Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
nej tyvärr. rs2 ska va äkta rs2.Jag hade komplett rs2 allt men det är en s2 sedan o ingen rs2 sedan:)
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Jobbar på det. Då jag tyvärr inte har så stort garage så måste jag tyvärr köra iväg bilen till en lada på annan ort på lördag. Har plockat av stötfångarna och ska ta ur dörrsidorna, så att jag har nåt att göra i vinter. Hinner jag färdigt med det och det inte blir allt förr jävla kallt i vinter så kommer ja förhoppningsvis kunna fixa lite med bilen i ladan.
Sådär ja nu är vinterdäcken på, stötfångarna bortplockade från bilen, dörrsidor urplockade och bilen står på förvaring över vintern. Målet är att stötfångarna ska vara klara och lackade till våren, likaså backspeglarna. Dörrsidorna ska byggas om för 2st 6,5" midbasar. Har inte bestämt mig än vad det blir för märke, så det ska letas och provlyssnas under vintern. Baslåda kommer det också bli, har lite funderingar på placering och utseende på det.
Sen har jag hittat en liten utmaning också, fått tag på en RS2 fälg som jag ska labba lite med å se om man kan fixa spacers till dom. Funkar inte det, så får jag sätta upp fälgen på husväggen och hänga vattenslangen på den! Just nu ser det ut som att den krypit in och gömt sig nu.
Kan bli bra eller?
Bonus shot! Någon som saknar verktyg till sina bilar eller?
Hur mkt skiljer ETn egentligen? E d centimetrar vi snackar om? Har ett par E36 M3-fälgar som ligger o väntar på mig, men dem e väl lite för breda, hur stor skillnad e d på bredden också, btw?
Hur mkt skiljer ETn egentligen? E d centimetrar vi snackar om? Har ett par E36 M3-fälgar som ligger o väntar på mig, men dem e väl lite för breda, hur stor skillnad e d på bredden också, btw?
2,5 cm är det som skiljer. Dom fälgarna jag har nu är 7" breda och Porsche cup fälgarna eller RS2 fälgarna är 8" breda. Om dom inte sitter på en Porsche, för då är dom 7" fram och 8" bak har jag fått lära mig.
Kan inte tänka mig att det ska vara några problem för dig att få på M3 fälgarna på din bil, största skillnaden mellan din bil och en M3 är ju bara bromsarna.
2,5 cm är det som skiljer. Dom fälgarna jag har nu är 7" breda och Porsche cup fälgarna eller RS2 fälgarna är 8" breda. Om dom inte sitter på en Porsche, för då är dom 7" fram och 8" bak har jag fått lära mig.
Kan inte tänka mig att det ska vara några problem för dig att få på M3 fälgarna på din bil, största skillnaden mellan din bil och en M3 är ju bara bromsarna.
Ok, 2,5cm är mycket 7" är smalt Dem jag har nu är 8" runt om, M3 7,5/8,5, tror d skiljer på ETn här med. Bromsarna är väl bara skillnaden mellan Caben o S2/RS2 med
Ok, 2,5cm är mycket 7" är smalt Dem jag har nu är 8" runt om, M3 7,5/8,5, tror d skiljer på ETn här med. Bromsarna är väl bara skillnaden mellan Caben o S2/RS2 med
Nja, det är lite lagom eftersom att jag måste ändra bultmönstret, men tror att spaceplattorna blir närmare 3cm så man får ut hjulen lite till. Cabens bromsar är minst av dom, S2ans är lite större och RS2ans är ännu större, dessutom så bygger naven utåt på RS2an bara för att kunna ha just Porsche Cup fälgarna då dom harhögre ET än orginal Audi.
Du får inte plats med ett slutsteg under någon stol då? projektet kommer förljas
Får fasen inte det:/ Steget är ganska stort. (W x H x L) 162 x 53 x 340 mm. Sen sitter kuggskenan för att skjuta stolen fram och tillbaka i mitten under stolen, så det är riktigt trångt. http://spldynamics.fi/oldmodels/oldamps/dig-1450.gif