Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
8 december 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
sant iofs. men du vill väll inte åka org. hela tiden Ett tips är att slänga på en procharger så du får en jämn effektkurva, då håller 1031:an gott och väl!
den rodden jag bygger blir ingen busbil. blir helt orginal förutom förgasaruppsättningen som kanske ska på, eller så hamnar den på nån annan bil
Okej Antar att du kommer köra öppna headers också så den låter gott ? Den förgasaruppsättningen är ju ett måste ju
till en börja med så blir det inget konstigt avgasystem då det är "lite" krav på avgasbuller vid reg.besikting av amatörbygge. kanske det blir strutar ut på siderna av motorn i framtiden, motorhuv vid besiktning omöjliggör sådan headders. förgasarna hamnar på denna rod eller en annan bil i framtiden,
Senast redigerat av farbrorbozze (8 december 2010)
den rodden jag bygger blir ingen busbil. blir helt orginal förutom förgasaruppsättningen som kanske ska på, eller så hamnar den på nån annan bil
Okej Antar att du kommer köra öppna headers också så den låter gott ? Den förgasaruppsättningen är ju ett måste ju
till en börja med så blir det inget konstigt avgasystem då det är "lite" krav på avgasbuller vid reg.besikting av amatörbygge. kanske det blir strutar ut på siderna av motorn i framtiden, motorhuv vid besiktning omöjliggör sådan headders. förgasarna hamnar på denna rod eller en annan bil i framtiden,
strutar är riktigt fint å ger ett grymt ljud Jo sant, på med x-pipe samt 2st dämpare så hamnar du under gränsen
Jag kommer också bygga ett riktigt avgas till inreggningen, dock med v-band så blir lätt att byta ut mot avgas ut genom skärmen
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
8 december 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
strutar är riktigt fint å ger ett grymt ljud Jo sant, på med x-pipe samt 2st dämpare så hamnar du under gränsen
Jag kommer också bygga ett riktigt avgas till inreggningen, dock med v-band så blir lätt att byta ut mot avgas ut genom skärmen
Bultade flänsskarvar med roistfria skruvar är bra lösning för lätta ombyggnationer,
Bultade flänsskarvar med roistfria skruvar är bra lösning för lätta ombyggnationer,
aa det går ju också men ser inte lika fint ut, fast på en rod ser de ball ut
Inatt ska jag bygga bil Skall först fixa till en kundbil där styrstaget kröks sig sedan blir de till att fixa iordning lite saker som sponsorn (BZ-Weld) ska svetsa imorrn.
Kapar ur det sista i bilen nu inför helsvets av ramen så den sitter i bilen! Kommer bli redigt nice Så mycket org. plåt som möjligt ska bort så den blir så lätt som möjligt. Dock tar jag ej bort bärande plåt.