4912
Sök

Volvo 740 turbo -86 bara la av

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Min 740 bara la av när jag var ute och sladdade, bara tvär dog..
om jag har nyckeln i start läget så går bilen att köra (startmotorn är på knapp) men släpper man till körläget så tvär dör den igen, har bytt soppa relä, styrbox och tändningslås med samma resultat, vore tacksam för tips om vad det kan vara

117 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
det var ju konstigt att inte en jävel kunde ge ett förslag, det som brukar vara så många som kan allt här....

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
5 april 2010
kl är 2 på natten vafan förväntar du dig? blöjjraggarna som sladdar me 740 ligger o sover så dom ska orka upp o sladda runt nån högstadie skola.....

tjooolihoo

117 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
haha äre du som är blöjraggare eller? kollar du så ser du att jag postade den för ett antal timmar sen dum fan

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
5 april 2010
inte ja som åker en gammal traktor me hö fläkt....

tjooolihoo

117 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
inte jag heller, höfläkten har man till annat

117 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Ingen som har något förslag?

351 Inlägg
5 april 2010
Hur är han när han väl går. Går han ojämt eller ligger han stadigt på varvtalet.

Våga Köra Sänkt

10 287 Inlägg
5 april 2010
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

Det är inte tillåtet att lyfta trådar på Garaget på det sätt du gör.

Dessutom tror jag knappast att någon orkar ge dig seriösa svar om du kallar andra användare för "dum fan".

Vill du ha hjälp får du nog krypa till korset och bete dig lite bättre.

Torger kan också hålla sig i skinnet..... Chatta görs annorstädes än Garagets motorforum.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

117 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
740tjejen skrev:
Hur är han när han väl går. Går han ojämt eller ligger han stadigt på varvtalet.

han går som en påse skit, misständer och jävlas, måste vara något med tändningen som är glappt eller nått..

117 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

Det är inte tillåtet att lyfta trådar på Garaget på det sätt du gör.

Dessutom tror jag knappast att någon orkar ge dig seriösa svar om du kallar andra användare för "dum fan".

Vill du ha hjälp får du nog krypa till korset och bete dig lite bättre.

Torger kan också hålla sig i skinnet..... Chatta görs annorstädes än Garagets motorforum.

Göran
Moderator

Okej, det blev fel där men jag vill verkligen ha lite tips och så får man såna svar...

10 287 Inlägg
6 april 2010
Spåra om matningsströmmen försvinner. Tex till styrboxar.
Om du är servicetekniker har du väl mätinstrument.
Vilken årsmodell är det?

/Göran

(Groucho Marx).

117 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Spåra om matningsströmmen försvinner. Tex till styrboxar.
Om du är servicetekniker har du väl mätinstrument.
Vilken årsmodell är det?

/Göran

det är en 86a.. jobbar inte som servicetekniker då det inte finns jobb, jag har kollat allt som har med motronic att göra, och enligt haynes boken är allt som det ska med den delen..

10 287 Inlägg
7 april 2010
Jag har inga mer bra tips på distans. Skulle behöva kasta mig ner under huven med ett universalinstrument för att hitta det och det är lite väl långt till Karlskoga......

Hoppas någon annan har någon ide.

7Göran

(Groucho Marx).

117 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Jag har inga mer bra tips på distans. Skulle behöva kasta mig ner under huven med ett universalinstrument för att hitta det och det är lite väl långt till Karlskoga......

Hoppas någon annan har någon ide.

7Göran

Okej, det är ett underligt fel, men kan ju inte vara så mycket mer en att antingen försvinner soppan eller tändningen

10 287 Inlägg
7 april 2010
Hur dör bilen.

Tvärt på en hundradels sekund eller böööööööö......
Dör den tvärt så är det tändning eller signal till spridare som försvinner, långsammare så är det soppan som tar slut.
Har du provat att tvångsköra soppapumparna?
Har du satt en lampa på plusmatningen på tändspolen så du kan se om du har 12V där hela tiden?

/Göran

Mattley skrev:
antingen försvinner soppan eller tändningen

(Groucho Marx).

117 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Hur dör bilen.

Tvärt på en hundradels sekund eller böööööööö......
Dör den tvärt så är det tändning eller signal till spridare som försvinner, långsammare så är det soppan som tar slut.
Har du provat att tvångsköra soppapumparna?
Har du satt en lampa på plusmatningen på tändspolen så du kan se om du har 12V där hela tiden?

/Göran

Mattley skrev:
antingen försvinner soppan eller tändningen

När man kör på startläget och tvingar igång han så kan han gå i någon sekund efter att man släpper den, sen böö typ, tvångsköra pumparna, menar du då att trycka igång reläet för hand då eller? för det funkar inte kan jag säga, dör ändå,  jag har inte kollat så mycket mer på bilen eftersom jag inte har haft tid att åka till garaget än men vilken av kablarna är plusmatningen utav dom finns ju en blå och en vit?

117 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Nu har jag kollat så att tändningen har matar plus, vilket den har, har även tvångskört bränsle pumpen, men ändå så går han bara när nyckeln är i startläge, vad fan kan det vara? :S kan det vara så att när jag släpper nyckeln till körläget att något relä tappar strömmen? typ om det finns ett till spridare osv...

1 562 Inlägg
13 april 2010
Mattley skrev:
Nu har jag kollat så att tändningen har matar plus, vilket den har, har även tvångskört bränsle pumpen, men ändå så går han bara när nyckeln är i startläge, vad fan kan det vara? :S kan det vara så att när jag släpper nyckeln till körläget att något relä tappar strömmen? typ om det finns ett till spridare osv...

med tanke på de du skriver låter det ju som ngt vid tändningslåset.

117 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
Mattley skrev:

med tanke på de du skriver låter det ju som ngt vid tändningslåset.

Jo jag vet, men har bytt både  tändningslås och boxar, och problemet kvarstår..
får ta en heldag med det där dravlet någon gång i veckan, det bör ju inte vara så jävla svårt fel tongue

Sök