2099
Sök

ljud bygge i min golf 2a med DC audio | Hertz | DD med mera i sammarbete med ljudbutiken. ( börjar sida 67 )

byggs mäst för bassrace så db mässigt får vi se.. :)

458 230 Visningar
Uppdaterades senast 12 maj 2013
1 535 Inlägg
18 maj 2011
lartz skrev:
Riktigt nice. Blev mycket bra faktist. smile

tänkte låna lite expertis av dig/er/alla hittar ingen bra tråd på mitt problem och eftersom du bygger ljud så kanske du har en lösning för mig. smile
Satte i en ren USB sterio i bilen och fick störningar i baslådan vilket jag inte hade med min CD-spelare. någon som kan veta vad de är? Sterio av Märke Zap tror jag något som satt i när jag köpte bilen.

Ber om ursäkt för att snylta på din tråd.

Svårt att säga kvaliten på lågnivån kanske? Skadat kabeln när du satt i den nya..

Spl Dynamics/db Akuten

Mekaniker
240 Inlägg
18 maj 2011
Obx skrev:
lartz skrev:

tänkte låna lite expertis av dig/er/alla hittar ingen bra tråd på mitt problem och eftersom du bygger ljud så kanske du har en lösning för mig. smile
Satte i en ren USB sterio i bilen och fick störningar i baslådan vilket jag inte hade med min CD-spelare. någon som kan veta vad de är? Sterio av Märke Zap tror jag något som satt i när jag köpte bilen.

Svårt att säga kvaliten på lågnivån kanske? Skadat kabeln när du satt i den nya..

nja de kan ju vara sant. de är tunna RCA sladdar som kommer ut ur sterion och mina är ju störnings skyddade så dom är de nog inte...
Men finns de något sätt att hindra detta? linda men något eller måste jag löda i nya kablar?

Bil & Maskin i Munkfors AB.

1 312 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
lartz skrev:
Obx skrev:
lartz skrev:

nja de kan ju vara sant. de är tunna RCA sladdar som kommer ut ur sterion och mina är ju störnings skyddade så dom är de nog inte...
Men finns de något sätt att hindra detta? linda men något eller måste jag löda i nya kablar?

Har du otur så kan det vara lågnivå jorden i stereon som är bränd..

Ljudbutiken.nu

Mekaniker
240 Inlägg
18 maj 2011
eriksson84 skrev:
lartz skrev:
Obx skrev:

Har du otur så kan det vara lågnivå jorden i stereon som är bränd..

okej får kolla om jag kan se något i den då... Tack för era tips iaf.. ska se vad jag kan göra smile

1 312 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
lite bilder nu igen då..

idag blev jag klar med sista dörren oxå.. så nu är den på platts..
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136179/136179-57899f7c154d25e190ee64c4f6c933c6.jpg

byggde om lite i bakluckan och monterade in diskanterna dära.. så vart det plexiglas istället för spegeln som satt där tidigare då den spack när jag skulle korta den lite..
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136179/136179-284b77b1a5f4e2ddea4a0e4670aecfa6.jpg

var allt för nu... smile

Ljudbutiken.nu

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
Vart riktigt nice! smile Tummen upp!

1 312 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Wiesel skrev:
Vart riktigt nice! smile Tummen upp!

tackar tackar.. det tråkiga är juh bara att rutorna inte går ända ner..

Ljudbutiken.nu

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
eriksson84 skrev:

Aha okej! Ah det var lite synd!
Nej nu bär det av och ta en kall för min del! smile Ha de fint!

4 074 Inlägg
19 maj 2011
Wiesel skrev:
eriksson84 skrev:

Idag me??? alkis... smile

förövrigt ser de kanon ut Jimmy!
Senast redigerat av BJonsson (19 maj 2011)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Ser riktigt bra ut Jimmy! smile Synd på det med rutorna bara men ljudet är ju snäppet viktigare. wink

Gör som Wiesel ja fast kör på groggen istället. smile Gjorde kväller för idag jag med. tongue

1 312 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Nymans skrev:
Ser riktigt bra ut Jimmy! smile Synd på det med rutorna bara men ljudet är ju snäppet viktigare. wink

Gör som Wiesel ja fast kör på groggen istället. smile Gjorde kväller för idag jag med. tongue

tackar..
ni har tur ni.. tongue
men det är för dyrt att vara ledig.. tongue

Ljudbutiken.nu

16 197 Inlägg
19 maj 2011
en liten fråga bara, varför montera du horndiskanterna inne i skuffen?

dom e hyffsat riktningskänsliga.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mekaniker
240 Inlägg
19 maj 2011
Snyggt jobbat smile

6 558 Inlägg
20 maj 2011
BJonsson skrev:
Wiesel skrev:
eriksson84 skrev:

Idag me??? alkis... smile
Säger han som e enda personen i rättvik som kan gå in på bolaget å ta det han vill ha  .. Å SEN SKICKAR DOM HEM EN FAKTURA  :p  lol lol

förövrigt ser de kanon ut Jimmy!
Senast redigerat av racer-putte (20 maj 2011)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

dB Jägare!
732 Inlägg
20 maj 2011
Hahah! Nyss hemkommen och hämtar andan inför efterfest, men nu tycker jag ni pratar alldeles för mycket om mina vanor ;D Förörvrigt, SKÅL grabbar big_smile

1 312 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
en liten fråga bara, varför montera du horndiskanterna inne i skuffen?

dom e hyffsat riktningskänsliga.

Ja jag vet. Men det kommer kanske in ett par till
I luckan..när det kommer in middar där..

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
igår fick man till någa riktigt fina resultat i sunsvall på tävlingen i sundsvall på AVD..

slutade på en andra plats på 153.1 stängt och 149.4 öppet.. tråkiga är juh att man ska spela med fram systemet oxå.. där jag tappar.. 117 bara eller vad det blev..

men under dagen blev toppresultaten

öppet.. nu är det nära 150 sträcket..
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136179/136179-78fc6621c532e9fa516c9de94c693386.jpg

stängt..
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136179/136179-03ee09c0ff912f04248e521ab86b886e.jpg

båda resultaten är med musik..

så nästa helg i sandviken ska 150 komma med öppna dörrar.. smile

Ljudbutiken.nu

1 162 Inlägg
22 maj 2011
Grattis till RIKTIGT fina reslutat! smile
Synd en annan inte höjde när man satte en gubbe på rutramen. =/

1 312 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Nymans skrev:

ska du inte vara sån eller.. wink du spelar juh extremt högt för saker för under 8000.. smile

Ljudbutiken.nu

1 162 Inlägg
22 maj 2011
eriksson84 skrev:
Nymans skrev:

ska du inte vara sån eller.. wink du spelar juh extremt högt för saker för under 8000.. smile

Ja jag är riktigt nöjd med hur mitt spelar men mycket vill ha mer brukar dom säga. wink

Sök