.

1: första gemensamma bilen en golf kombi -95, hemmafest och jag lite rund under fötterna.
Hon får därför ta bilen när det ska hämtas lite mer folk.
Hon backar in i en björk och trycker in en fin lång buckla i bakluckan.

2: Total oförmåga att vara rädd om bilen och inse sina idiotiska beteenden som att hålla vassa nycklar i samma hand som hon öppnar dörren med+ att hon givetvis krafsar med sina naglar i lacken varje gång handtaget används.

3: vinter och extremt djupa spår i vägen, hon får möte med gubbe i keps som kör på vänster sida om sina spår= mitt i vägen.
Istället för att stanna som en annan gjort så försöker hon kasta bilen in åt höger vilket med de djupa spåren ger resultatet rejäl sladd och påhälsning i diket.
Resultat: spräckta plaststag i fronten och trasiga plastgaller som sitter längst ner.
Får extremt mycket gråa hår av detta eftersom bilen ska bytas in 3 dagar senare.

4: Dålig uppsikt:   http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171684

5: Hon använder i mitt tycke bilen som soptipp invändigt.
   På ren princip så tvättar jag bara hennes bil utvändigt resten får hon ta själv.

6: Hon kan inte köra ekonomiskt för fem öre har ingen förståelse för det i över huvudtaget.
   Jag kan sitta och pendla till jobbet i skodan och den drar 0,55, när hon kör drar den 0,7 och då går det inge fortare.
  Normalt förfarande för henne om hon hinner upp en bil som håller tex 80:  Hon kommer i tex 100km/h bakom, fortsätter att gasa tills hon blir tvungen att nästan ställa sig på bromsen och bromsar då ner till 65-70 vilket gör att hon får ställa sig på gasen igen.

Motorbroms är något som hon bara hört talas om men aldrig gör.
Våran infart ligger efter en landsväg i slutet av en lång utförsbacke vilket gör att man kan motorbromsa långt i backen utan att störa annan trafik när man ska svänga.
vad gör hon: trampar ur direkt och bromsar backen ner!


Det finns otroligt mycket mer att skriva men jag avslutar med ett exempel på min egen mor.

Min mor ska ut från en parkering, för att komma ut från parkeringen så måste man över en liten bro som ganska precis rymmer två bilar.
Hon får möte på bron av en bil som kör mitt i vägen ist för att hålla sig sin sida.
Min mor får direkt en släng av kvinnlig irationalism och ist för att stanna eller krocka med idioten som kör på fel sida(krypfart) så kastar hon bilen till höger in i staketet och repar upp hela sidan på bilen.
Farsan var inte så mild i sina ordval efter detta.

Senast redigerat av enpatte (31 mars 2010)

Noxxer
31 mars 2010 · 1 482 Inlägg

Roos skrev:

Noxxer skrev:
Jag har lånat ut bilen 1 enda gång pga onykterhet. En tjej som skulle köra.
Va svinkallt och tokhalt ute.
Påstod att hon kan köra, okej tänkte jag..
Det visade sig att hon verkligen inte kan köra bil.. om man totalt förlitar sig på ABS och Antispinn ska man inte ha körkort.

Växelväljaren pajjade (automat)
Lite massering av underredet
Fronten fick sig en törn

Slutade med att jag fick köra resten av biten för det va tydligen fel på min bil enligt henne.. för hennes splitt nya Audi quattro va inte som min bil på vägen..... suck.

Efter detta, så kommer jag ALDRIG låta någon annan köra min bil.
Är ju tydligen bara fel på mina bilar tongue

Kör man onykter är man inte mycket bättre själv.

Kanske det, men hade inget val. Bilen kunde inte stå där den stod.

BLT Service
Theracords Music Label
PorscheJezzica
31 mars 2010 · 415 Inlägg

Andreas_Teodorsson skrev:
Köp en egen bil till frun o sluta gnälla! Du har aldrig gjort någotsjälv eller?

Ha ha, ok? Han ska sluta gnälla och köpa en bil till sin fru!
Hon kan väl köpa sin egen bil?roll

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
31 mars 2010 · 415 Inlägg

Christian9-5 skrev:
Gjort något själv?
Det är ju för fasen jag som får laga skiten.
Och tro mig, en bil till frugan står överst på shoppinglistan.

Var hittar man sådana som du?smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Polara
31 mars 2010 · 430 Inlägg

en lite rolig grej min fruga gjorde, fast det är några år sedan...skulle in till bes, körde in i hallen och upp på lyften och lyckas komma upp på den smala lilla kanten längst in på lyften...då kunde de aldrig kolla glapp i fram eller bak vagn...rätt smart egentligen......

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Roos
1 april 2010 ·

Noxxer skrev:
Kanske det, men hade inget val. Bilen kunde inte stå där den stod.

Klok förklaring. Undra hur många som använt den då de kört ihjäl folk pg rattfylla. Sånna som du borde inte finnas på vägen som tycker det är okej att köra påverkad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang