Eftersnack: Karavankörning från Sthlm mot Elmia 3 april 2010

CarpeDiem German Engineering
4 april 2010 · 9 081 Inlägg

Vad tyckte ni om tillställningen som jag och Windzor anordnade? Lämna gärna in synpunkter om ni har, kanske nåt man kan tänka på till nästa gång smile

Men allmänt så är jag jättenöjd och glad att det fungerade så bra, alla höll avstånd och ingen krockade vilket är bra.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
jass3s
4 april 2010 · 52 Inlägg

Enligt mig så borde ledar bilen kört lagligt och inte kört för fort hela tiden, sen så borde alla idioter som kör som dårar spec en snubbe i en subaru som körde som en tattare mellan alla bilarna borde bli av med sina körkort!  Sen undrar jag hur det gick med snubben i ford cosworten som snurrade på motorvägen framför mig? smile

Senast redigerat av jass3s (4 april 2010)

Grosshandlaren
4 april 2010 · 327 Inlägg

Tycker det gick bra de få kilometer jag var med när jag väl lyckades hinna ikapp er.

nicke8
4 april 2010 · 218 Inlägg

ja tyckte de va bra förutom alla som kom körandes i bra fart och bara kasta sig in mellan bilarna men va helt okej tkr jag:D

Grosshandlaren
4 april 2010 · 327 Inlägg

nicke8: Clean bil du har, sorry dock för din intryckta sida=(

-Zeus- BMW
4 april 2010 · 183 Inlägg

Det var sjukt kul med den här karavanen. smile
Jag vill också veta hur et gick för forden som snurrade i södertälje, skit läskigt. såg på min backspelgel att han bara snurra. sad

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
4 april 2010 · 1 177 Inlägg

Haha någon laglig hastighet var det ju inte Windzor, bra jobbat lol 140kmh klagade ingen på tror jag, och ni två nissarna i Imprezorna, BLINKA när ni ska in framför, och om ni endå ska vara med i karavanen, visa lite respekt mot dem som tar hand om sina bilar, och håll avstånd?

Vid mantorp kom den riktiga vårkänslan och träff-hypen tillbaka, sjukt mycket bilar som hade trevliga ägare, som minst sagt var riktigt pratglada big_smile

Denna gång klarade jag mig utan fortkörning, till skillnad från dagen innan roll

Tack till Windzor (fick inte riktiga namnet) och CarpeDiem (Sam) för en rolig resa.

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Grosshandlaren
4 april 2010 · 327 Inlägg

Garlic: Jag blinkade iallafall när jag körde in framför dig=) Men jag kör dock ingen impreza så det är inte mig du klagar på hehe.

Patchi
4 april 2010 · 237 Inlägg

tja! läste er tråd, syftar ni på matte?? snurrade han vid södertälje? =S vad hände??

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
thelaughingmadman
4 april 2010 · 711 Inlägg

jass3s skrev:
Sen undrar jag hur det gick med snubben i ford cosworten som snurrade på motorvägen framför mig? smile

Han klarade sig fint, om än omskakad av upplevelsen.

Såg lite av karavanen när jag gjorde ett pitstop på vägen ner för att käka (åkte med lite min syster och hennes pojkvän), såg trevligt ut smile

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
4 april 2010 · 1 177 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

jass3s skrev:
Sen undrar jag hur det gick med snubben i ford cosworten som snurrade på motorvägen framför mig? smile

Han klarade sig fint, om än omskakad av upplevelsen.

Såg lite av karavanen när jag gjorde ett pitstop på vägen ner för att käka (åkte med lite min syster och hennes pojkvän), såg trevligt ut smile

Fick höra att det var den andra Sierran som också stannat, MatteDj, dags att byta däck kanske? wink

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
thelaughingmadman
4 april 2010 · 711 Inlägg

Galic_Andro skrev:

thelaughingmadman skrev:

jass3s skrev:
Sen undrar jag hur det gick med snubben i ford cosworten som snurrade på motorvägen framför mig? smile

Han klarade sig fint, om än omskakad av upplevelsen.

Såg lite av karavanen när jag gjorde ett pitstop på vägen ner för att käka (åkte med lite min syster och hennes pojkvän), såg trevligt ut smile

Fick höra att det var den andra Sierran som också stannat, MatteDj, dags att byta däck kanske? wink

Jo, jag läste tråden lite närmre, låter nästan som det är två Sierror som snurrat...
Snackade lite med Matte igår iof, han nämnde inte att han snurrat, bara att hans kompis (med gråa Sierra V6an) snurrade.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
jass3s
4 april 2010 · 52 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

Galic_Andro skrev:

thelaughingmadman skrev:

Han klarade sig fint, om än omskakad av upplevelsen.

Såg lite av karavanen när jag gjorde ett pitstop på vägen ner för att käka (åkte med lite min syster och hennes pojkvän), såg trevligt ut smile

Fick höra att det var den andra Sierran som också stannat, MatteDj, dags att byta däck kanske? wink

Jo, jag läste tråden lite närmre, låter nästan som det är två Sierror som snurrat...
Snackade lite med Matte igår iof, han nämnde inte att han snurrat, bara att hans kompis (med gråa Sierra V6an) snurrade.

Vad ja vet så va det bara den ena som snurrade,Nån som vet vad som hände? small däcket eller vare nått annat fel?

-Zeus- BMW
4 april 2010 · 183 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

jass3s skrev:
Sen undrar jag hur det gick med snubben i ford cosworten som snurrade på motorvägen framför mig? smile

Han klarade sig fint, om än omskakad av upplevelsen.

Såg lite av karavanen när jag gjorde ett pitstop på vägen ner för att käka (åkte med lite min syster och hennes pojkvän), såg trevligt ut smile

Skönt att han klarade sig utan större allvarligare skador.
Usch så äckligt det såg ut i spegeln! sad

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS
nicke8
4 april 2010 · 218 Inlägg

Rs4Danderyd skrev:
nicke8: Clean bil du har, sorry dock för din intryckta sida=(

tack så mkt kul att du gilla den jaa de va lite tråkigt att de hände men men sånt man får ta tyvärr:)

thelaughingmadman
4 april 2010 · 711 Inlägg

Rs4Danderyd skrev:
Garlic: Jag blinkade iallafall när jag körde in framför dig=) Men jag kör dock ingen impreza så det är inte mig du klagar på hehe.

Din co-driver såg lite arg ut dock (blev omkörd av er nånstans).
Men det måste man väl göra när man åker en fet bil cool

jass3s skrev:

thelaughingmadman skrev:

Galic_Andro skrev:
Fick höra att det var den andra Sierran som också stannat, MatteDj, dags att byta däck kanske? wink

Jo, jag läste tråden lite närmre, låter nästan som det är två Sierror som snurrat...
Snackade lite med Matte igår iof, han nämnde inte att han snurrat, bara att hans kompis (med gråa Sierra V6an) snurrade.

Vad ja vet så va det bara den ena som snurrade,Nån som vet vad som hände? small däcket eller vare nått annat fel?

Såvitt jag vet snurrade bara killen med Sierra V6an, alltså inte Matte (matte_dj här på garaget).
Enligt V6-föraren så var det vid en bro, så eventuellt kunde det varit vatten på vägbanan som kylts ner av vind (kom ni ihåg körkortsteorin, blåser ofta kallt över broar) och i samband med guppig väg (friktionen på däcken minskar när man "lyfter" lite) så släppte tydligen bakdäcken och han började snurra.

Jag såg det inte utan fick bara det återberättat, killarna är fortfarande i Jönköping, kanske påväg hem, så han kan väl fylla i ordentligt här när han är tillbaka.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Grosshandlaren
4 april 2010 · 327 Inlägg

Thelaughingmadman: Hahaha till mitt försvar så ska jag säga att min co-driver hade jag precis lärt känna ca 1 timme innan=) Du skulle kollat in mig istället, jag är mkt snyggare hähähä.

KBerglund Bilskadeentusiast
4 april 2010 · 291 Inlägg

blir det något rejs ikväll då många som är sugna efter en dag på elmia big_smile

Lac_engineering LUIS
4 april 2010 · 35 Inlägg

kul folk!! hoppas vi ses igen allihop!!

thelaughingmadman
4 april 2010 · 711 Inlägg

Rs4Danderyd skrev:
Thelaughingmadman: Hahaha till mitt försvar så ska jag säga att min co-driver hade jag precis lärt känna ca 1 timme innan=) Du skulle kollat in mig istället, jag är mkt snyggare hähähä.

Hahaha, du får skaffa en högerstyrd bil till nästa år då lol

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang