jag tror fortfarande på att ditt kupékyl har ärjat ett litet hål där vattnet dunstar när det kommer ut men släpper in luft.... ... otroligt vanligt på 850 s.v.c 70
arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
jag tror fortfarande på att ditt kupékyl har ärjat ett litet hål där vattnet dunstar när det kommer ut men släpper in luft.... ... otroligt vanligt på 850 s.v.c 70
okej ska börja med att byta termostat på måndag då det vart bättre då jag provade att köra utan, kan även ta och kika där då, enkelt när man vet hur man gör
jag tror fortfarande på att ditt kupékyl har ärjat ett litet hål där vattnet dunstar när det kommer ut men släpper in luft.... ... otroligt vanligt på 850 s.v.c 70
jag tror fortfarande på att ditt kupékyl har ärjat ett litet hål där vattnet dunstar när det kommer ut men släpper in luft.... ... otroligt vanligt på 850 s.v.c 70
vad kör du på för glykol?
exakt vilken glykol vet jag inte, men vanlig blå glykol, ganska mkt, kanske 65,35 glykol vatten..
jag tror fortfarande på att ditt kupékyl har ärjat ett litet hål där vattnet dunstar när det kommer ut men släpper in luft.... ... otroligt vanligt på 850 s.v.c 70
vad kör du på för glykol?
exakt vilken glykol vet jag inte, men vanlig blå glykol, ganska mkt, kanske 65,35 glykol vatten..
där har du svaret på varför du har läckage iaf, du ska inte ha annan glykol än volvos egen i den bilen. den blå ärjar upp både packningar och material
inte helt sannolikt då dessa kyl ärjar utifrån pga skit som kommer in utifrån och lägger sig på kylet..... dessutom är den röda glykolen en longlife glykol och det är enda skillnaden....
arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
Att han har en viss glykol skulle nog inte spela någon störreroll, Jag tror nog att mindre läckor kan uppkomma endå. Jag har inte volvosglykol i mina bilar , Och har aldrig haft, inga läckor på dom minsann
Att han har en viss glykol skulle nog inte spela någon störreroll, Jag tror nog att mindre läckor kan uppkomma endå. Jag har inte volvosglykol i mina bilar , Och har aldrig haft, inga läckor på dom minsann
det spelar stor roll på bensinmotorerna, den blå glykolen förstör både aluminiumen och packningar.men var inte det som va huvudfrågan men läckage finns ju på bilen.
jo men volvos glykol är inte röd utan grön och skall användas till dessa bilar.
jadu den iq slår allt .... den sista är inte född än ... detta har ju ingenting med glykolen att göra överhuvudtaget..... sorry den gröna och den blåa är vanliga glykoler...
jag släpper tråden här och nu ..... lycka till .... antingen termostatet eller det andra
arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
ja du får väl köpa en dunk av varje och jämföra färgerna.men till saken hör ju att så länge du kör med volvos egen glykol får du aldrig ett vatten läckage, pga ärja uppätna o ringar liknande.
ja du får väl köpa en dunk av varje och jämföra färgerna.men till saken hör ju att så länge du kör med volvos egen glykol får du aldrig ett vatten läckage, pga ärja uppätna o ringar liknande.
kan inte låta bli ........ diverse tätningar i volvos kylsystem är gummiringar eller silicon packningar..... berätta här för alla hur dessa ärjar.........
ledsen men killen ville ha hälp inte bli lurad.... mina förslag kan vara fel men relevanta till problemet ......
arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
ja du får väl köpa en dunk av varje och jämföra färgerna.men till saken hör ju att så länge du kör med volvos egen glykol får du aldrig ett vatten läckage, pga ärja uppätna o ringar liknande.
kan inte låta bli ........ diverse tätningar i volvos kylsystem är gummiringar eller silicon packningar..... berätta här för alla hur dessa ärjar.........
ledsen men killen ville ha hälp inte bli lurad.... mina förslag kan vara fel men relevanta till problemet ......
han har ju hittat felet, va ju termostaten med största sannolikhet.jag föreslog att han skulle prova utan den är det till att luras? sen kom de ju fram att bilen tar vatten. det jag svarar på.
ja du får väl köpa en dunk av varje och jämföra färgerna.men till saken hör ju att så länge du kör med volvos egen glykol får du aldrig ett vatten läckage, pga ärja uppätna o ringar liknande.
kan inte låta bli ........ diverse tätningar i volvos kylsystem är gummiringar eller silicon packningar..... berätta här för alla hur dessa ärjar.........
ledsen men killen ville ha hälp inte bli lurad.... mina förslag kan vara fel men relevanta till problemet ......
han har ju hittat felet, va ju termostaten med största sannolikhet.jag föreslog att han skulle prova utan den är det till att luras? sen kom de ju fram att bilen tar vatten. det jag svarar på.
ja men att lura i killen att grön glykol är det enda för volvo ... att den blå ärjar sönder gummipackningar och silicontätningar.... funkar inte......
gummi å silicon ärjar inte...... släpper det nu tror han har fattat
arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
Att han har en viss glykol skulle nog inte spela någon störreroll, Jag tror nog att mindre läckor kan uppkomma endå. Jag har inte volvosglykol i mina bilar , Och har aldrig haft, inga läckor på dom minsann
det spelar stor roll på bensinmotorerna, den blå glykolen förstör både aluminiumen och packningar.men var inte det som va huvudfrågan men läckage finns ju på bilen.
Det finns ingen standard för att en viss typ av glykol ska ha en viss färg utan det kan skilja mellan tillverkare men det brukar oftast vara att den blå är giftig (Etylenglykol) medans den gröna (Propylenglykol) inte är det. Hittade detta på ett volvoforum.
Om man blandar etylenglykol och propylenglykol går det ej att mäta fryspunkten, du har dock fortfarande ett frysskydd. Vid blanding kan man även få en brun färg vilket kan förväxlas med rost i kylarsystemet.
När det gäller korrosionsskydd och tillsatser i glykolen är de av olika typ när det gäller "vanlig" (etylen och propylen) Glykol och Glykol Long Life. Dessa går att blanda och inga utfällningar kommer att ske och det enda som kan hända är att man får ett något lägre korrosionsskydd under den period man har blandingen. Vet ni ej vad ni har för glykol i kylsystemet så är det "normala" att long life glykolerna är röda och de vanliga glykolerna blå.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
kan inte låta bli ........ diverse tätningar i volvos kylsystem är gummiringar eller silicon packningar..... berätta här för alla hur dessa ärjar.........
ledsen men killen ville ha hälp inte bli lurad.... mina förslag kan vara fel men relevanta till problemet ......
han har ju hittat felet, va ju termostaten med största sannolikhet.jag föreslog att han skulle prova utan den är det till att luras? sen kom de ju fram att bilen tar vatten. det jag svarar på.
ja men att lura i killen att grön glykol är det enda för volvo ... att den blå ärjar sönder gummipackningar och silicontätningar.... funkar inte......
gummi å silicon ärjar inte...... släpper det nu tror han har fattat