2016
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 790 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
Allfixare
1 475 Inlägg
9 oktober 2011
You got mail wink

Exporterad Colombian
812 Inlägg
9 oktober 2011
Så det var alla 20 sidor. Brända basar är ju inte så skoj. ACE var snyggast, men hade gärna sett nått mer ovanligt. Strech e nice, mina 235/40 e för smala för 8", så 205-225/40 blir nog perfekt. Med 45-profil blir dock mina inte stechade längre :S Bra du e på att plasta smile Tråktigt med passformen på grejerna. Hade nog sett små skyltar både fram o bak wink Minnet e bra, med det är kort, säkert glömt att säga nått om nått tongue

9 141 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Så det var alla 20 sidor. Brända basar är ju inte så skoj. ACE var snyggast, men hade gärna sett nått mer ovanligt. Strech e nice, mina 235/40 e för smala för 8", så 205-225/40 blir nog perfekt. Med 45-profil blir dock mina inte stechade längre :S Bra du e på att plasta smile Tråktigt med passformen på grejerna. Hade nog sett små skyltar både fram o bak wink Minnet e bra, med det är kort, säkert glömt att säga nått om nått tongue

Härligt, kul med nya läsare! smile Nej du brända basar är inte så skoj, speciellt inte när det drog med sig bästa steget också. sad Men men, har lämnat in det och hoppas ja kan få det lagat.
ACE blev snyggast på bilen fast jag gillar Kosei fälgarna mera. Planen var från början att jag skulle ha bilen som den var när jag köpte den fast nerlackad och då blev Kosei fälgarna racing mot bilen som skulle vara stilren. Har planer på andra fälgar, men det är lite hemligt just nu. Blir det som jag vill och hoppas så ingår inte stretch i planen!
Det där med regplåtarna har jag inte bestämt än, just nu är dom mitt minsta bekymmer! tongue

Exporterad Colombian
812 Inlägg
9 oktober 2011
Putteliten skrev:
malaguti_fabbe skrev:

Härligt, kul med nya läsare! smile Nej du brända basar är inte så skoj, speciellt inte när det drog med sig bästa steget också. sad Men men, har lämnat in det och hoppas ja kan få det lagat.
ACE blev snyggast på bilen fast jag gillar Kosei fälgarna mera. Planen var från början att jag skulle ha bilen som den var när jag köpte den fast nerlackad och då blev Kosei fälgarna racing mot bilen som skulle vara stilren. Har planer på andra fälgar, men det är lite hemligt just nu. Blir det som jag vill och hoppas så ingår inte stretch i planen!
Det där med regplåtarna har jag inte bestämt än, just nu är dom mitt minsta bekymmer! tongue

Ja, hoppas det går att laga. Bättre än plåt iaf wink Aha ok smile Strech e ju skoj! Hehe jasså smile

9 141 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Gillade inte passformen som blev på bakstöten efter att ha kapat i den 1 gång redan. Tyckte att den fortfarande var lite för bred för bilen, så jag kapade isär den igen och tog bort ca 1cm till på bredden. Får inte riktigt ihop det med sidorna då avant/sedan är bredare och längre än caben bakom bakhjulen. Så det hela slutade så här! sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-06536b231207d070b34a3bb3411bb598.jpg

Har säkert gjort något jag kommer få ångra nu tror ja, ska tillkalla hjälp tänkte ja så får vi se hur det går.....

Allfixare
1 475 Inlägg
16 oktober 2011
På tisdag drar jag ner kjolarna till bussgods å kollar pris. Har du nåt Nr jag kan ringa medans jag är där ifall priset på frakten är OK? PM,a isf. Mvh Krille.

9 141 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
fish skrev:
På tisdag drar jag ner kjolarna till bussgods å kollar pris. Har du nåt Nr jag kan ringa medans jag är där ifall priset på frakten är OK? PM,a isf. Mvh Krille.

Blir kanon! Du har PM

Allfixare
1 475 Inlägg
23 oktober 2011
Kjolarna har anlänt till bussgods nu=)

9 141 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
fish skrev:
Kjolarna har anlänt till bussgods nu=)

Gött! big_smile Då bör dom vara nere här i mitten-slutet på veckan då typ?

Allfixare
1 475 Inlägg
23 oktober 2011
Nej, dom ligger på bussgods hos dig nu. I mjölby!

9 141 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
fish skrev:
Nej, dom ligger på bussgods hos dig nu. I mjölby!

Jaha, de va som fan! Då borde ja få ett samtal i morrn hoppas ja. smile

Ni Norrlänningar sitter på lite RS2 delar har jag märkt, kommer få ner 1st cup fälg och ett RS2 bakluckeemblem, ifrån Luleå.

Ska se om jag kan med lite hjälp ifrån en polare tillverka ett par spaceplattor 4x108 till 5x130. Funkar det så kan ja köpa en omgång fälgar och ha denna som reservhjul, annars så får ja skruva upp den på husväggen och hänga vattenslangen på. tongue

Allfixare
1 475 Inlägg
23 oktober 2011
Hör med RandomHero isf... Han kanske har några fälgar över.

9 141 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
fish skrev:
Hör med RandomHero isf... Han kanske har några fälgar över.

Tror du? Får kolla med han! smile

138 Inlägg
23 oktober 2011
grymt intressant och nice bygge, kul att se lite entusiasm! smile

9 141 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
teodorhiden skrev:
grymt intressant och nice bygge, kul att se lite entusiasm! smile

Tackar! smile man gör ju så gott en kan. big_smile

Turbo?
440 Inlägg
23 oktober 2011
Trodde att cabrioleterna var lika coupéerna, men nu fick jag se att de va dom ju inte yikes
Baken skiljer ju en del, liknar ju mer en sedan i röven wink

EDIT: För övrigt ett fint bygge kommer nog att bli bra de här big_smile
Senast redigerat av Denniz_ (23 oktober 2011)

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

9 141 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
Denniz_ skrev:
Trodde att cabrioleterna var lika coupéerna, men nu fick jag se att de va dom ju inte yikes
Baken skiljer ju en del, liknar ju mer en sedan i röven wink

EDIT: För övrigt ett fint bygge kommer nog att bli bra de här big_smile

Yepp mer lik en sedan i röven, fast inte i närheten av samma bakljus som sedan eller avant. Annars är caben och coupen lika stora, medan avant och sedan är 10cm längre, och ett par cm bredare i röven.

Tackar, det hoppas jag med! big_smile

9 141 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Trillade in ett paket idag! smile Orginal RS2 kjolar, ett varv med vinkelslipen så ska det nog passa på caben också!
Tack så mycket fish för en smidig affär! Din snygga S2 blir förärad att vara med i min tråd bara för det, säg till om jag ska ta bort den! S2an finns att beskåda www.garaget.org/fish
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-1c0dd61b0fba412753b9ea724c3c8fcb.jpg
Senast redigerat av Putteliten (25 oktober 2011)

Allfixare
1 475 Inlägg
25 oktober 2011
Tack själv=) Bättre dom kommer till användning än å ligga i brorsans vedbod å skräpa. Jag ser inte bilden, men använd den du=)

Sök