6200
Sök

Såg lite kul sak efter elmia mässan, klyftiga tjejer som försöker tvätta en bil.. [Censucerade bilder uppe nu..]

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
4 april 2010
H3dlund skrev:
Håller och laddar upp censurerade bilder, uppe närsomhelst.. Omöjligt att känna igen någon av dom nu.

haha det är bra! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

535 Inlägg
4 april 2010
haha nice bilder:)

569 Inlägg
4 april 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
Ja precis, alla mässbilder då? eniro´s gatuvy då? finns ju massa folk där som fastnat på bild, alla folk som står utmed kanterna på streetrace? alla videos på folk i alla videoklipp? då måste ju allt tas bort isåfall.

Eniro och hitta.se har en ansvarig utgivare och utgivningstillstånd, då gäller inte PUL. Google har inte det tex... de cencurerar sin gatuvy från ansikten + regskyltar

Björn J - Projekttråd V40

Volvofreak
356 Inlägg
4 april 2010
Haha Den där S80 rullar i Örebro!

// Andreas
S40N T5-04

3 113 Inlägg
4 april 2010
mycket najs wink

Semper Fi

Lastbilschaffis
811 Inlägg
5 april 2010
trodde sånt här endast va möjligt i USA men sverige ligger inte långt efter iaf tongue  stackars bil

FreddeK
5 april 2010
haha=) killen har hittat sina drömobjekt, snart är bile också bara ett objekt=)

2 982 Inlägg
5 april 2010
Blatte-tvätt kallas det, kännetecknas genom att ungdomar 18-20 tvättar sina bilar på så sätt samt taxiförare som inte äger sina bilar.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
5 april 2010
Tycker det är mer fail av Hamilton att hålla på att löjla sig än att tvätta bilen med en fönsterskrapa. Eller aa, nästan iaf. Ibland är verkligen modereringen på garaget lite väl overkill.

Whine whine!

OEM <3
6 957 Inlägg
5 april 2010
Residence skrev:
Blatte-tvätt kallas det, kännetecknas genom att ungdomar 18-20 tvättar sina bilar på så sätt samt taxiförare som inte äger sina bilar.

Nu får du inte dra alla över en kant tongue

OEM <3

2 982 Inlägg
5 april 2010
Bjork skrev:
Residence skrev:

´
nej jag menade inte att dra alla över samma Kamm... men MÅNGA gör så i sthlm.
Bäst är vid akalla rondellen.
trots att en avspolning kostar 20:- på washNdrive vid solvalla så gör många ungdomar och taxiförare på detta vis.

förstår inte varför...?
"cant afford to run it? - get a bicycle!" smile

OEM <3
6 957 Inlägg
5 april 2010
Residence skrev:
Bjork skrev:
Residence skrev:

´
trots att en avspolning kostar 20:- på washNdrive vid solvalla så gör många ungdomar och taxiförare på detta vis.

förstår inte varför...?

inte för att vara fördomsfull men jag tror det är rätt vanligt i storstäder tongue

OEM <3

2 982 Inlägg
5 april 2010
Bjork skrev:
Residence skrev:
Bjork skrev:

´

förstår inte varför...?

inte för att vara fördomsfull men jag tror det är rätt vanligt i storstäder tongue

jepp. för att soppa mackarna utanför storstäderna inte vet vad Service är, de lever på sitt monopol.
här är mackarna tvugna att tillgodose med en fönsterborste/skrapa vilket gör att en del folk som får tag i fönsterborsten/skrapan inte vet/förstår hur denne ska användas.
jag undrar vad som försiggår i personers huvuden när de tar till skrapan på bilen. skäms man inte? allra minst när man blit FOTAD ??? och sen finns ju även bilden publicerad på en av sveriges största bil-community?
Någon från örebro måste känna dessa filurer ? - HAHA!

ska man verkligen behöva skriva en användarhandbok för dessa fönsterskrapor? - kanske inte.
Men HEY jag störs inte utav det då jag endast använder den där skrapan 2 ggr per år och endast under vintertid på rutorna. det är deras problem att de tycker det är OK att skapa repor självmant.
smile

Os Difuntos
1 822 Inlägg
5 april 2010
Hamilton skrev:
MrJAM skrev:
Bah! Vem som helst får fotografera någon, vem som helst, överallt. Även in genom någon annans fönster (så länge man ej står på privat mark)! Undantaget är skyddsobjekt i form av civila och militära anläggningar samt på privat område, där man uttryckligen förbjuds att fotograferas. Folk måste inse vad skillnaden på PUL och fotografering är!

Moral och etik är en annan grej, men bildernas bortplockning med hänvisning till PUL håller alltså ej. Inläggen anmält till moderator för en kommentar.

Jag, och säkert en uppsjö med fotografer, kan återkomma med källor om så önskas. En enkel googling räcker dock.

F.ö. väldigt intresserad av bilden/erna.

Har aldrig varit tal om att fotografera utan det är publiceringen som är problemet.

baca Din kommentar är bara onödig och rent ut sagt barnslig

Min kommerntar var inte den vettigaste jag lagt här på garaget, det kan jag hålla med om men du kan göra mig så jävla arg ibland då du e inne å pillar/stänger trådar (gärna offtopic) som faktiskt är ganska harmlösa.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Bärs!
3 456 Inlägg
138 Inlägg
5 april 2010
Det där är ett vanligt fenomen som man ser på en mack, unga som gamla, snåla som dumma...

Det där Residence säger med att taxichaufförer skulle göra så för det inte är deras bilar...helt ute och cyklar. Taxichaufförer är nog en av dom petigast med att ha bilen ren lr rättare sagt måste ha den ren, då pratar vi - betala - för - en - tvätt - ren. Så lite dra alla över en kam gör du.

//Slickk d
(Jobbar på statoil)
Senast redigerat av Slickk_dude (5 april 2010)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 april 2010
Så länge bilderna inte anses som kränkande eller används i kommersiellt syfte så får du publicera hur mycket du vill.

Dessa bilder har jag svårt att se som kränkande.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 april 2010
Slickk_dude skrev:
Det där är ett vanligt fenomen som man ser på en mack, unga som gamla, snåla som dumma...

Det där Residence säger med att taxichaufförer skulle göra så för det inte är deras bilar...helt ute och cyklar. Taxichaufförer är nog en av dom petigast med att ha bilen ren lr rättare sagt måste ha den ren, då pratar vi - betala - för - en - tvätt - ren. Så lite dra alla över en kam gör du.

//Slickk d
(Jobbar på statoil)

Klart som sköter bilarna. Vilken taxi väljer du. den smutsiga och repliga eller den tvättade blanka och fräscha smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

* Voff voff *
11 103 Inlägg
5 april 2010
Skillnaden mellan hur taxibilar sköts i t.ex. Stockholm mot hur dom sköts på mindre orter är enorm!

I Stockholm är det en mycket vanlig företeelse att droskisarna står och gnuggar sönder lacken på samma vis som på bilderna i den här tråden!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

8 921 Inlägg
5 april 2010
Vill ju inte traggla sönder tråden om varför bilderna togs bort.
Men kan tilläga att vad som är kränkande eller inte avgörs inte av trådskaparen eller någon annan utan det gör personen som avbildas.

Vidare svar gällande PUL m.m kan fås via PM

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök