4249
Sök

Läkage i Intercoler på volvo c70 t5 (2,3l)

OSR CREW
146 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
#1
Tja, som rubriken lyder, jag har ett litet lekage på min IC en volvo 5:a från 1998 (t5) min största fråga är om det är farligt för motorn att köra med detta ett tag... hmm

Tacksam för svar
MvH: Victor

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 april 2010
#2
OckeroVictor skrev:
Tja, som rubriken lyder, jag har ett litet lekage på min IC en volvo 5:a från 1998 (t5) min största fråga är om det är farligt för motorn att köra med detta ett tag... hmm

Tacksam för svar
MvH: Victor

du tappar tryck så den kommer ju inte gå lika bra så bara köpa en ny lr bättre beg på skroten som inte läcker


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
9 april 2010
#3
jag körde med en 22cm lång spricka jag i ca 2 år, är nog inge farligt, bilen går bara väldigt fett och dåligt när du gasar på.. tongue

OSR CREW
146 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
#4
den laddar jue 0,9 bar tongue men det är inte skadligt då.. jag har knappt pengar till bensin i dags läget... därför måste jag nog köra såhär till nästa lön kommer..

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

326 Inlägg
9 april 2010
#5
körde med 0.9bar i min 745a med sprucken ic, märkte ingen skillnad just då men när jag bytte så va de mkt skillnad smile inget som skadade min motor smile den går bara sämre


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
9 april 2010
#6
OckeroVictor skrev:
den laddar jue 0,9 bar tongue men det är inte skadligt då.. jag har knappt pengar till bensin i dags läget... därför måste jag nog köra såhär till nästa lön kommer..

ja min laddade 0,8 den ungefär, spelade ingen roll hur ja ställde turbon, den kom in te upp i mer tryck, eller turbon laddade väl 2 bar den men var bara o,8 som kom fram, resten flög ut i intercoolern, men vart en sju jävla skillnad när jag bytte iaf.. big_smile

7 281 Inlägg
9 april 2010
#7
Risken finns att du kör ihjäl turbon.


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
9 april 2010
#8
Brains skrev:
Risken finns att du kör ihjäl turbon.

nja så länge man inte skruvar på wastegaten så laddar den väl inte på nå mer än vad den skall göra?
eller har jag fel nu? tongue

OSR CREW
146 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#9
tal0n skrev:
Brains skrev:
Risken finns att du kör ihjäl turbon.

nja så länge man inte skruvar på wastegaten så laddar den väl inte på nå mer än vad den skall göra?
eller har jag fel nu? tongue

Tänker de samma... jag har ju inte ändrat något i wastegaten, så den kommer ju inte ladda mera än vad den ska göra?? eller? :S

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

Down n`out
514 Inlägg
10 april 2010
#10
ingen fara

Down n`out

7 281 Inlägg
11 april 2010
#11
Nej du har inte ändrat något men du får inte upp rätt laddtryck som turbon bör ge så den fortsätter att varva på mer och mer och mer...


OSR CREW
146 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#12
förstår.. verkar som jag får vara utan bilen en extra månad till då... ny IC e ju inte gratis...

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

7 281 Inlägg
11 april 2010
#13
Kör du men du behöver ju inte pressa bilen med fullgas hela tiden smile


5 089 Inlägg
11 april 2010
#14
det kommer ju tokvarm luft in i motorn.. och motorn vill ju ha så kall luft som möjligt.. Risken är ju att turbon får för varma avgaser och det är inge bra;P

\Lindgren

OSR CREW
146 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#15
nej det förståss... lutar åt att det köps en ny alu IC från xtremt.se eller Vparts.. någon som har förslag/tanke om det beslutet??

MvH:Victor

Livet är det som passerar när du håller på med annat.


Sök