BMW 320d -02 Gasen har slutat funka men tomgången ligger runt 1500 varv.

Blohme
8 april 2010 · 2 Inlägg

Hade varit tacksam av förslag om vad som kan vara felet.
Bilen barar hostade till och så fungerade inte gasen och tomgången steg till 1500varv/min.
Tomgången går ner till normala 700-800 varv/min om man trampar på bromsen. (Detta är ju helt normalt eftersom den ska ju bryta gasen när man bromsar. Eller?)
Jag plockade av gaspedalen och lät den ligga frånkopplad i 2 dygn, därefter funkade bilen normalt men efter två dagar så var det samma visa igen.
Jag har bytt avgaspedalen och därmed även det lilla krestkortet men utan framgång.
Gjorde även en felsökning med en autocom och fick upp felkoden "Okänd felkod" /med nr 4671.

Tacksam för svar MVH KIM

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
8 april 2010 · 744 Inlägg

är de inte någon spjällläges givare som sagt upp sig då ??

Kavli Motborgare
8 april 2010 · 1 099 Inlägg

Blohme skrev:
Hade varit tacksam av förslag om vad som kan vara felet.
Bilen barar hostade till och så fungerade inte gasen och tomgången steg till 1500varv/min.
Tomgången går ner till normala 700-800 varv/min om man trampar på bromsen. (Detta är ju helt normalt eftersom den ska ju bryta gasen när man bromsar. Eller?)
Jag plockade av gaspedalen och lät den ligga frånkopplad i 2 dygn, därefter funkade bilen normalt men efter två dagar så var det samma visa igen.
Jag har bytt avgaspedalen och därmed även det lilla krestkortet men utan framgång.
Gjorde även en felsökning med en autocom och fick upp felkoden "Okänd felkod" /med nr 4671.

Tacksam för svar MVH KIM

Med autocom så kan du titta på realtidsdata också. Jag tycks minnas att trottelpoten finns med i listan. Den är rätt interessant.
Har du möjlighet att koppla upp igen, eller är det nya sura pengar för diagnos?

-- K

Blohme
13 april 2010 · 2 Inlägg

Har hittat felet. Sladden till KCR boxen hade kommit lite nära varma saker så den hade smält. Tack för hjälpen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang